Advertenties


Klets maar raak DEEL 223

Gestart door Tedo, 5 mei 2018, 22:59:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

Voor de 1.4 zou ik niet weten maar de K4M is in een later stadium ook met 6 bak geleverd.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29


Felix

Volgens mij is dat een TL4 bak, werd geleverd in de Scenic II en III en Megane III. Welke TL4 precies weet ik niet.
Bij de Scenic II had de 6e versnelling nagenoeg dezelfde verhoudingen als de 5e versnelling uit een 5-bak als ik het mij goed herinner 8)7

mark29

Tl4 is idd een 6 bak. Nooit opgevallen dat die aan een k4m hing.
Maar andere aandrijfassen, schakelkabels ipv stang, ophanging etc. Het is niet zomaar een overschroef wissel.

mark29

Ja achteraf logisch want die k4m bestaat al 100 jaar. Maar nooit die link gelegd. Maar goed die bakken horen in nieuwer type autos, ombouwen zal best wat werk zijn.

Nikk

#80
Ja de K4M heeft heel wat jaartjes meegedraaid. Ook in de Dacia's  en Laguna tot 2010. Terecht denk ik. Prettig blok waar ook redelijk zuinig mee te rijden is. 
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

In mijn Clio GT ligt ook een K4M met zesbak.  Y

mark29


Yorick

Vraagje,

Is de aandrijving, ophanging, remmen enzo van de F4R identiek aan de F5R (IDE)?

mark29

Geen idee. Zowiezo was van de ide wel alles zwaarder uitgevoerd dan een 1.6 maarja dat vroeg je niet.
Ide staan er zat voor de sloop. Ow ik zag net nog een advertentie 2 liter cabrio voor de sloop schiet mij te binnen. Ff kijken of ik die terug kan vinden.

mark29

Advertentienummer op marktplaats: m1352991428

In grave, dat ligt net onder nijmegen, rechts van oss. Staat niet bij of het een f4r of een f5r auto is. Maar een bericht is zo gestuurd natuurlijk.

Yorick

Daarom juist, onderdelen voor IDE zijn zo te vinden. Wie weet weet iemand anders het zeker.

Thanks, ik zal is ff berichten.

mark29

Paar fotos doen wonderen. En op autoonderdeel sites nummers vergelijken.

Tedo

#88
Het is een aanname, maar je zou zeggen dat Renault na het IDE debacle en de al op komst zijnde Megane II voor de laatste sportieve I coupe's geen cq. niet veel nieuwe onderdelen heeft bedacht, maar zoveel mogelijk hergebruikt heeft. Ofwel vast geleend van de II, zoals de F4R.
Het IDE motorblok verschilt natuurljk wel aanzienlijk.
Maar zoals Mark zegt: (foto's van) onderdelen en hun nummers vergelijken biedt uitkomst.

Roadkill (Michiel)

Even een vraagje aan de ervaren Renault monteurs hier, welk blok in de Clio is het meest bullet proof, de 1,2 16v of de 1,4 16v? Ik had in de Meg de 1,4 16v, op wat probs na de aankoop 4 jaar zonder problemen gereden, de Twingo hier heeft dan weer de 1,2 16v en ook nauwelijks problemen (momenteel een katalysator aan vervanging toe en de startmotor grijpt niet altijd lekker aan)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev