Advertenties


Klets maar raak DEEL 223

Gestart door Tedo, 5 mei 2018, 22:59:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

cortrans

#61
Dat zijn de standaard 17 inch velgen van de Bose serie......
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

mark29

Vandaag bij een megane break kijken, voor als 2e auto erbij.
Voor mijn vriendin, dan kunnen we de swift die we als extra auto hebben staan binnenkort opruimen.
Ben benieuwd of het iets word, als het maar een nette auto is, paar eventuele gebreken maken we wel weer als ik er weer aan toe kom.

mark29

En gekocht. Een zwarte van 2003 net 170k gelopen.
Niet veel werk aan, vooral schoonmaken en poetsen. Ze is er blij mee.

Tedo

Gefeliciteerd! Welke motor ligt er in?

mark29

Dikke k4j 1400 16 klepper. Tja geen raket maar goed, gaat erom dat ie zuinig is, niet te veel kost in de vaste lasten als extra auto, en niet meteen van de snelweg afwaait.
Voor wat ik nu gezien heb, 4 banden vervangen, hoedenplank rol regelen, nieuwe mattenset vind ik altijd wel fris, en komend jaar distributie doen.
Verder is het een keer op de brug zetten en de rest van de auto nakijken wat er aan de hand is allemaal, ik heb het idee dat er niet veel mankeert, ja 1 kenteken verlichting lampje zag ik nog, en dat paneeltje boven de kentekenplaat gaapt een beetje links.
Gewoon ff heel die auto nalopen en een lijstje maken.

Ik heb er nu net 2 maanden ziektewet erop zitten, dus ik schuif alles nog vooruit. Nu nergens de energie nog voor. Komende week de eerste paar uurtjes weer maken op het werk, mits ik in de nachten slaap en ik contact lenzen in verdraag. Kuur van 7 weken prednison zit er komende week op, en ondertussen andere medicatie gekregen veel bijwerkingen, buikpijn, misselijk etc, s`nachts slaap ik weinig. Beetje tobben nog. Er is begin oktober crohn geconstateerd, ik was al een tijd aan het tobben met mijn gezondheid, mijn oog raakt steeds ontstoken, ik heb al een beperking aan mijn linkeroog, dus die is extra gevoelig, mijn natuurlijke lens ontbreekt door een ongevalletje, heb nu contact lens van + 12. Maar goed, voor je er erg in hebt ligt hier een heel medisch dossier......

Owja de megane, hij is dus van 2003, zwart, donker kleurige bekleding, en een 1.4 handgeschakeld. Nu eerst zorgen dat alles netjes is, ik ben wel een beetje een pietlut, dan eventueel nog gas erin doen, ik heb nog een halve installatie liggen namelijk.

Roadkill (Michiel)

#66
Gas er meteen in leggen zodra je de kans hebt! Zo'n grand tour had ik ook, zwart met 1,4 op lpg prima combi ;-)

OH BTW, nog geen Clio, staat wel in de planning ergens volgend jaar, maar vandaag alvast wel sportstuur, naaf adapter en snap off alvast besteld, volgende maand 4 punts gordels of luchtfilter inclusief spullen voor cold air intake.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Kunt het maar op voorraad hebben toch.
Ja deze motoren doen het goed op lpg. En onze 5 serie staat ook op lpg, dat tanken bevalt wel.

Nikk

Denk je met de K4J zuiniger te rijden dan met een K4M?  Haal met laatstgenoemde in ieder nette getallen met de Break automaat:

https://www.autoweek.nl/verbruik/21312/renault-megane-break-16-16v-privilege-2000/

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Netjes. Durf ik niet te zeggen. Ik ben wel van mening dat een grotere motor makkelijker rijd en je daarmee ook zuinig kan rijden.
Een kleinere motor moet toch meer belast worden en dat hangt ook af of er veel stad of snelweg gebruik is.
En ik vind die jb versnellingabakken een beetje dom, op de snelweg met meer dan 4000 toeren, is ook niet gunstig.

Nikk

Geldt volgens mij voor al de 5 bakken. Hoogste verzet is maar net een beetje overdrive. Met mijn automaat stuk beter,  bij 120 km/u 3000rpm
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Ja ik heb ik zat Renaults gereden inmiddels, ze hebben het allemaal met die jb bakken, clio, kangoo, scenic, leuke autos maar zo dom die 5e versnelling. Er ontbreekt echt een 6e versnelling.
Op de megane 2 heb je de jh en de jr bakken, ook zo veel toeren, een daarna zag je meer de 6 bakken, echt een uitkomst.
Ik heb hier ook een 5 serie staan met een 6 cilinder automaat, dan rijd je op de snelweg met 2000 toeren, dat is zo veel rustiger, als je dat gewend bent.

Nikk

Ja klopt. Heb met mijn schakel Megane al bij een 90 km/u de behoefte om nog een keer op te schakelen. Bij de automaat geheel niet. Die komt altijd rustig over. De schakel is wel een stuk kwieker.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Roadkill (Michiel)

Past een 6bak eigenlijk op de 1,4? Dat idee had ik eigenlijk ook nog voor mijn Meg, maar ben me er nooit in wezen verdiepen, maar zou eigenlijk wel willen weten of het past, lijkt me wel wat voor de toekomstige Clio ;-)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Komt dan een halve auto bij aan onderdelen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev