Advertenties


Melding: Controleer inspuitsysteem en Controleer regelaar

Gestart door GV, 4 april 2018, 09:24:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GV

2012 Renault Megane 1.5 dci Bose:
Ik krijg sinds kort de meldingen met "controleer regelaar" en "controleer inspuitsysteem". Het geeft het niet continue aan, maar komt gewon op display met tussenpozen
Enig idee wat dit zou kunnen zijn. Ik ervaar niet direct anders rijgedrag of motorgedrag.
Iemand enige ervaringen hiermee?


arjaan81


mark29

1 van de 125 sensoren defect. Gokken lijkt mij niet zo slim dus inderdaad ff uitlezen.

GV

Gisteren EGR klep maar vervangen. Meldingen zijn nu weg. Een andere melding kan te maken hebben met de gloeistiften of de unit die de gloeistiften aanstuurt. meldingen zijn nu beide weg..even afwachten dus.
ga wel met caravan weg, dus moet wel goed zijn. Gloeimodule hoeft geen probleem te zijn voor gebruik, maar wellicht tzt toch vervangen.

evertperdok

Ik kreeg deze melding ook sinds ca 2 weken. Vorige week kwam daar de melding controleer luchtverontreiniging bij. Ik heb hem naar de garage gebracht en uit laten lezen. Conclusie uitlaatmeetklep vervangen, kosten € 399.

Ard Klok

Zo blijkt maar weer dat uitlezen/naar de garage gaan een betere optie is dan te gaan gokken wat het probleem is. Het kan namelijk echt van alles zijn. Bij mij een paar weken geleden dezelfde meldingen. In mijn geval is de nokkenas-sensor vervangen.

mark29


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev