Advertenties


ESP uit en inschakeling

Gestart door Sydjuh, 11 mei 2018, 11:17:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sydjuh

Ik zal me eerste even voorstellen .
Mijn naam is Syd en kom uit het pittoreske Vlijmen.
38 lentes jong vader van 2 mooie kindjes.

Mijn megane rijdt eigenlijk goed.
Maar soms tijdens het opschakelen van 1 naar 2.
Krijg ik de melding ESP uitgeschakeld dan schakeld hij weer in.
En slaat me motor af.
Daarna zegt hij ontkoppel en druk start.
Soms 1 x soms 2x
Daarna is het probleem verholpen.
En rijdt hij perfect.

Iemand een idee.
Bedankt alvast.

Mvg Syd

Sydjuh

Ow betreft een estate 3 uit 2011
Tce motor 131 pk 1400

mark29


Sydjuh


mark29

Remvloeistofpeil niet op minimum?

Sydjuh

#5
Is ok genoeg dotje 4

Inmiddels waar het sporadisch voorkwam.
Doet ie het nu vrij veel.

mark29

Ow dat is handiger met zoeken.
Hang er eens een clip aan.

Sydjuh


Sydjuh

2 weken bij de renault gestaan.
Ze kunnen niks vinden geen storingen.
Maar het probleem blijft........

Er is nog 1 ding en das een nieuwe gasklep.
Valt te proberen zei die

mark29

Gasklep? Mag ik vragen welke dealer?

A110

Ik denk eerder aan een massa-kabel of een probleem in de hoofdkabelboom.
Het lijkt erop dat het probleem zich voordoet bij kantelen van de motor hierdoor worden kabels bewogen en als er ergens een slechte draad tussenzit dan kan dat voor problemen zorgen.
Ik vrees dat dit een zoekklusje gaat worden.
Uit ervaring zou je eens onder de accubak kunnen gaan beginnen dat is bij Renault altijd al een zwak punt geweest.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Sydjuh

Helaas niks werkt.
Ze kunnen nog steeds niks vinden.
Renault wil de ESP kast vervangen.
Kost ook weer geld 😭😭😭😭

Ik moet er wel bij vertellen dat er in februari een gereviseerde motor in is gekomen. (Door een kapotte waterpomp).
Sindsdien is dit probleem.


mark29

Je geeft informatie van lik mijn vestje, is dit een prijsvraag?
Nou als de motor eruit is geweest, is er dus ook een kabelboom eruit geweest, kans zit er dus dik in inderdaad dat er een massakabel, loshangt, of niet goed vast zit, of er ergens een stuk bedrading klem zit etc, dus niet netjes is ingebouwd.
Ik vraag mij nog steeds af wie de diagnose heeft gesteld, en inmiddels ook wie de motor heeft ingebouwd.

Mocht je ook met zo weinig info bij jouw garage komen, dan word het voor hun ook moeilijk zoeken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev