Advertenties


veiligheidsgordel rolt niet meer op.

Gestart door duckie1098, 13 maart 2018, 21:27:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duckie1098

goedenavond,

Mijn veiligheidsgordel, bestuurderskant, rolt niet meer op.
Vraag is of dit zelf te repareren is, hetzij een nieuwe veiligheidsgordel met rol ed ofwel kompleet of repareren van de kapotte gordel.
zit er nog iets van een spanner in, of iets met elektronica of aansluitingen voor airbags oid of is het gewoon een simpel ding.
Auto is een renault megane3 coupe TCE180, bouwjaar 2009.

groetsels,

Ben

Joske

#1
Geen ervaring met reparatie, wel eerder hetzelfde gehad bij de gordel achter van mn Ford destijds. Bij de dealer moest toen een complete set gekocht worden...erg duur. Ik heb er een sloperijgordel in gedaan..Wel even zeker zijn dat er geen airbag zaken geactiveerd kunnen worden...maar daar zal vast genoeg kennis over zijn hier binnen de forumleden.

of ff zoeken :)

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=10862.0

Succes

duckie1098

oke, bedankt voor je uitleg.Ik wacht nog ff op mensen die mij kunnen vertellen of mijn veiliheidsgordels inderdaad gekoppeld zijn met de airbags en hoe daar mee om te gaan.Ik vermoed van wel.

groetsels,

Ben

Joske

Denk dat je dat zou moeten kunnen zien aan de bedrading onder de stoel. Maar idd...je kan maar even beter zeker weten. Maar reinigen kan nooit kwaad  ;)

Gr

duckie1098

Maar hij zit zo vast als een huis, wil geen kant meer op.Misschien moet ik morgen eerst het paneel waar het mechaniek achter zit eens loshalen.

Ben

zapp

Had ik ook (Megane2). Voor 50 euri op de sloop een 'nieuwe' gekocht.
Halfuurtje sleutelen en alles loopt weer soepel  !-!
Geen gedoe gehad met airbag ofzo, staat er los van (tenminste aan de oprolkant van de gordels).
Schoonmaken van de gordel is trouwens ook belangrijk, en wat WD40 in de oproltrommel.

Jacques

Als je er een haalt op de sloop zorg dan dat de gordel niet verder naar binnen rolt, want daarna zit die op slot. Dus klem erop of knoop erin voor je hem loshaalt.

Fluppie

WD 40 klopt heb die van mij schoongemaakt helemaal tot het einde eruit getrokken beetje wd 40 erop en paar keer erin eruit loopt weer perfect.
Meestal rafelt de zijkant een beetje waardoor hij niet meer rolt kwestie van beetje af knippen. Maar tot nu doet hij het weer perfect  !-! garage vroeg € 150,00 voor een nieuwe)  8)7

duckie1098

Is inderdaad gekoppeld met de airbag.Nieuwe besteld gisteren, komt morgen binnen, en dan erin zetten.Niet veel werk trouwens.Wel de accu afkoppelen en ff wachten.

groetsels,

Ben

Joske

oke, dus toch. Goed dat je informeerde dan  ;)
Succes  !-!

duckie1098

Klaar, geen problemen gehad.Wel voor de zekerheid de accu afgekoppeld, ook tijdens het monteren.
Foutmelding check airbag gelijk weer verdwenen.
He is niet veel werk, alleen het stekkertje krijg je niet fatsoenlijk van de autogordel af.Maar is weer gelukt.

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev