Advertenties


Dashcam

Gestart door knight-rider, 14 maart 2018, 21:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Abdelitto

#30
Citaat van: marcelca op 23 maart 2018, 09:38:24
denk er ook aan, waar je een plaatst achter je voorraam dat dat stukje word gewist door je ruitenwisser, in geval met regen ed, heb je dan een veel beter beeld....

mijn bekrassing van de auto is binnen het hek op het werk gebeurt en zo goed als zeker een "collega" geweest, als deze persoon nog een keer bij de auto komt heeft ie echt een groot probleem, afgezien een probleem met mij is die ook zijn baan kwijt..

we hebben helaas iemand die het denk ik niet aankan als iemand een mooie nieuwe auto heeft, weten natuurlijk niet of het dezelfde is maar het is afgelopen 15 jaar al 7 x gebeurt.

er is ook een half jaartje geleden ingebroken verderop in het blok huizen, ik heb daarop mijn camerabeelden van de auto bekeken en bleek signalement op beeld te hebben, en dit weer doorgegeven aan de politie

in geval met mijn krasschade was er dus geen tegenpartij bekend en dan draai je er toch echt zelf ( je eigen verzekering ) voor op, had fijn geweest als ik toen de cam al had gehad zodat ik de "collega" had herkend

Dan zou ik maar een andere verzekering zoeken of je leasemaatschapij als het een leaseauto is. Al jaren verzamel ik de krassen en deuken en meld het als 1 schade en laat het fixen bij een schadeherstel bedrijf.

Waarborgfonds schade auto door derden
In het geval van schade zonder dat de dader bekend is, kun je een beroep doen op het Waarborgfonds Motorverkeer voor een schadevergoeding. Het moet hierbij wel vaststaan dat je niet zelf aansprakelijk bent voor de schade, maar dat deze is veroorzaakt door een derde.

Dit doe ik met de verzekeringsmaatschappij en dit valt ook onder krassen en deuken. Ik heb nooit een cent betaald of als eigen risico moeten betalen. Laten poetsen door lichte krassen valt dit niet onder, dat had ik pas nagevraagd bij mijn leasemaatschappij.

gjcvro

Het is iets ingewikkelder:

https://waarborgfonds.vereende.nl/vragen-over-schade

Wat moet u doen in geval van schade?

In welke gevallen kunt u bij ons terecht?

Als u door een motorrijtuig schade heeft geleden en de bestuurder is aansprakelijk voor de ontstane schade kunt u bij ons een verzoek om schadevergoeding indienen in het geval dat een motorrijtuig:

A onbekend is gebleven

B wel bekend, maar niet verzekerd is

C wel bekend, maar gestolen is

D wel verzekerd is, maar de verzekeraar is failliet

E is vrijgesteld van verzekeringsplicht

De schade moet dus altijd zijn veroorzaakt door een motorrijtuig. Zoals bijvoorbeeld een auto, motor of brommer. Schade op een andere wijze ontstaan, bijvoorbeeld door; vandalisme, vuurwerk, brandstichting, natuurgeweld of een poging tot diefstal kunnen wij helaas niet vergoeden.

Wat wordt NIET door ons vergoed?
Voor een aantal schades kunt u niet bij ons terecht.

Schade door:

- vandalisme (bekrassen, banden leksteken, aftrappen van een spiegel)
- brandstichting of vuurwerk
- storm en natuurgeweld
- diefstal en of inbraak

Het kan wel zijn dat dit soort schades onder de dekking van uw eigen verzekering valt. Neemt u in dat geval contact op met uw eigen verzekeraar.

marcelca

#32
Het is prive bezit en diepe kras diagonaal over de motorkap kan je niet toeschrijven aan een ander voertuig dus ook geen waarborgfonds..

Maar we gaan nogal off topic, het gaat over dashcam, jij vind het onnodig en dat mag natuurlijk en wij vinden het een fijn idee  :)

Abdelitto

#33
Citaat van: marcelca op 23 maart 2018, 23:59:51
Het is prive bezit en diepe kras diagonaal over de motorkap kan je niet toeschrijven aan een ander voertuig dus ook geen waarborgfonds..

Maar we gaan nogal off topic, het gaat over dashcam, jij vind het onnodig en dat mag natuurlijk en wij vinden het een fijn idee  :)

Geen problemen bij mij.

Maar ben niet de enige die dat vindt, tijdens de rijden zeker super handig maar inderdaad onnodig 24/7 blijven filmen en gezien achter de voor- en achterruit.!-! !-!

knight-rider

Ik was daarstraks eens in het zekeringskastje aan het kijken (ivm het aansluiten via een PowerMagic Pro), maar de plaatsing van die zekeringen komt niet eens overeen met het stickertje dat op het deksel staat, hoe kan een mens dan weten welke zekering waarvoor moet dienen  :?
Wat een bende prutsers werkt daar eigenlijk bij Renault  l-

marcelca

#35
Citaat van: knight-rider op 24 maart 2018, 20:26:08
Ik was daarstraks eens in het zekeringskastje aan het kijken (ivm het aansluiten via een PowerMagic Pro), maar de plaatsing van die zekeringen komt niet eens overeen met het stickertje dat op het deksel staat, hoe kan een mens dan weten welke zekering waarvoor moet dienen  :?
Wat een bende prutsers werkt daar eigenlijk bij Renault  l-

Als je er wat aan hebt

3de en van boven ( 15 ampere ) in de eerste rij is geschakeld, en 1ste van boven ( 20 ampere ) van de derde rij is constant



en netjes met aftakking zekeringshouder gedaan



knight-rider

Ja, had ik al ongeveer kunnen opmaken uit jou foto op de eerste pagina.
Maar toch bedankt om dat nog eens extra toe te lichten.  !-!

Waar heb je die "add-a-fuse" (of welke naam ze ook gebruiken, ben er al verschillende tegen gekomen) kabeltjes gehaald, want die zitten volgens mij niet bij de PowerMagic Pro?

Ben er bijna uit dat het de BlackVue 750 gaat worden, twijfel alleen nog aan het micro sd-kaartje, 64 of 128 GB, wat die BlackVue kaartjes zijn niet goedkoop.

marcelca

Die zitten inderdaad niet bij de power magic, er zit hier in Almere een lokale dashcam inbouw en daar heb ik er 2 gekocht, Conrad verkoopt ze ook maar dan zit je weer met de verzendkosten...

Ikzelf heb de 64GB versie, kom hier tot nu toe prima mee uit, hij neemt als die geparkeerd staat en er is geen beweging niet op dus hier heb ik voldoende aan, heb je een meerdere dagen ergens staan is het misschien aan te raden om wel groter te gaan.

Ook als je in de buurt van struiken of een boom staat kan het zijn dat die meer opneemt, aangezien die beweging ziet als de struiken gaan bewegen als het waait..

Wat eigenlijk heel grappig is dat die continue bufferd maar niet continue opneemt, als ik naar de auto toeloop, en hierna de beelden ga bekijken zie ik 5 seconde voordat ik in beeld ben nog niets en na 5 seconde kom ik in beeld, dus hij is nooit te laat met opnemen

knight-rider

Ik ken wel een paar autospeciaalzaken hier inde buurt, misschien dat die dat ook hebben?

In mijn vorige camera had ik maar 32GB en dat was ook voldoende, maar de huidige camera's hebben een betere kwaliteit en dus ook meer geheugen nodig.

marcelca

ik denk dat beetje gesorteerde automaterialenzaak het ook wel heeft inderdaad...

door de hoge kwaliteit heb je zeker wat meer ruimte nodig, plus, ik weet niet of je ook een achtercamera had maar doordat je 2 camera`s hebt bij de 2ch blackvue slaat ie ook 2 aparte bestanden op...

als die beweging voor ziet gaat ook de achtercamera opnemen en andersom ook, heb dit namelijk geprobeerd voor het inbouwen omdat ik getwijfeld heb om de achtercamera voor te doen en de voorcamera achter, de achtercamera is wat kleiner dus dacht dat is een mooie oplossing..

alleen de kwaliteit van de voorcamera is net een klein beetje beter, plus dan had ik al mijn stroom ook naar achter moeten trekken want de stroomaansluiting zit alleen op de voorcamera

knight-rider

Het word tijd dat ik eens werk ga maken van die camera, want op deze manier komt het er niet van.

knight-rider

De camera is geleverd (eergisteren besteld).
Hopelijk blijft het morgen droog, dan kan ik hem installeren.

Gisteren was ik in een autospeciaalzaak en die mannen wisten niet eens wat zo een add-a-fuse / fuse tap was. Vandaag dus nog op een andere plaats gaan kijken.

marcelca

 :) :) :) goede automaterialenzaak, heb je niet iets van een Brezan in de buurt, dat lijkt me wel een zaak die het heeft

welke heb je gekocht ??

knight-rider

Ik heb vandaag wel een zaak gevonden die ze heeft, maar hij had maar eentje meer liggen. Maar ze gaan er voor zorgen dat ze morgen 2 stuks kunnen leveren.

Het is de Blackvue DR750S-2CH met 128GB geheugenkaartje geworden.

marcelca

Mooie keus....

Denk er trouwens aan dat je kabel naar de achtercamera achter de hemel langs moet lopen, voor onderlangs is de kabel niet lang genoeg ( kwam ik achter toen ik mijn kabel bijna achterin had onderlangs  :) ).

Had je ook een power magic pro meebesteld ivm het evt leegtrekken van de accu

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev