Advertenties


Dashcam

Gestart door knight-rider, 14 maart 2018, 21:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

Prima toch dat iedereen het ziet? Dan blijven ze er tenminste vanaf. ;)
En dat is het doel.

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Fluppie

Of ze denken dag raam kip ik heb je   :cry:

marcelca

#17
ik denk dat het eerder preventief werkt, aan een cam zonder bekabeling ed. heb je toch niet veel...

tuurlijk kan je denken als die in het zicht zit dan kan die gejat worden maar denk dat ze niet zoveel moeite gaan doen voor een dashcam, heb een nu ook een half jaar erin zitten en nog geen problemen gehad




Abdelitto

Dan woon je gunstig of heb je geluk. Heel veel mensen (zullen hun eigen redenen hebben) zijn bang of willen niet gefilmd worden. Tijdens de rijden is dat geen issue maar geparkeerd en ze zien zoiets, nou geloof me, ze breken het eerder dan vrezen. Ik zou ook nooit dashcam zichtbaar achter laten, doe het in mijn handschoenenkastje.

knight-rider

Bij mijn Citroën stak die goed weg, als je het niet wist dan zag je da camera niet hangen.
Maar ik heb de indruk dat het bij de Megane niet zo simpel is om de camera ergens te hangen waar die van buitenaf niet echt zichtbaar is.

marcelca

#20
Citaat van: Abdelitto op 21 maart 2018, 20:27:00
Dan woon je gunstig of heb je geluk. Heel veel mensen (zullen hun eigen redenen hebben) zijn bang of willen niet gefilmd worden. Tijdens de rijden is dat geen issue maar geparkeerd en ze zien zoiets, nou geloof me, ze breken het eerder dan vrezen. Ik zou ook nooit dashcam zichtbaar achter laten, doe het in mijn handschoenenkastje.

ik heb een juist hoofdzakelijk voor het parkeren, ze hebben namelijk mijn auto al een keer bekrast ( op mijn werk ), in het donker is de camera ook bijna niet te zien....

een blackvue camera kan je ook niet makkelijk demonteren steeds en is ook echt bedoelt voor parkeerbeveiliging, ik woon trouwens in de randstad en parkeer op heel veel verschillende plaatsen

Joske

#21
En dan een hele domme vraag...

Wat moet je in hemelsnaam filmen dan? Ik kan me in de afgelopen 20 jaar niet een situatie indenken dat ik dacht "had ik dat maar op tape". Wel een camera gericht OP de auto...daar kan je de boef prima mee identificeren. Maar erin lijkt mij enkel mbt de aanrijdingen e.d...beetje USA achtig gevoel (verzekeringen e.d)...maar da.s puur mijn brainfart...sorry :)
Of is het ook gewoon "omdat het kan" :)?

RobScénic

#22
Je filmt het verkeer voor en/of achter je. Ik heb het wel eens meegemaakt. Bijvoorbeeld door een onbezonnen actie van een ander op de rem moeten, in de slip raken en je auto tot snot rijden. Met een dashcam had je een kenteken van de veroorzaker die doorgereden was. Nu kon ik gelukkig door een getuige aanspraak maken op het waarborgfonds, maar goed. Dan betalen we allemaal voor iemand die te laf was om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen fouten.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

marcelca

Citaat van: Joske op 22 maart 2018, 06:26:43
En dan een hele domme vraag...

Wat moet je in hemelsnaam filmen dan? Ik kan me in de afgelopen 20 jaar niet een situatie indenken dat ik dacht "had ik dat maar op tape". Wel een camera gericht OP de auto...daar kan je de boef prima mee identificeren. Maar erin lijkt mij enkel mbt de aanrijdingen e.d...beetje USA achtig gevoel (verzekeringen e.d)...maar da.s puur mijn brainfart...sorry :)
Of is het ook gewoon "omdat het kan" :)?

ik zou mijn stukje nog een keer doorlezen, dan zou je weten waarom ik ze in de auto heb, en ja, mensen zijn heel erg goed te herkennen en beeld is glashelder als ze in de buurt van de auto komen, camera gericht op de auto is bij mij niet te doen, omdat ik niet altijd op dezelfde plek kan parkeren en op mijn werk waar het gebeurd is ( binnen de hekken zelfs ) hangen geen camera`s...

ik geef liever 300 euro uit aan een camera systeem, had een meervoud euro aan schade door het bekrassen van mijn auto op het werk

Ben blij voor je dat het je nog niet is overkomen maar als het je gebeurd dan ga je toch anders denken

adinsx

Ik had hem sinds eind 2015 in de auto en pas in 2017 had het nut. Op de A9 veel gas en rem verkeer en uit het niets gaat een Belg voor me ineens in de remmen. Ik ook vol in de ankers en raak hem net wel of niet. Dus beide naar vluchtstrook. De belg wilde een schadeformulier invullen. Aan mijn auto was niets te zien, maar volgens de belg voelde hij een 'duwtje' en die kras op zijn bumper zat er niet.

Goed, papieren ingevuld. Hij geeft aan dat hij krassen heeft, ik geef aan dat ik geen schade heb én die kras betwijfel.
Later de full-hd dashcambeelden erbij gepakt en net voor 'impact' zie je duidelijk dat die kras al op zijn bumper zit.

Zooitje aan Leaseplan overgedragen en die waren er blij mee. De verzekeraar van de Belg had namelijk al aangeklopt.
Dat ging mooi niet door dus ;)

Verder kom ik nog wel eens vreemde acties tegen en dan is het wel leuk om die te delen binnen Flitsservice. Vanmorgen nog weer een die gewoon totaal niet kijkt en zo een provinciale weg oprijdt. Moest toch even flink in de remmen en nog een stukje ABS voor het geval hij van paniek stopt.

Of iemand die zo de rotonde op rijdt, zomaar naar links komt op de snelweg, etc. etc.
Het liefst heb je hem niet nodig, maar áls het nodig is, heb je in ieder geval beeld.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Joske

ok, relaxed dat je er dan idd wat aan gehad hebt.  !-!

Fluppie

Ja ja altijd die belgen weer  8)7 maar wees blij had je hem geraakt was je het haasje geweest gij kwam van achter hé sulle  :lmao:

Abdelitto

#27
Dashcam in het verkeer is zeker handig. Kan je soms ook je eigen rijgedrag zien maar zie het nut niet dat het 24/7 aan het opnemen is, ook al heb je zijn gezicht te pakken heb je er nog steeds niet echt veel aan (tenzij het een bekende is). Verzekeraars kunnen ook hun schadeclaim indienen bij schade zonder tegenpartij, bv door een fietser of iemand bekrast je auto. Doen ze bij mij tenminste niet moeilijk over want mijn auto wordt constant bekrast door die studentenfietsen bij lantaarnpalen. Ik verzamel het en claim het in één keer in.

Ik ben geboren en getogen in de Randstad. Ik rij heel NL door. Als ze op sommige plekken die dashcam gewoon zien voelen ze zicht geïntimideerd of zoiets. Mijn buurman had een buitencamera gehangen en kwamen letterlijk 2 jonge kerels naar mij toen ik mijn auto aan het opruimen was wat de bedoeling ervan was. Ik van moet je aan die bewoner vragen, waarom vraag je mij. Op de 2e verdieping kan het effect hebben maar in de auto denk ik niet zo, maar goed mijn mening.

knight-rider

Citaat van: Joske op 22 maart 2018, 06:26:43
En dan een hele domme vraag...

Wat moet je in hemelsnaam filmen dan? Ik kan me in de afgelopen 20 jaar niet een situatie indenken dat ik dacht "had ik dat maar op tape". Wel een camera gericht OP de auto...daar kan je de boef prima mee identificeren. Maar erin lijkt mij enkel mbt de aanrijdingen e.d...beetje USA achtig gevoel (verzekeringen e.d)...maar da.s puur mijn brainfart...sorry :)
Of is het ook gewoon "omdat het kan" :)?
Ik heb in het verleden een ongeval met vluchtmisdrijf gehad, achteraf heb ik beslist om in de toenmalige auto een dashcam te plaatsen.
En ook meteen een dual dashcam (met camera voor- en achteraan), want was toen eentje die in mijn koffer had gezeten.

Zelf heb ik niks meer voorgehad sinds ik die dashcam had, maar ik heb er wel andere ongevallen mee op beeld kunnen zetten en zo ook andere mensen mee kunnen helpen.
Nu wil ik terug eentje in de Megane omdat ik de laatste maanden te veel "close calls" gehad heb.
In de laatste maanden 8 keer iemand die gewoon naar links komt terwijl ik al met de voorkant van mijn auto gelijk zijn achterwielen rijd
(of bij vrachtwagens dat ik langs de oplegger rijd en dan komt die plots naar links)

In de vorige auto had ik het geluk dat de camera van buiten af bijna niet zichtbaar was, maar bij de megane lijkt dat niet te gaan lukken (of toch al zeker niet zo simpel zijn.

marcelca

denk er ook aan, waar je een plaatst achter je voorraam dat dat stukje word gewist door je ruitenwisser, in geval met regen ed, heb je dan een veel beter beeld....

mijn bekrassing van de auto is binnen het hek op het werk gebeurt en zo goed als zeker een "collega" geweest, als deze persoon nog een keer bij de auto komt heeft ie echt een groot probleem, afgezien een probleem met mij is die ook zijn baan kwijt..

we hebben helaas iemand die het denk ik niet aankan als iemand een mooie nieuwe auto heeft, weten natuurlijk niet of het dezelfde is maar het is afgelopen 15 jaar al 7 x gebeurt.

er is ook een half jaartje geleden ingebroken verderop in het blok huizen, ik heb daarop mijn camerabeelden van de auto bekeken en bleek signalement op beeld te hebben, en dit weer doorgegeven aan de politie

in geval met mijn krasschade was er dus geen tegenpartij bekend en dan draai je er toch echt zelf ( je eigen verzekering ) voor op, had fijn geweest als ik toen de cam al had gehad zodat ik de "collega" had herkend

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev