Advertenties


Nokkenassensor

Gestart door Edwin, 7 maart 2018, 20:37:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin

Heeft iemand een foto waar van de nokkenassensor van een megane 1.2 Tce 130pk motor?
Mbt het stotteren is mij geadviseerd een testje uit te voeren door de sensor even uit te schakelen.

Edwin

Voorste nokkenassensor stekker los gehaald op advies van een tuner tbv een test en wat denk je! 0 stotter. Doe jij ook de test!
Wordt vervolgt.

Edwin


puccini

En hoe verder nu met de wetenschap dat de motor niet meer stottert ?
En wat voor schade kan je motor op lopen met een losgetrokken sensor want die sensor zit er niet voor niets,  toch?
Megane IV HB TCe 130 Bose

Edwin

dit is alleen een test om te kijken wat de tuning zou moeten doen. Natuurlijk moet je de stekker,  na de proefrit,  weer aansluiten. Kans bestaat dat de motor anders in een noodloop gaat. Bij rustig rijden voor de test is het geen probleem. Ik heb deze test op advies van Ventura tuning gedaan. Zij zijn nu specifieke software aan het ontwikkelen. Ik wordt op de hoogte gehouden hiervan en zodra ik wat meer weet zal ik dat uiteraard op het forum delen.

puccini

@Edwin,

Duidelijk.
Maar vervalt je garantie niet als je de Megane laat Tunen, en als je hem na het Tunen weer naar de garage gaat voor een servicebeurt ?
Megane IV HB TCe 130 Bose

Edwin

Binnen een paar minuten is het kastje er tussenuit dus weer origineel

devries1981

Hou ons op de hoogte Edwin. Ik heb mijn klacht bij Renault NL liggen maar verwacht er weinig van.
Dus indien echt nodig ga ik wellicht ook voor de Tuning.

Ik weet dat Ventura al een tijdje een Tuning voor de Megane IV heeft liggen waarbij de Tuning ook het stotteren (grotendeels) zou verhelpen.
Heb jij van hen gehoord dat ze nu specifiek iets mbt het stotteren aan het schrijven zijn?

Willempie1965

Goedemorgen allen,

Wellicht dat al de stotter problemen zijn opgelost, maar wilde even wat aanvullen.
Heb een Megane IV 1.3 140pk en onlangs een externe ECU laten plaatsen bij Ventura (nu dus 175 pk).
Deze heeft een kabelboom met 4 aansluitingen, volgens mij ook de nokkenas sensor.
Moet zeggen dat het prima rijdt en de motor op geen enkele manier stottert of foutmeldingen geeft.
Mocht je wat extra info willen dan hoor ik het wel.
En.. dit is op geen enkele manier bedoeld als reclame, even voor de duidelijkheid

Jeroen2016

Ik denk dat iedereen die last had van het stotteren  inmiddels zijn auto heeft ingeruild. Ik althans wel. Trouwens was dit alleen het geval met de 1.2. De 1.3 heeft dit probleem niet meer,

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev