Advertenties


Map versie 2016/12 in 2018

Gestart door haelewyn, 6 maart 2018, 04:36:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knight-rider

Ik ben er nog niet aan begonnen, eens zien wanneer ik d'r tijd voor kan maken.
Misschien waren de servers zo traag omdat er te veel mensen tegelijl met de download bezig waren?

adinsx

Dat denk ik wel inderdaad.

Vanmorgen de USB in de auto gedaan, schakelde alleen op de snelweg over naar Sport-modus waarna het 'Installatie voorbereiden'-scherm niet meer terug kwam. Niet handig dus.
Vanmiddag nog maar eens een goede 30 minuten rondtoeren.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

A110

Bij mij staat de nieuwe map er inmiddels op.

Heel de avond en nacht aan het binnen halen geweest.
En vanochtend naar mijn werk in de auto geïnstalleerd, heeft bij mij ongeveer 50 minuten geduurd.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

adinsx

Citaat van: A110 op 26 oktober 2018, 12:43:52
En vanochtend naar mijn werk in de auto geïnstalleerd, heeft bij mij ongeveer 50 minuten geduurd.

Dat is wel een erg groot blokkie om haha. Volgende week woensdag een langere rit op de planning schijnt. :P

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

A110

Haha... 20 minuten rijden en nog een half uur binnen gestaan.

We kijken al uit naar woensdag :)
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

haelewyn

Ik ben hier ook aan het downloaden nu.

Mijn probleem is opgelost.
Renault BE had me gezegd dat ik bij de dealer terecht moest om de map update service te laten installeren. De man / vrouw aan de onthaalbalie stuurde me telkens door naar een after sales medewerker of een technicus en die hoorden het in Keulen donderen hoe ik een map of update service zou moeten ontvangen van hen. Dat moet de klant zelf doen volgens hen...
Allemaal goed en ik kan dat ook wel, maar de map of service stonden niet meer in de RLink store.

Ben dan eens gaan rondbellen naar een paar dealers en wat bleek :
Ik moet gewoon bij een verkoopsmedewerker terecht voor die vraag.
Iemand die ook datzelfde doet bij de nieuwe wagens (accesoires regelen, onderhoudscontract, garantieverlenging, alle electronische packs, toeters, bellen) kon dat in enkele minuten ook voor mij zo regelen.
Gewoon op chassisnummer en dan de update service voor de maps aanvinken.
En betalen. Faktuur volgt met de post want ze kennen me daar al een beetje.
Einde van de slameur. Ik ben al aan het downloaden.

Tenzij er nog iets fout gaat met het installeren van de map heb ik een goed vooruitzicht.   Y

mark

Het is bij ons heel normaal dat wij de de updates doen voor de klant. ¯\_(ツ)_/¯ M'n collega de "multimedia expert" is er een paar x per week mee bezig.

haelewyn

#112
jahhh.. Hier wou de 'multimedia expert' de auto een dag binnen houden.
Nog nooit te klagen gehad dat ze me stroopten hoor. Maar het had kunnen uitdraaien op 4 uur zoekwerk , vier werkuren betalen en nog steeds geen Mapupdate service. Daar voelde ik weinig voor.
Men heeft het ook zo gezegd : dat behoort tot de mogelijkheden. Onze tijd moet betaald worden. Resultaat : vonden ze twijfelachtig of dat er ging zijn.


Sinds ik de volledige reset gedaan heb, heb ik :

- Systeemberichten in het Duits dat services opgestart zijn. Ik kan daar alleen OK op antwoorden en dan is dat bericht weg. Of 'later' en dan weet ik niet wat er gebeurt. Ik vermoed : dan kan ik later op OK drukken en dan gaat het dan pas weg :-). Ik vermoed : ander instellingkje nu.

- Als de RDS aangaat met een verkeersbericht (TA) komt er een kadertje op het scherm dat ook zegt van welk station de info komt. Meestal het station dat al muziek draait, maar toch weer een leuk gadget.

- Sinds de kaartupdate van 2016/12 naar 2017/12 is het probleem met de stembesturing weer weg. Ik ben er gelukkig mee want ik vind het veiliger om tijdens het rijden de boel in te spreken (werkt ook zeer goed IMHO) dan om het in te tikken met te dikke vingertjes (Dik Trom).

- Snelheidsbeperking op hoofdwegen / rijkswegen tot 70 km per uur in Vlaanderen (niet in Wallonie van toepassing) is weer gekend door het systeem. Niet langer 90 volgens de kaart maar 70 in het echt op heel veel wegen.

- Ik heb de setting aangepast van 'aankomsttijd' op het scherm naar 'nog resterende reistijd'. Dat werkt plezanter vind ik. Als je dan toch ergens te laat gaat komen is het fijn om te weten dat je nog 20 minuten te gaan hebt, beter dan dat je 10 minuten na je afspraak zal aankomen.

- Ik heb de setting aangepast van 'gemiddeld' of 'veel' informatie over bv afslag of camera naar weinig. Voordien vond ik dat het systeem me gek ###de.
Bv als ik al in de file stond  : om de paar minuten : ""verkeersopstopping in het vooruitzicht"".
Of op de A12 zes keer waarschuwen voor een flitspaal die op een baan onder de A12 staat..   "" Verminder uw snelheid""...  Of voor een afrit al te vaak ""zo dadelijk rechts aanhouden en ... neem de afrit"".   Deze setting geeft echt meer rijplezier door veel minder ge###.

Voorlopige conclusie na één dag gebruik, ritje van 50 km met geinstalleerde GPS :
Het was me de 90 euro waard om dat systeem beter en bijna perfect in orde te krijgen.

knight-rider

Gisteren de download gedaan, heeft uiteindelijk een goede 2 uur geduurd, maar alles staat op de usb-stick.

Het was eigenlijk mijn bedoeling om het vandaag op de auto te installeren, maar dat is er niet van gekomen.
Zal dus waarschijnlijk pas voor volgende week zijn, want morgen en zaterdag moet ik werken.

Cocoon

Gisteren ook de mapupdate gedraaid.
In 35 minuten gepiept.

Wel altijd weer spannend: krijg eerst een melding dat er een bepaalde taal niet wordt ondersteund.
Vervolgens zie je dan een progress bar die de eerste 20-25 minuten niet oploopt.
Uiteindelijk zie je dan wat acties verschijnen en vervolgens de melding dat de update gereed is.

Werkt prima!

!-!

haelewyn

#115
Ik zou eigenlijk eens moeten proberen of na de kaartupdate de navigatie nu ook in het Vlaams kan.
Weinig kans maar je weet maar nooit

mark29

Navigatie in het vlaams schiet toch niet op? Lijkt mij wel zo handig als het verstaanbaar is toch?  :x

haelewyn

Goh Mark...  Een geluk dat we Flip Kowlier of Freddy de Vadder hiervoor niet gebruiken. Dan raak je deze week niet meer thuis.
Ik weet niet of dit nieuw is, al denk ik van wel.
Heb met de nieuwste kaart erin (2017.12) eens 'VLAAMS' als taal geselecteerd.
Het systeem geeft dan even een waarschuwing dat die taal niet beschikbaar is maar gaat dan toch door en selecteert de taal.
Ik heb nu een Vlaamse trien die me de weg wijst met enigzins een computerstem. De kwaliteit van het geluid is minder dan 'Nederlands' en daarmee bedoel ik dat het er minder zuiver door komt. Een beetje zoals je een opname van een stem zou maken met een goedkope cassetterecorder uit de jaren 80.
Eén keer leek het bijna Google Frans vertaald naar Vlaams toen ik iets kreeg van :  "Over 100 meter rechts af te slaan". Daarna heb ik dat niet meer gehoord.

Sommige functies in het menu noemen nu anders , zoals bv 'breedsprakerigheid' wat er op neerkomt hoe vaak en hoe veel informatie je hebben wil.
Ik had dat op laag gezet omdat het systeem te vaak waarschuwde bv voor files maar nu zei de GPS pas wat bij een afslag als ik er bijna al was... terug naar middel gezet.

Een rotonde heet vanaf nu ook een rotonde en geen ROTON-NUL meer zoals in de NL versie. Raar dat ze dat er nooit uit gehaald hebben.

knight-rider

Bij mij staat de update er nu ook op (sinds donderdag)
De eerste keer dat de update liep ging het ongeveer halfweg fout, dan gewoon opnieuw geprobeert en toen is het wel gelukt.
Ik zie eigenlijk amper verschillen met de vorige versie. Enkele aanpassingen aan de wegen die er nu eindelijk in zitten, dat is alles.

Wat de toegelaten max snelheden betreft flipt hij nog altijd op dezelfde plaatsen, ik had eigenlijk gehoopt dat die fouten er eindelijk uit gingen zijn.

Jeroen2016

#119
Er staan bij mij 2 updates klaar om te downloaden: V2017.2 en V1506. Welke moet ik hebben ?
Ik heb ook iets gelezen over een update R-Link 960 ?? Moet dit ook (eerst) gebeuren ? Wie kan mij helpen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev