Advertenties


Map versie 2016/12 in 2018

Gestart door haelewyn, 6 maart 2018, 04:36:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haelewyn

#90
Ik heb even in het menu van de Rlink2 gekeken. De app RLink store heeft midden mei een update gekregen.
Dat moet OTA (over the air) en automatisch gegaan zijn want ik heb zelf niets gedaan.
Ergens iets met de privacy en de nieuwe Europese regels misschien ?

Edit : probleem van cortrans lag zo te zien aan vervallen abonnement op de betalende diensten (gratis periode voorbij), zo is uit PM gebleken.

Edit 2 :   Ondertussen heb ik ook weer de andere zaken ter beschikking in mijn R Link store. Ik kan weer een nieuw abonnement kopen op kaartupdates.. Doordat ik een importauto heb en eerst bij de Store in Duitsland zat, heb ik op alle plaatsen iedere map dubbel. Bv 2 keer 'verbonden blijven', 'mijn route optimaliseren'. Iets met Duits / Nederlands te maken ? ?
Ook heb ik de producten die ik nu heb dubbel staan. Een keer de vervallen dienst, een keer de nog geldige dienst.
Geen idee of iemand dat ook zo voor zich ziet en of ik dat kan laten resetten door de Renault klantendienst. Zelf haalt resetten of lijst vernieuwen niets uit en ik vrees een beetje voor software conflicten.
Ik heb volgens de webversie van 'My Renault' bv 3 keer de kaart van 12/2016 op mijn SD kaart staan en zo is er 15 GB bezet van de beschikbare 24 GB.

Abdelitto

#91
Citaat van: knight-rider op 18 juni 2018, 22:15:42
Hier geen enkele melding van een update.

Heb enkele dagen terug wel een mail gekregen ivm een update van het multimediasysteem.

Dit is de link in de mail: https://www.renault-multimedia.com/be_NL/r-link2/upgrade

@Knight Rider:

Ik heb het gecheckt via dat link van jou met mijn chasisnummer en kon het inderdaad updaten, 700 mb groot ongeveer gedownload en gelukt te installeren. Alleen via de handleiding staat om te moeten checken of mijn RLink2 geconnecteerd is, dat zie ik bij mij niet. Ik heb de 7 inch versie dan , heeft het daarmee te maken dat ik het niet zie? maar de versie is nu 2.2.19.300

A110

Je moet een map RLINK aanmaken en die 3 bestanden daarin zetten. Zo is het bij mij ook gelukt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

haelewyn

#93
Bij mij was het zo dat, als ik dat bestand unzipte, ik automatisch een map kreeg met enkele bestanden in. Die map heb ik op de stick gezet. Kleine nuance , maar wou het er toch nog even aan toevoegen.
Want als je een map RLINK zou maken op de stick en je zet die map 'RLINK' die je ge-unzipt hebt erin, dan gaat het fout denk ik (map in map).
Als je gewoon de inhoud overdraagt naar de map RLINK komt het wel in orde ook want dat komt op hetzelfde neer.

Er is blijkbaar nog geen update met het bestand dat op mijn Megane de stembesturing om zeep heeft geholpen. . Dat is nog altijd de software die je nu kan downloaden (van 670 MB of zoiets).
Ik zou eerder aanraden om die update over te slaan aangezien je de stembesturing dreigt te verliezen en die met de vorige versie wel degelijk goed werkte. Als je de stembesturing nooit gebruikt en belang hecht aan een betere 'RDS' op FM en de variant ervan op DAB is het wel een goed idee want die werd in deze nieuwste versie aangepast.
Ik vond die update eerder een stap achteruit dan vooruit ... Ik wacht ongeduldig op de volgende remake.

cortrans

Citaat van: AJGT op 18 juni 2018, 20:56:24
ik heb op een ander fora gevraagd en hier zegt iemand het volgende:

"Ziet eruit alsof de simkaart ontbreekt of is uitgeschakeld. Even langs de dealer."
Deze melding heb ik dus ook al 1,5 week......
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

cortrans

Wat ik ook vreemd blijf vinden, is dat er in de R-Link toolbox steeds maar de melding blijft staan dat er een nieuwe kaart klaar staat (versie Europa V1506), en dan download ik die, en plaats die op de R-link in de auto. Na een half uur (ongeveer) komt de melding dat het downloaden gelukt is, maar de melding verdwijnt niet in de Toolbox.......

Is versie V1506 trouwens de laatste versie????
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

marcelca

van het kleine scherm is 2016-12 en van het grote scherm is 2017-06 de laatste versie voor zover ik weet

cortrans

Ik bezit het grote scherm (is dat 8,7 of 8,1???, ja toch)
Weet iemand of de nieuwe situatie op de A-9 bij Badhoevedorp al verwerkt is in de nieuwste kaarten??
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

haelewyn

#98
Kleine kans dat het helpt (voor zaken die blijven terugkeren op het grote scherm zelf) , maar probeer eens een soft of hard reset.
Soft doe je door, terwijl de multimedia aan staat, lange tijd op de on-off knop drukken tot hij uit gaat en nadien weer aan. Duurt een minuutje of zo allemaal..
Hard reset : kaart en firmware versie blijven behouden' al de rest gaat terug naar fabrieksinstellingen. Dat die je door in het menu instellingen "algemene reset" te kiezen bij het blokje rechts onderaan.

A110

Citaat van: cortrans op 25 juni 2018, 11:26:37
Wat ik ook vreemd blijf vinden, is dat er in de R-Link toolbox steeds maar de melding blijft staan dat er een nieuwe kaart klaar staat (versie Europa V1506), en dan download ik die, en plaats die op de R-link in de auto. Na een half uur (ongeveer) komt de melding dat het downloaden gelukt is, maar de melding verdwijnt niet in de Toolbox.......

Is versie V1506 trouwens de laatste versie????

Dit heb ik ook. Vorige week de nieuwste kaart update gekocht, groot scherm 2017-06 (wil wel up-to-date blijven) en nu krijg ik die melding van mijn nieuwe kaart ook weer. Schenk er maar geen aandacht aan. Weet dat de nieuwste er nu opstaat.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

haelewyn

Heeft er hier nog iemand het probleem kunnen oplossen dat er geen kaart meer aan te kopen was ?
Of is er nog iemand aan een update van de firmware geraakt ?
Eerder werd hier gepost met een link waar je een update kan downloaden maar die wordt zo te zien niet vernieuwd. Het is nog altijd een versie van 4/2018.

Ik zit nog altijd met mijn kaart van 12/2016 zonder mogelijkheid om er een nieuwe op te plaatsen.

haelewyn

2.19.300 is volgens Renault de nieuwste firmware,  nog altijd.

Kaart : nog niet in orde.
Renault BE zegt dat ik naar de dealer moet. Die moet een nieuwe kaart toevoegen of de map Update service. De dealer zegt : nog nooit van gehoord. Zou niet weten hoe. 
Heeft iemand dit ooit door een dealer weten uitvoeren ?

knight-rider

Ik log net eens in op de Rlink store en zie dat er nieuwe kaart beschikbaar is, namelijk V2017.12

haelewyn

Dat hoor je overal, maar bij mij komt er niks  8)7
2017/06 kwam ook nooit ....  map Update service is ook weg.

adinsx

V2017.12 is beschibaar inderdaa voor grote en kleine scherm. Duurde wel 7,5 uur om de >6800 MB te downloaden, vooral door de trage servers van Renault.
De boel staat nu op de USB, vandaag of morgen nog even een half uurtje rondsturen.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev