Advertenties


Carminat vervangen door Android 7.1?!

Gestart door sjah, 22 februari 2018, 16:26:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erwinv

Dag allen,

Sinds zaterdag ben ik eigenaar van een Renault Megane Estate 3 BOSE edition,
nu had ik hiervoor een auto met een achteruitrij camera, en eerlijk gezegd ben ik nu zo verwend dat ik niet meer zonder kan. Nu is er iemand bij mij in de straat die zich helemaal heeft uitgeleefd met het plaatsen van betonnenpaaltjes...

Nu zou ik graag mijn carminat upgraden naar een inderdaad een unit die apple carplay & reverse camera ondersteund, nu staat er inderdaad op ali express de unit die geplaatst is door drop top die er veel belovend uitziet, maar zoals de verkopen aangeeft is deze niet geschikt voor de bose edition, nu staat er geschreven door Ewoutvc dat dit toch mogelijk blijkt te zijn, heeft iemand anders hier toevallig ervaringen mee?

gr,


erwinv

Inmiddels het systeem kunnen installeren in mijn Renault Megane 2011 Bose Edition.
Ik liep tegen een aantal problemen aan tijdens de installatie met de meegeleverde kabelset ging de unit niet aan, na wat meetwerk kwam ik erachter dat de schakelvoeding (rode draad bij de unit) niet voorzien werd van 12V zodra het contact aanstond, de rode draad kwam van de meegeleverde CAN decoder, deze doorgeknipt en aan de schakelvoeding gelegd.
Audio was verder geen probleem, geen problemen gehad met de versterker etc.

Unit werkt erg goed, erg vlot & audio doet volgens mij niet onder de oude setup maar goed ik ben geen audiofiel.
Apple Carplay draadloos werkt ook perfect.


madmaus

Helaas is er op onverklaarbare wijze een buts in mijn scherm ontstaan nadat hij bij de garage is geweest.
Hij doet het nog maar je ziet duidelijk een rondje met dode pixels.

Toch ook maar eens zoeken naar bovenstaande oplossing.

Noel

Ik heb een aantal dagen geleden ook een Android scherm aangeschaft voor mijn Renault megane, deze werkte ook tot vanmorgen... ik krijg het scherm niet meer aan en hij lijkt geen stroom te hebben, gisteren meerdere keren de auto wel uitgehad en kon hem hierna gewoon aanklikken...

Iemand toevallig tips?

i2paq

Zekering? Meten is weten of er spanning op staat?
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

TheStig

#110
Hallo! Ik had in 2020 al een keer een bericht geplaatst op dit forum omdat ik advies wilde over een Android systeem voor mijn Megane (zie hier). Uiteindelijk heb ik afgelopen zomer dit systeem besteld omdat de verkoper mij met 100% zekerheid kon bevestigen dat het compatibel was (d.w.z. TomTom Live, met pookje, Bose systeem).

Echter, ik liep bij de installatie al snel tegen een aantal problemen op. Ik kreeg bijvoorbeeld de radio er niet uit. Apart tooltje voor besteld, maar het werd later en later en na 6 weken kreeg ik ook geen enkel antwoord meer op mijn technische vragen. Het belangrijkste probleem waar ik tegenaan liep was al eens gemeld in dit topic, d.w.z. dat de meegeleverde contrastekker voor het TomTom display niet past op de originele stekker. Deze heb ik dus de nokjes die teveel waren uit de contrastekker weggesneden. De stekker gaat er nu bijna helemaal in, zoals op deze foto te zien:



In totaal zijn er nu 3 stekkers aangesloten, d.w.z. 2 van en naar het originele TomTom display en een grote zwarte stekker die in de originele radio zat. Voor wat ik begrijp van de installatie zou dat alles moeten zijn, maar er gebeurt niets als ik het contact aanzet.

In de installatie instructies zat de volgende afbeelding:



Ik heb dit op dezelfde manier aangesloten en de stekkers op dezelfde manier gelabeld, maar er is 1 extra stekker die nergens wordt beschreven (links boven):



Verder heb ik voorlopig alleen het hoognodige op het nieuwe systeem aangesloten (ik neem aan dat het zonder de rest wel zou moeten opstarten):



Er lopen verder nog een aantal losse verbindingen van de stekkers met de labels: ACC, brake, key-1 en key-2 waarvan ik geen idee heb wat ik ermee moet want het staat nergens beschreven.

Is er iemand die me verder op weg kan helpen om het systeem aan de praat te krijgen? Mochten jullie iemand weten die kan helpen bij de inbouw hiervan dan hoor ik het ook graag want de inbouw stations die ik hier in de buurt heb gebeld doen het niet. Alvast dank!

Felix

Altijd leuk dit soort projectjes, alleen als het niet overeen blijkt te komen wordt het inderdaad lastig.
Zonder draaddiagram van je chinese kabelboom ben ik bang dat er weinig mensen zijn die je kunnen helpen (ik in ieder geval niet).
Mocht je die hebben dan kan ik de draaddiagrammen van jouw auto en die van de versie zonder navigatie er wel bij halen, dan kan je zo precies nalopen waar elk draadje voor bedoeld is.
Als je die niet hebt, dan kan je hem altijd nog zelf tekenen door de stekkers en de draadjes te analyseren. Zo heb ik zelf mijn R-Link systeem ingebouwd.

TheStig

CiteerZonder draaddiagram van je chinese kabelboom ben ik bang dat er weinig mensen zijn die je kunnen helpen (ik in ieder geval niet) ... Als je die niet hebt, dan kan je hem altijd nog zelf tekenen door de stekkers en de draadjes te analyseren.
Draaddiagram, d.w.z. kabels doormeten zodat het duidelijk wordt welk signaal waar uitkomt? Dat kan ik wel doen ja, dat kan pas over een tijdje als ik weer toegang heb tot de spullen en ik evt. een nieuwe installatiepoging kan wagen.

Er was verder nog 1 opmerking over de CAN-bus aansluiting (maar dar verklaart niet waarom hij niet opstart denk ik):

Citeer
B. Connect those CAN H and CAN L to canbus's pin 7, pin8 Can H, CAN L Find the corresponding wires of the original car plug green one is CAN H, connect to canbus CAN H ( green and black) pink one is CAN L, connect to canbus CAN L (green one)

Maar deze mogelijk wel:
CiteerC. In the same plug of the original car, find the pink line(don't confuse it with the pink line in the previous step. Find it and connect with Original canbus's ACC line.

TheStig

#113
Hier zijn alle stekkers:
A:B:C:D:E:
F:G:H:I:J:
De pinnen zijn als volgt bezet (gezien vanuit de oriëntatie van de foto's):

(Stekker B heeft 2 kamers, A en B)

TheStig

#114
Hierbij de verbindingen:
             
A:B:C:D:E:
00yellowBA23
04greyBA10
05whiteBA20
06greenBA30
10blackBA32
12violetBA01
13violetBA00
14greyBA11
15whiteBA21
16greenBA31
a:
00violetG11
01violet/blackG10
02black/whiteH06
03whiteH16
10greyG02
11grey/blackG03
20whiteG00
21white/blackG01
23yellowH09G17
30greenG12
31green/blackG13
32blackG07H19
33blueG14
b:
02greenF00
03whiteF01
04blackF11
13redF10
00greenH03
10greenH13
04white/blackH06
05whiteH16
06greyE16
07greyE17
08greyE18
09greyE19
11greyE01
13pinkI07
14green/whiteI17
15blue/whiteI16
16green/blackI06
17orangeI05
18orange/whiteI15
19orange/blackI06
01greyD11
16greyD06
17greyD07
18greyD08
19greyD09
F:G:H:I:J:
00greenBB02
01whiteBB03
10redBB13
11blackBB04
00whiteBA20
01white/blackBA21
02greyBA10
03grey/blackBA11
04pink"KEY-1"
05brownH10
06redH11
07blackBA32
10violet/blackBA01
11violetBA00
12greenBA30
13green/blackBA31
14blueBA33
15green/white"KEY-2"
16orangeH00
17yellowBA23
00orangeG16
01white"BRAKE"
03greenC00
06white/blackJ03D04BA02
09yellowBA23
10brownG05
11redG06
13greenC10
16whiteJ02D05BA03
19blackBA32
04orange/blackD19
05orangeD17
06green/blackD16
07pinkD13
15orange/whiteD18
16blue/whiteD15
17green/whiteD14
02whiteH16
03white/blackH06
11red"ACC"

Sommige signalen gaan naar meedere aansluitingen, vandaar dat er soms meerdere aansluitingen staan.

Er gaan dus sommige aansluitingen naar losse lijntjes, die met de aangegeven tekst gemarkeerd zijn. Het kan zijn dat er hier of daar een foutje in zit, omdat de meeste lijnen alleen door te meten zijn als je er een klein pinnetje instopt, maar dat was me teveel geknoei. Ik denk dat het grotendeels wel moet kloppen zo.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev