Advertenties


Carminat vervangen door Android 7.1?!

Gestart door sjah, 22 februari 2018, 16:26:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MokanRaz

Citaat van: Felix op 15 februari 2021, 16:55:04
Ik zal je de schema's sturen per PM. Je mag dan zelf even uitzoeken welke voor jou auto van toepassing zijn :)

Het is gelukt! Wat een drama om die kabel uit 1714 te krijgen. Maar een lange schroevendraaier en haak kwam te hulp. Nu alleen  nog de lampjes van airbag en gordel fixen...


Iedereen bedankt!

MarkRide

Vraag: ik heb een Renault Megane3 uit 2009 (origineel Duitse auto, geïmporteerd in 2014). Met Caminat Tom-Tom (geen live). De knoppen doen het niet meer, en ik zou graag mijn telefoon kunnen koppelen voor audio en Google Maps. Toen ik dus de 1 op 1 passende systemen die er zijn zag werd ik wel enthousiast. Gebaseerd op wat ik hier op het forum las heb ik er eentje gekocht (inmiddels is het PX6 met Android 10). Alleen werkt het natuurlijk niet...😣

Dat kan te maken hebben met dat ik op youtube alleen filmpjes zie waarbij het is ingebouwd in een Fluence (die hebben volgens mij niet standaard navigatie toch?) maar ik zie ook foto's langskomen op de verkoopsite waar dezelfde bediening van de climate control als bij mijn auto te zien is en ook het knoppenpaneeltje voor de navigatie. Dus zou toch moeten kunnen lijkt me....
Nou las ik hier op het forum dat de modellen met navigatie twee stekkers hebben, en dat je draadjes moet combineren. Maar mijn Carminat systeem heeft maar één stekker (en het stekkertje voor het gordel en airbag lampje). En die stekkers passen ook allemaal precies op de stekkers van het systeem wat ik heb gekocht...

Dus ik heb eea over bedradingsschema's gezocht hier op het forum, en ook wat dingen gevonden, maar niet wat ik nodig heb (volgens mij). Ik ben namelijk benieuwd of er schema's zijn van de kabel en connector naar het systeem zoals dat zonder navigatie is, en van kabel en connector naar het Carminat systeem zoals ik dat heb met navigatie (ik wilde twee foto's posten maar ik kan bij bijlagen niet een foto toevoegen oid). Weet iemand of de schema's ergens te vinden zijn?
Dan kan ik checken of daar verschil in zit.

Nu zie ik hieronder dat MarkDaHurk volgens mij hetzelfde systeem heeft als ik, en dat het gelukt is. Zal dus inderdaad iets met de bedrading zijn. Zijn er bedradingsschema's die jullie noemen te krijgen of ergens te vinden?

Dank alvast!

Het kan ook zijn dat het systeem dead on arrival is, want ik heb gechecked of er 12V op staat, maar het reageert helemaal nergens op. Ik probeer daarover contact te hebben met de fabrikant, maar gaat nog wat moeizaam 🤔 (gekocht via AliExpress...)

MarkRide

Ik kom er nu achter dat ik op de een of andere manier eerder alleen de eerste pagina van dit topic had gezien....de knoppen volgende en vorige gaan niet naar de volgende pagina maar naar het volgende (of vorige) topic volgens mij....🙄

Volgens mij moet ik een heel eind komen met wat ik nu heb gevonden....daar ga ik eerst maar eens mee aan de slag...als ik vragen heb kom ik wel terug op het forum hier!

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

MarkRide

Het is gelukt hoor. Het werkt.....bij de set die ik heb zat er zelfs al een apart kabeltje met contra connector voor de airbag en gordel lampjes. Ik hoefde dus geen draadjes te verwisselen.
Helaas gleed bij het inbouwen de CAN-unit in het ventilatiegat (schoot van het kabeltje af op een ###lig moment, ik was zo goed als klaar...heel frustrerend  😡).....daar kom ik dus niet meer bij....even aan de leverancier vragen of die los te leveren is....😕

mark29

Toch eruit vissen, voor die eindigt in de kachelmotor, of een mengklep gaat blokkeren.

MarkRide

Ik zou hem er graag uitvissen, als iemand tips heeft hoe dat te doen hoor ik het graag.
Wel zo'n dingetje als spare part kunnen bestellen, maar gaat volgens mij heeeeeeeel lang duren gezien de reactiesnelheid op de bestelling...

En waar zit precies de kachelmotor? Als ik naar beneden kijk door de ventilatiekanalen in het midden van het dahsboard zie ik de warmtewisselaar van de airco zitten. In een video van het vervangen van het interieurfilter zie ik de andere kant daarvan (ik hoopte dat ik er via die weg bij zou kunnen, maar dat lukt dus niet, want daar zit dus die warmtewisselaar tussen). En mijn vermoeden is dat de kachelmotor nog voor het interieurfilter zit, maar ik weet niet of dat inderdaad zo is.

Wildebeernd

Citaat van: MarkRide op  4 juli 2021, 20:16:46
Het is gelukt hoor. Het werkt.....bij de set die ik heb zat er zelfs al een apart kabeltje met contra connector voor de airbag en gordel lampjes. Ik hoefde dus geen draadjes te verwisselen.
Helaas gleed bij het inbouwen de CAN-unit in het ventilatiegat (schoot van het kabeltje af op een ###lig moment, ik was zo goed als klaar...heel frustrerend  😡).....daar kom ik dus niet meer bij....even aan de leverancier vragen of die los te leveren is....😕

Dag MarkRide,

Welk systeem heb je gekocht. Heb je misschien nog een link? Wil zelf ook graag een Android radio inbouwen in mijn Mégane 3  !-!

Marxje

Een tijdje terug, maar ik ben ook in de markt voor een android unit. Tomtom carminat werkt prima, nieuwe map, maar wat ziet het er slecht uit.

Er zijn inmiddels twee varianten bij ome ali te koop. A variant voor zonder tomtom en bedieningspaneel, en B variant voor auto's met tomtom en bedieningspaneel.

Men claimt dat alles nu plug en play is, en dat de inbouw niet langer hoeft te duren dan 20 minuten.

Natuurlijk wil ik een variant met android 10, octocore en veel RAM.
Iemand onlangs nog goede ervaringen qua plug en play?, ik durf het niet aan om bedrading los te gaan halen namelijk.

Radio kost nu 225,- incl verzending, dus dat valt mee.

DROP TOP

Citaat van: Marxje op 19 oktober 2021, 23:29:05
Een tijdje terug, maar ik ben ook in de markt voor een android unit. Tomtom carminat werkt prima, nieuwe map, maar wat ziet het er slecht uit.

Er zijn inmiddels twee varianten bij ome ali te koop. A variant voor zonder tomtom en bedieningspaneel, en B variant voor auto's met tomtom en bedieningspaneel.

Men claimt dat alles nu plug en play is, en dat de inbouw niet langer hoeft te duren dan 20 minuten.

Natuurlijk wil ik een variant met android 10, octocore en veel RAM.
Iemand onlangs nog goede ervaringen qua plug en play?, ik durf het niet aan om bedrading los te gaan halen namelijk.

Radio kost nu 225,- incl verzending, dus dat valt mee.

Twee weken geleden een Android-scherm ingebouwd ter vervanging van het originele Tomtom Carminat display. Besteld op Ali voor €325 en beschikt over Android 10, octacore processor, 6GB ram, 128GB geheugen, draadloos Apple CarPlay en Android Auto etc. De beste specs van het moment. Dit scherm (en frame) zijn speciaal voor de Mégane 3.

Inbouwen spreekt redelijk voor zich, de bekabeling plug je in op de originele stekkers van je Mégane. Let wel op dat je het originele Tomtom Carminat scherm uit zijn frame haalt en deze wegwerkt onder het nieuwe scherm. Het is belangrijk dat deze aangesloten blijft, anders krijg je een foutmelding van de boordcomputer. Er is genoeg ruimte voor onder het nieuwe scherm in het dashboard om deze weg te werken.

Het scherm is een aanrader, verbind automatisch met mijn telefoon en start automatisch direct CarPlay op waarin ik alles heb wat ik nodig heb onderweg. Mooie upgrade over het oude systeem, geeft weer een frisse look aan je dashboard en je kan je telefoon gewoon in je zak laten. Laat het me weten als je vragen hebt.

Marxje

Top reactie, hier kan ik wat mee.
Eigenlijk maar een vraag, welke van de velen (er zijn er tientallen vrees ik), heb je besteld, dan kan ik dezelfde bestellen zodat ik zeker weet dat het goed gaat :)


DROP TOP

Citaat van: Marxje op 25 oktober 2021, 12:21:31
Top reactie, hier kan ik wat mee.
Eigenlijk maar een vraag, welke van de velen (er zijn er tientallen vrees ik), heb je besteld, dan kan ik dezelfde bestellen zodat ik zeker weet dat het goed gaat :)

Heb je een DM gestuurd!

Meg3

Dit klinkt goed inderdaad! Ben ook wel benieuwd welke het is geworden....en, kan je de af-fabriek achteruitrijcamera erop aansluiten? De bedieningsknoppen bij je handrem worden nutteloos?

Diggle

@drop top; zou je mij ook een dm willen sturen?

Ik heb een bose tomtom megane, weet jij of dat gaat werken?

MartijnB

Ik ben ook wel geïnteresseerd in welke versie je gekocht hebt een hoe dit er ingebouwd uitziet. Hoe is de kwaliteit van de carkit? Of maakt ie gebruik van de oorspronkelijke microfoon?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev