Advertenties


ruitensproeier bijstellen

Gestart door haelewyn, 17 februari 2018, 22:38:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

haelewyn

Bedankt voor dat nieuwtje. Het is een leuke verbetering van een miskleun stukje ontwerp aan de auto IMHO.

Even zien of de dealer ze niet in garantie kan schuiven. Indien niet, dan koop ik ze ook gewoon aan.

Ben je nog ergens geraakt ivm de ruitenwisser en de software daarvan ?
Of iemand anders die daar ooit al een goede update mee heeft gehad ?
Moet ergens in de buurt van de front facing camera zitten, .. volgens mijn dealer werkt  verkeersbordherkenning, automatische ruitenwisser, etc op dezelfde unit.
Of iemand die het systeem al teruggebracht heeft naar gewone interval wisser ? Bij Toyota kon dat door gewoon de regensensor uit te pluggen maar mijn dealer zegt dat dat bij Renault niet gaat lukken.

knight-rider

Ik zou toch wel denken dat ze die sproeiers onder gatantie kunnen vervangen, het gaat immers om een piskleun van Renault, daar moetrn wij toch niet voor opdraaien?

Toch nog even een extra vraagje, vernevelen die nieuw esproeiers, of zijn dat echt 3 aparte straaltjes die op de ruit spuiten?

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

adinsx

Citaat van: A110 op 28 november 2018, 18:09:05
Hierbij een update vanaf mijn kant.

Ik heb bij mijn Meg IV de sproeiers vervangen door de gemodificeerde versie.
Het werkt perfect, per sproeierkopje komen er 3 stralen uit en is te stellen in hoogte d.m.v. een kleine inbussleutel.

Hieronder 2 foto's van de nieuwe sproeiers incl het onderdeelnummer. Ze zijn per stuk te bestellen.





Gr. Jeroen

Bij mij komen er standaard al drie stralen uit zag ik laatst op wat lagere snelheid. Sproeien dan ook midden op de ruit dus prima. Maar op hoger tempo (snelwegtempo) blijven ze naar onder waaien.
Zal komende week eens kijken of ik dat inbus-stelschroefje zit bij mij.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

adinsx

Kwam net deze link weer tegen, even Google Translate aanzetten maar interessanter is de video waarin ze het verschil laten zien. Geen stralen meer maar een mooie waas. Ik ga ze maar bestellen binnenkort denk ik.

http://rnews.cz/mizerne-ostrikovace-laguny-3-reseni/
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Het is die waas (verneveling) die ik nu heb, perfect bij stilstand en traag rijden, maar eens je wat snelheid maakt komt het water nog amper op de ruit.

haelewyn

#51
Voilà. .. Ik heb de indruk dat ze hier een omgekeerde aanpassing doen.
Het parts nummer is anders.
Van 2 stralen, die ik wil, naar waas, die ik niet meer wil maar wel al heb.

Mijn eigen waas bedekt de ruit niet zo goed als in de video

adinsx

Citaat van: knight-rider op 29 december 2018, 19:47:17
Het is die waas (verneveling) die ik nu heb, perfect bij stilstand en traag rijden, maar eens je wat snelheid maakt komt het water nog amper op de ruit.

Ah zo. Ik vind de waas juist wat 'luxer', maar eigenlijk moeten jullie dan de sproeikopjes zoals ik ze standaard heb hebben. Per kopje drie stevige stralen. Alleen op snelwegtempo komen die ook niet heel hoog hoor.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

cortrans

En daar is het juist zo belangrijk als er bijvoorbeeld net pekel is gestrooid in deze tijd.......
Zo jammer weer, dat een merk dat al zo lang bestaat daar nog steeds geen goede oplossing voor heeft....... 8)7 l-
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

knight-rider

Ik begrijp dit echt niet, ik heb al met zoveek auto's gereden en altijd doen die ruitensproeiers het zoals het hoort, maar bij Renault kunnen ze dat blijkbaar niet????
Volgens mij ligt het gewoon aan de kracht van de pomp bij het reservoir, als deze pomp niet genoeg druk opbouwt kan de straal bij wat snelheid natuurlijk nooit meer hoog genoeg spuiten.

Abdelitto

Pomp is inderdaad heel erg slap van deze Megane. Als ik op de snelweg rij en gebruik dan de ruitensproeier dan is het een ramp. Het verbruikt ook veel vind ik, ik moet wel vaak bijvullen de reservoir. Ik heb hiervoor ook heel veel merken gereden, vooral VW en dat zijn fijne ruitensproeiers. Ze verspreiden heel fijn en hard. Van Mercedes vind ik ook wel fijn die in de armen zijn ingebouwd. maw de straal hoeft niet sterk te zijn want ze verspreiden zich al als de wisser bladen armen heen en weer gaan. Van de Opel waren het simpele maar de straal was sterk die bij 140km/h op alle plekken van je voorruit kon bereiken. Nee dit van Renault is de slechte ooit.

adinsx

Nog even getest, en voor zie wil kan ik wel even wat dashcambeeld online zetten.
Bij stilstand spuiten ze tot bijna bovenaan de ruit, en het gespetter bereikt dan ook de rest van de ruit.
Bij 80 km/u halen ze een goede helft van de ruit en met dank aan de rijwind dan ook verder bovenaan.

Op snelwegtempo? Halen ze net de rustplaats van de ruitenwissers.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

cortrans

Wat kosten deze eigenlijk per stuk???
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

adinsx

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Abdelitto

@adinsx

deze heb ik precies al op mijn megane toen ik het kreeg. Had jij een andere dan? Deze is verstelbaar. Grappig dat alle Megane's niet met dezelfde ruitensproeier komen of bandensensor heb ik op een andere post gezien.

Heeft het te maken in welke fabriek je auto is gemaakt?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev