Advertenties


ruitensproeier bijstellen

Gestart door haelewyn, 17 februari 2018, 22:38:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cocoon

Citaat van: haelewyn op  7 november 2018, 00:37:50
In dezelfde lijn :    De automatische wisser met regensensor werkt slecht. Je leest dat wel nog, ook in andere modellen als bv Talisman.
De ene keer wil de ruitensproeier niet in gang gaan en blijft maar wachten naar meer regen terwijl er toch al genoeg op de ruit is. De andere keer, bv hoek van de auto gaat opwaarts of neerwaarts, gaat dat ding wissen alsof je in een tropische storm zit. Het varieert ook erg snel. Als je even uitschakelt en weer aan, gaat het ding zich al helemaal anders gedragen.
Zou er daar ergens een oorzaak voor gekend zijn of is er een software update die het verhelpt ?

Dat is voer voor een ander topic. Ik heb hetzelfde en het irriteert mij mateloos in ieder geval.

knight-rider

Het vernevelen vind ik wel goed, zo word het water al meer verdeeld over de ruit.
Maar wat ik wel een probleem vind is dat bij de minste snelheid die je hebt het water gewoon helemaal onderaan op de ruit terecht komt.
Ik kan dus alleen mijn ruiten kuisen wanneer ik stil sta.

Cocoon

Ja klopt, vernevelen doet ie wel.
Maar bij enige snelheid komt het water maar amper op de ruit terecht.
Dan is het steeds uitkienen: sproeien als de wissers helemaal beneden zijn.
Alleen dan kan hij water meenemen.

knight-rider

Ik sproei enkel nog als ik (bijna) stil sta.

MadBull

#34
En ik juist als ik aardig wat gang heb  :D
Als ik stilsta, sproeit ie zo over het dak heen  --
En mijn auto is een Megane 2 uit 2005...

ROBIN GT

Citaat van: knight-rider op  7 november 2018, 17:33:44
Het vernevelen vind ik wel goed, zo word het water al meer verdeeld over de ruit.
Maar wat ik wel een probleem vind is dat bij de minste snelheid die je hebt het water gewoon helemaal onderaan op de ruit terecht komt.
Ik kan dus alleen mijn ruiten kuisen wanneer ik stil sta.

@knight rider:
Begrijp ik nou goed dat jij een ge-modificeerde versie van de sproeiers hebt gekregen?
En is die nieuwe versie nou met straaltjes of juist met een nevel?
Megane lV GT 205

A110

Er is een aangepaste versie. Ik had dit al uitgezocht hieronder de tekst met OEM nummers.

Heb mij er even in verdiept. Het OEM nummer wat op mijn auto hoort was 289304447R maar dit is gewijzigd naar 289309746R. Dit betekent dat er inderdaad een wijziging heeft plaatgevonden.

Ik heb ze zelf nog niet besteld.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

ROBIN GT

Citaat van: A110 op  9 november 2018, 12:49:04
Er is een aangepaste versie. Ik had dit al uitgezocht hieronder de tekst met OEM nummers.

Heb mij er even in verdiept. Het OEM nummer wat op mijn auto hoort was 289304447R maar dit is gewijzigd naar 289309746R. Dit betekent dat er inderdaad een wijziging heeft plaatgevonden.

Ik heb ze zelf nog niet besteld.

Ok thanks, en die nieuwere versie verneveld wel?
Megane lV GT 205

knight-rider

Nee, ik heb nog geen nieuwe versie.
Toen de auto begin dit jaar binnen is geweest voor onderhoud zeiden ze mij dat er geen andere optie was.(wat blijkbaar wel al zo was als ik dit topic lees)
Begin volgend jaar (ergens in februari) moet de auto terug op onderhoud, dan ga ik het hier nog eens over hebben.

Jeroen2016

Ik heb medio 2017 nieuwe, gemodificeerde, sproeiers gekregen op mijn vorige auto. Volgens mij heb ik nu ook op mijn nieuwe auto deze sproeiers. Ik heb ze nog niet gebruikt maar mijn ervaring met mijn andere auto was dat het nog steeds niet je van het is. Maar zoals gezegd deze nog niet geprobeerd wellicht zit er nu ook een andere motortje op waardoor het allemaal beter is geworden.

Hannibal_

Zit er niet gewoon een slangetje bekneld, mannen?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

Tris

Wellicht niet van toepassing hier, maar op mijn Megane 3 deden de ruitensproeiers het een tijd lang ook niet lekker. Bij de beurt is toen de vulhals van het reservoir vervangen (dat schijnbaar lekte) en sindsdien gaat het weer veel beter. Misschien ergens iets niet luchtdicht waardoor het niet op druk komt?
1.5 dCi EDC Bose estate 2016

A110

Hierbij een update vanaf mijn kant.

Ik heb bij mijn Meg IV de sproeiers vervangen door de gemodificeerde versie.
Het werkt perfect, per sproeierkopje komen er 3 stralen uit en is te stellen in hoogte d.m.v. een kleine inbussleutel.

Hieronder 2 foto's van de nieuwe sproeiers incl het onderdeelnummer. Ze zijn per stuk te bestellen.





Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

haelewyn

Tien minuutjes werk aan vermoed ik ?

Al geprobeerd op iets hogere snelheid, bv 90 km per uur ?

Wat kosten die dingen nu ? Of kreeg je ze in garantie ?

A110

Het werk is het niet. Inderdaad zo'n 10 minuten werk.

Op hogere snelheid heb ik ze ook geprobeerd en werkt perfect.

Ze kosten in in NL €15,13 ex btw per stuk.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev