Advertenties


Klokje blijft aan ...

Gestart door Alex_mich, 19 januari 2018, 23:44:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex_mich

Hallo beste Renault liefhebbers. Ik heb vandaag de orginele radio casette vervangen door een hedendaagse radio met cd en USB.
Alles goed en wel met de stekkers en zo (die kwam namelijk uit mijn Megane) alles werkt , dacht ik.
Loop ik s´avonds met de hond langs mijn auto zie ik dat de verlichting van het klokje gewoon aan is en niet meer uit gaat...
Zit er toch ergens iets verkeerd , iemand een idee waaraan dat zou kunnen liggen.

Binnenverlichting gaat gewoon uit en alles sluit af. ??? snap het ff niet meer
Met de orginele radio ging het klokje alleen aan (lichte op) als de radio of verlichting aan ging ...

Gr Alex

mark29

Maar de radio zelf is wel uit?
Heb je van die verloop stekker? Met rood en geel tulpjes? Wissel die eens om.

Alex_mich

Ja hoor Mark29 , alles staat uit!!
Heb zooolang zitten denken gisteravond en ben erachter dat de Rode en gele wel met elkaar zitten en rood nog aan de connector zat. Zodoende kreeg de klok via de gele (samen met rood) constant plus naar de geschakelde ...

Het enige wat ik nu moet zien op te lossen is dat de klok aan gaat wanneer ik contact zet. Werkt nu alleen maar als ik de verlichting aan zet. Maar dat was al zo met de orginele radio , klok was zichtbaar alleen als de radio aanging of het licht aangezet werd ...

mark29

Met licht moet ie duidelijker worden. Ik gok dat de lampjes erachtet ook kapot zijn bij jou.
Wat voor radio is het?
Klinkt gek maar doe eens met die tulpjes rood op geel en geel o rood. Wat gebeurt er dan?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev