Advertenties


(Te) gevoelige parkeersensoren

Gestart door Joske, 16 december 2017, 17:50:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joske

Hallo..

Heb enkele maanden terug door de dealer parkeersensoren laten inbouwen aan de achterzijde.
Ze doen wat ze moeten doen, maar geregeld iets TE..
Bij het minste geringste piepen ze..
Ze zitten op de originele plekken, toch lijken ze al te reageren op stoepranden.

Eea met (vaste) trekhaak, maar op een open veld geen piepjes...dus de trekhaak zal het niet zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met de sensoren in de Megane (3)?

Gr Joske

Joske

#1
tja..dat zijn de antwoorden waarmee zo.n forum groot wordt! Goeie tip!! ben vanaf nu erg blij  Y

mark29

Achteraf inbouw, is vaak een beetje tobben.

Joske

ja dat idee heb ik ook. Is verder het belangrijkste dat ie het doet..en dat doet ie! Maar soms piept hij zo vaak dat je denkt dat er iets ligt of staat.

Mss ff navragen bij de dealer...wellicht kunnen ze iets hoger gericht worden?!

thanx

mark29

ALs goed is hebben ze een inbouw schema aangehouden. De boel uitgemeten of een sjabloom gebruikt.
En de sensoren met pijl naar boven gemonteerd.

Joske


Joske

#6
Nog steeds niet geweest : ) Beetje drukke periode..maar ga zeker nog.

Op voorhand;
Weet iemand of de sensoren die achteraf (origineel dealer) zijn ingebouwd via de computer zijn af te stellen?
Of zal het echt gaan om het afstellen in de bumper? (geen idee of ze iets hebben moeten doen aan de boordcomputer).

Heb ze net even ontvet, mocht niet baten.
Merk wel dat als ik de twee buitenste afplak ik een permanente toon hoor (voelt logisch), maar als ik enkel de twee binnenste afplak gebeurt dit niet..dan steeds pieptonen om en om, maar niet onafgebroken (dat betreffen dus de twee vlakbij de trekhaak).
Zal bijna denken dat ze toch reageren op de trekhaak?

gr

ordelmania

Standaard piepen ze soms ook bij een stoeprand.
Tenminste bij de mijne dan.
Draai altijd achteruit de weg op, als ik dan bij stuur dan komt de neus vrij dicht bij de hoek vd parkeerplaats, dan wil hij wel eens piepen.
Hetzelfde voor de achterkant als die dan weer te dicht bij de stoeprand van de overkant van de weg komt.


mark29

Er zijn verschillende setjes, vaak is de gevoeligheid in te stellen.
Ik moet er wel eerlijk gezegd bij zeggen dat ik die dingen niet vaak inbouw, ik houd niet bepaald van die klusjes.

haelewyn

Citaat van: ordelmania op 13 januari 2018, 13:43:29
Standaard piepen ze soms ook bij een stoeprand.
Draai altijd achteruit de weg op, als ik dan bij stuur dan komt de neus vrij dicht bij de hoek vd parkeerplaats, dan wil hij wel eens piepen.
Hetzelfde voor de achterkant als die dan weer te dicht bij de stoeprand van de overkant van de weg komt.

Idem hier bij de origineel ingebouwde sensoren van de Megane IV, die naar mijn mening gevoeliger zijn dan wat ik bij een ander merk gewoon was. Lijkt me eerder een producteigenschap te zijn dan aan afstelling te liggen. Ik denk dat je het gewoon moet worden / er moet leren mee leven.
Daardoor al eens valse meldingen, soms zelfs zonder echt aanwijsbare oorzaak. Als de weg wat glooit (krom ligt aan de buitenkanten) durft de mijne soms al gaan piepen. Het houdt me nodeloos (? alhoewel ... ?) in staat van opperste paraatheid.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev