Advertenties


Megane 3 radio pin layout

Gestart door Aragon, 14 december 2017, 20:29:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Felix

Dit is de pinbezetting van de brede 32 pins stekker

20107XSIGNAAL CANL MULTIMEDIA DIAGNOSEAANSLUITING
19107WSIGNAAL CANH MULTIMEDIA DIAGNOSEAANSLUITING
234HUWEKSIGNAAL MULTIMEDIA
1534HD- STEM NAVIGATIE
1434HG+ STEM NAVIGATIE
29TB27AFGESCHERMDE VERBINDING STEM NAVIGATIE
134HYSCHAKELAAR AAN / UIT MULTIMEDIA
25TB37AFGESCHERMDE KABEL LIJN-IN
534LACOMMANDO WEKKEN EXTERNE VERSTERKER
934ET- LIJN-IN
1034EE+ SIGNAAL LIJN-IN LINKS
2634EC+ SIGNAAL LIJN-IN RECHTS
3034RASIGNAAL + AUDIO RECHTS TELEVISIE RECHTS
1334EMSIGNAAL LIJN-IN
16TB67AFGESCHERMDE AUDIOKABEL VIDEOSCHERM RECHTS
3234RDSIGNAAL - AUDIO LINKS TELEVISIE RECHTS
3134RCSIGNAAL + AUDIO LINKS TELEVISIE RECHTS

Dit die van de dikke stekker met de voeding en de bedrading voor de speakers.

12MTELEKTRISCHE MASSA RADIO
734LE- AUDIO RECHTS EXTERNE VERSTERKER
234LD+ AUDIO RECHTS EXTERNE VERSTERKER
834LC- AUDIO RECHTS EXTERNE VERSTERKER
334LB+ AUDIO RECHTS EXTERNE VERSTERKER
934LMAUDIOSIGNAAL + EXTERNE VERSTERKER RECHTS ACHTER
1034LPAUDIOSIGNAAL - EXTERNE VERSTERKER RECHTS ACHTER
134LQAUDIOSIGNAAL + EXTERNE VERSTERKER LINKS ACHTER
634LRAUDIOSIGNAAL - EXTERNE VERSTERKER LINKS ACHTER
5BP1H+ NA CONTACT VIA ZEKERING / MULTIMEDIA

De radio is afgezekerd op zekering F27 (20A)

Coinoperator

Super dank, ik ben nog eens aan het meten gegaan en de spanning is gewoon weg.
Tenslotte heb ik het maar opgegeven...
Bang dat ik nog meer vern&&k en ben ff naar de Lelyweg gereden.

-- en toen....

YEEHAW
Opgelost....
Dank Bas... What Else 🥰

De spanningsloze radio met subwoofer tettert er heerlijk op los.

Allereerst dank aan iedereen die hielp met meedenken.
Maar deze fout is zo allejezus mallotig dat je er gewoon nooit opkomt.

Oke..
Geen spanning op de radio na inbouwen subwoofer.
Geen spanning... zekering kapot zou je denken.
Maar alle zekeringen waren heel en alle vijf de rails hadden ook volop sju.

Deze auto is door Bochane voorzien van een trekhaak, de constante en geschakelde spanning van de Jaeger zitten met aftakstukje in de zekeringbox.

Nou is het zo dat het gewoon een fokking slecht idee is om die spanning er onnodig op te laten staan... nattigheid, zout in de winter dus Elektrolise ligt op de loer.

Toen ik bezig was de sub aan te sluiten heb ik ook die met een aftakje aangesloten.
Alles werkte perfect.
Tenslotte bij de afwerking heb ik de aftakjes van de trekhaak losgemaakt.

En weg was de spanning op de radio.
Ik dacht door het aandrukken, kortsluiting, zoiets.
Niets is minder waar.

Bochane had een aansluitpunt nodig en in de zekeringbox zitten vrij weinig open mesjes en ze hebben daarom de zekering van de navigatie er uitgehaald en daar de aftak van de trekhaak ingestoken en de zekeringwaarde verhoogd naar het totaal van beiden.

En ik heb die dus losgegooid.

Thans met nog altijd losgemaakte trekhaak aansluiting MAAR NU EEN 10 AMP ZEKERING OP DIE PLEK werkt alles weer.
Ja als ik op vakantie ga met mijn Holtkamper dan moet die 10 Amp er weer uit en de Jaegeraansluiting er weer in.
Je moet er maar opkomen.
Even langs de Mitra want Bas heeft wel een attentie verdiend dacht ik zo.

Ik heb goddomme 2 nachten wakker gelegen bang dat ik iets serieus #### had aan de auto.

Zojuist thuisgekomen met maximale herrie...
VURRUKKULLUK
Old DJ's don't die, they just fade out.

Felix

Graag gedaan. Fijn dat het weer werkt.

Wel gek van die trekhaak. In diezelfde zekeringenkast zit namelijk een speciale zekering voor de trekhaak (geschakelde plus).
Dat is zekering 23 (20A). Die loopt als het goed is helemaal naar de achterzijde, waar de trekhaak kabelboom gewoon op aangesloten kan worden. Althans, zo was het bij mijn Megane. De constante plus heb ik gewoon rechtstreeks van de accu afgetapt. Gewoon even een gaatje prikken in dat doorvoerrubber van die dikke kabelboom. Daar heb ik ook mijn Focal subwoofer op aangesloten (jij hebt die ook begrijp ik?)

Geen idee wie Bas is en waar de Lelyweg is trouwens :D

Coinoperator

Bas..
Beter bekend als De Bas
Bas Risseeuw om precies te zijn.

Bas is met stip de beste Renault monteur van NL en dat zal iedereen zondermeer beamen.
Maar dat moet je gewoon hebben meegemaakt. Nee echt, check ook het Renault forum maar eens en FB waar jij ook zit.
Hij als monteur en Gijs als software freak...
En aangezien DDT een Python gebeuren is ga je van mij op dat punt ook nog horen  8)
Ik mag dan bijna 63 zijn maar ik hack nog computers als ontbijt  :q en programmeer Lego besturingsbricks in uPy als toetje hihi

Jij heb 't het over een 20 Amp zekering (één)
Ik heb het over een Megane 3 GT Estate Break uit Juli 2016 en een Jaeger contactdoos.
Die heeft sowieso al 2 constante stroomdraden, één permanent en 1 op contact.
Beiden dienen volgens de Jaeger norm op 30 Amp te worden afgezekerd.
(wat ik acuut verlaagd heb naar 15 want 200 Watt is echt wel genoeg voor een absorber koelkastje in een Holtkamper.)

Ik heb idd de Focal 6.1 set (weten de buren nou ook)  :D
Maar een draad door het brandschot voeren zie ik niet echt lukken bij deze wagen.

Zojuist de boel eens voluit gezet met de amperetang om de voeding.
In de pieken komt de sub net aan 9,5 Amp
Dus ik zeker hem af op 18 Amp ipv de 30 die Focal bijlevert.

Omdat ik toch aardig wat mensen ken in de Renault wereld waaronder eentje die voor een dealer werkt en ze zijn het over 1 ding eens.
Draad naar accu voeren is bijna onmogelijk.

mark29

Ik ken heel die bas niet, maar dat is een god in de renault wereld?
Heeft hij cotech ook? Ik heb hem nooit gezien op een cotech cursus namelijk, of ik ben zijn naam totaal vergeten..... Misschien als ik een foto zie.

Hawkje99

Hey,
mijn excuses voor het 2jaar latere bericht alvast. Lol.
Ik denk dat ze niet echt creatief durven zijn om kabels te trekken, via de oem bekabelingsbundel onder de batterij box is er wel nog ruimte voor wat kabels. Ik heb namelijk 6x 50 mm vannaf de alternator tot in de koffer ruimte. (Maar hier ben ik namelijk niet voor)

Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen met eventueel te programmeren.
Ik zit met een externe regelbare (voltage) alternator doordat ik met LTO batterijen werk die werken op 15.4v.
Hierdoor kan ik de originele contact stekker niet inpluggen en met als gevolg fout meldingen heb "storing batterij of opladen"
Dit is een blijvende melding dus kan ik niet naar mijn km stand of verbruik kijken

Kan ik dit overbruggen (eventueel met een weerstand ) of op een andere manier dit uitschakelen

Hartelijk dank alvast!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev