Advertenties


Megane 3 radio pin layout

Gestart door Aragon, 14 december 2017, 20:29:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Aragon



Ik zoek de pin lay-out (wiring lay-out) van een Megane 3 radio.
Megane is uit 2013 en heeft even TomTom navigatie
Wie kan helpen ?


Timeless

Ik heb de pinout wel voor je, heb je het nog nodig?
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

sjorso

Citaat van: Timeless op 29 maart 2018, 22:57:13
Ik heb de pinout wel voor je, heb je het nog nodig?

Ik kan hem ook wel gebruiken! 😬
Estate 1.6 Dci GT-line 2012

bromilio

Citaat van: Timeless op 29 maart 2018, 22:57:13
Ik heb de pinout wel voor je, heb je het nog nodig?

Zou je hem ook door kunnen sturen aan mij  o-)
Nergens iets te vinden via google

Timeless

#4
Excuses voor het lange wachten.

Maar ik heb wat schema's bij elkaar gezocht, ik weet niet precies welke jullie nodig hebben. Maar mocht je een specifieke stekker nodig hebben dan moet je hier het nummer even melden.
Momenteel kan ik de luidspreker pinout nog niet vinden. Die houden jullie tegoed.

schema's verwijderd i.v.m post hieronder

Misschien ook handige schema's:















"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Felix

#5
De Megane III heeft volgens mij in de loop der tijd vier keer andere aansluitingen gekregen 8)7

De aansluitingen voor het display is bij veel radio's wel hetzelfde viel mij op.

Voor radio uit de startpost gelden deze aansluitingen. Later is er ook een radio met quadlock gekomen, daar heb ik geen schema van.

Radio (261)
ConnectorPinCodeDescription
A134ALeft Hand Rear Loudspeaker + Signal
A234GLeft Hand Front Loudspeaker + Signal
A334ERight Hand Front Loudspeaker + Signal
A5BP1H
A634BLeft Hand Rear Loudspeaker - Signal
A734HLeft Hand Front Loudspeaker - Signal
A834FRight Hand Front Loudspeaker - Signal
A934DRight Hand Rear Loudspeaker + Signal
A1034CRight Hand Rear Loudspeaker - Signal
A12MTRadio Electrical Earth
B1TB39Am/Fm1 Radio Shielding Braid
B234EPAm/Fm1 Radio Signal
C134HYMultimedia Stop/Start Control
C234HUMultimedia Wake-Up Signal
C7107FMultimedia Microphone Signal
C8107GHands Free Telephone Microphone +
C19107WDiagnostic Socket Can H Multimedia Signal
C20107XDiagnostic Socket Can L Multimedia Signal
C23107JTelephone Microphone Screening

Timeless

#6
@Felix, volgensmij hebben we nu beide dezelfde schema's gepost?

Voor zover mij bekend heeft het LCD scherm 2 type connectoren gekend, echter zijn er wel een aantal verschillende pin bezettingen geweest in de loop der jaren. Dus ondanks dat het dezelfde connector betreft zijn het niet altijd dezelfde signalen die erop staan.

Ik meende juist dat oudere radio's de quadlock aansluiting hadden. En deze met ingebouwde USB (+eventueel bluetooth) juist de nieuwe 12pin aansluiting gebruiken.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Felix

#7
Oh, krijg nou wat, ik dacht dat wat je postte juist de oude situatie was. :D

Mmm, ik weet het ook niet zeker allemaal. Ik dacht eigenlijk dat het ongeveer zo ging:

2009: Carminat Informee 2 met eigen specifieke aansluitingen
2009: Standaard radio met 24pin stekker voor display, ISO en Mini ISO stekker voor de radio. Echter niet volgens de standaard. quadlock
2011: Overgegaan op de stekker van hierboven.
2013: R-Link met quadlock??

Maar aan de andere kant heb ik ook het gevoel dat het allemaal door elkaar is gebruikt 8)7

Timeless

Haha. Klopt sommige zijn oude schema's. Ik dacht ik zet ze erbij voor 't geval ze handig zijn. Want soms willen mensen de nieuwe 2013 radio in een oudere megane III zetten.

Ik vind t hele aansluitgebeuren van de megane III echt overmatig complex. Als ik alle schema's van 2009->2015 pak voor alleen de 261 radio kom ik op ruim 45+ schema's.

Ik heb in ieder geval de Megane III 2015 en daarin zat deze radio (+bluetooth) welke een 12pin luidspreker stekker had.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

jaza1971

Ik heb een megane 2011 met radio / bluetooth en tomtom navigatie. Nu was de tomtom flatcable van het scherm kapot en heb ik via een andere tomtom unit (scherm en tomtom computer) besteld bij een autodemontage bedrijf. Het Renault type nummer is gelijk, maar op het tomtomscherm worden geen radiogegevens weergegeven en ook de tomtom stem hoor ik niet over de radio. Kan het zijn dat de pinbezetting van een tomtom 2010 model afwijkt van die van 2011?
Renault Megane 4 Estate 1.3 Limited

sjorso

Citaat van: Felix op 19 juli 2018, 14:53:09
De Megane III heeft volgens mij in de loop der tijd vier keer andere aansluitingen gekregen 8)7

De aansluitingen voor het display is bij veel radio's wel hetzelfde viel mij op.

Voor radio uit de startpost gelden deze aansluitingen. Later is er ook een radio met quadlock gekomen, daar heb ik geen schema van.

Radio (261)
ConnectorPinCodeDescription
A134ALeft Hand Rear Loudspeaker + Signal
A234GLeft Hand Front Loudspeaker + Signal
A334ERight Hand Front Loudspeaker + Signal
A5BP1H
A634BLeft Hand Rear Loudspeaker - Signal
A734HLeft Hand Front Loudspeaker - Signal
A834FRight Hand Front Loudspeaker - Signal
A934DRight Hand Rear Loudspeaker + Signal
A1034CRight Hand Rear Loudspeaker - Signal
A12MTRadio Electrical Earth
B1TB39Am/Fm1 Radio Shielding Braid
B234EPAm/Fm1 Radio Signal
C134HYMultimedia Stop/Start Control
C234HUMultimedia Wake-Up Signal
C7107FMultimedia Microphone Signal
C8107GHands Free Telephone Microphone +
C19107WDiagnostic Socket Can H Multimedia Signal
C20107XDiagnostic Socket Can L Multimedia Signal
C23107JTelephone Microphone Screening

Thx! De pin bezetting van de "A" Connector komt wel overeen denk ik.
Bij de "C" connector heb ik meer aders, maar die heb ik toch niet nodig voor aansluiten van mijn subwoofer.

Hier nog wat gedetailleerde plaatjes van de achterkant radio en connectoren ( zoals die van de startpost )







Estate 1.6 Dci GT-line 2012

mcknk

Hallo, ik heb sinds 3 maanden een Estate 3 en wil de speakers vervangen maar waar vind ik de kleur vd bedrading?
Ik wil oa de tweeters in het dashboard aansluiten en ik wil weten  welke de plus en min zijn.
Kan/wil iemand helpen?

Coinoperator

#12
Citaat van: sjorso op 12 mei 2018, 20:03:12
Ik kan hem ook wel gebruiken! 😬

Betreft Renail Megane 3 Break van Juli 2016 met Tomtom live scherm

Ik kwam dit topic tegen tijdens een zoektocht naar de pinout van mijn radio die het niet meer doet na plaatsing van een Focal 6.1 installatie.
Dat verhaal kan ik desgewenst wel apart posten.

Maar ik ben op zoek naar de pinout van de radio zoals op de foto van de topicstarter.
En welke connector is daar wat?
Er wordt gesproken over A B en C
Ik zou vooral willen weten over welke pennen de radio zijn voedingsspanning krijgt zodat ik kan terugzoeken.

De zekeringkast komt ook niet overeen met het instructieboekje van de auto trouwens.
Alle zekeringen zijn in orde, 5 rails hebben spanning in de zekeringbox op 1 raar punt na.
Er is namelijk 1, 5 Amp zekering die niet gevoed wordt, raar.
(bij draaiende motor geen spanning op beide zijden vd zekering)

Felix

Ik kan vanmiddag de pinbezetting wel plaatsen hier.
Kijk anders even in mijn project topic, daar staat ook een diagram die je kan gebruiken. De Rlink radio gebruikt de zelfde stekker als de tomtom live (voor de speakers en de voeding)

Coinoperator

Heel graag
Ik zit gewoon muurvast nu

Van het zekeringoverzicht klopt sowieso ook al geen moer.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev