Advertenties


Nuttige accessoires Mégane IV (Estate GT)

Gestart door adinsx, 6 december 2017, 15:09:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

#15
Ah, dat is altijd balen. Mijn huidige III 18" GT-wielen zijn schadevrij, op één minikrasje (net geen cm) na. Het blijft altijd lastig, hoewel de velgrandbescherming op de Michelinbanden me ook al een keer gered hebben.
Een ongeluk zit in een klein hoekje wat dat betreft, maar ook de wederhelft weet dat ze ver genoeg van de stoeprand moet parkeren ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

adinsx

Citaat van: $l@k! op  6 december 2017, 15:56:16
De "sport"sleutel is standaard bij de GT. 

Gistermiddag nog even bij de dealer geweest om de aflevering qua tijd in te plannen en daarna nog even de sleutels gevraagd. Het zijn echter niet de 'sport'-sleutels, maar gewoon zwarte, chroomrandje er om en een glimmend Renault-logo.
Deze: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/renaultwebshop/image/cache/full/da7d3c754258cd8b6c587003481d7608b1825d8c.jpg

Kortom, is de Sportsleutel niet meer standaard (en heb ik dus een accessoire te bestellen), of hoort het wel en moet de dealer even bellen. ;)
Iemand met een GT die zijn standaard sleutel kan 'showen'? ;)


Verder is alles nu binnen. De zwarte haaienvin (groter dan ik dacht trouwens qua 'basis'), leds, afneembare trekhaak, de 18" wielen en de PilotSport4-banden. Zit weer een flinke velgbeschermrand op, wel zo prettig voor net dat ene foutje.


Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Ik heb toch de "sportsleutel" gekregen bij de GT.

De tweede sleutel is bij mij een volledig zwarte, ook dat randje dat op de foto chroom is, is bij die sleutel helemaal zwart.

adinsx

Dank Knight-rider. Komende donderdag ben ik bij de opbouw van de trekhaak, haaivin en wat andere dingen. Leuk om mee te helpen dus dan zal ik beide sleutels nog eens goed bestuderen.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

$l@k!

#19

adinsx

#20
Helaas doet je foto het niet $l@k.

Vind net bij een dealer deze 2018 Mégane GT en daarbij staan deze sleutels op de foto, zo heb ik ze dus ook.



Blijkbaar dus niet meer 'standaard' de sportsleutel bij de GT. Jammer voor een dergelijke uitvoering maar ach. Accessoire erbij voor op de lijst. ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

$l@k!


knight-rider

Yep de foto werkt nu.
En ik heb ze ook zo zoals op jou foto $l@k!

haelewyn

#23
Ik had hier de accesoire in grijs besteld, passend bij de kleur van mijn auto. Bleek wel dat ik voor 25 euro enkel een dekseltje had. Dus gewoon het gekleurde gedeelte. Niet de andere kant met de knopjes edm. Een gewoon stukje plastic dus eigenlijk. In die zin vond ik het wel zwaar over de prijs voor wat ik kreeg... had een volledige behuizing verwacht of zelfs een nieuwe extra sleutel.  :D   
Dom van me, zo bleek.
Dus dit enkel maar als waarschuwing : bij deze accesoire krijg je relatief weinig voor een hoge prijs.

knight-rider

Je kantoch niet verwachten dat je een volledige key card krijgt voor 25 euro?
Ik denk dat de prijs voor een extra key card eerder in de buurt komt van de 250 euro.

adinsx

Voor 25,- kunnen ze hem niet eens programmeren ;). Dus ehh ja, ik wist wel dat het slechts om een kapje gaat.
Dank voor jullie antwoorden. Ik zal donderdag eens kijken wat er in het zakje zit en dus of beide sleutels hetzelfde zijn.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

adinsx

#26
Afgelopen donderdagmiddag vrij genomen om samen met een dealertechnicus de aanstaande GT afleveringsklaar te maken. Beetje ontspanning en sleutelen op de donderdagmiddag. Héérlijk. Hieronder wat toelichting en foto's. De sharkfin was een prettige meevaller. De non-DAB+-variant kost tegenwoordig 217,- Ex BTW. De DAB+-variant slechts 82,- ex BTW.

Sleutelkaart vergeten naar te kijken of ik nou een Renault Sport exemplaar heb of niet. Komt dus zaterdag aanstaande wanneer ik de auto afleveringsklaar ga poetsen. En ja het is een leaseauto, en ja ik ben een beetje gek ;)


Gemonteerd:

Afneembare trekhaak
Trekken van aparte stroomdraad voor constante plus vanuit accu gezekerd met aansluiting op de kabelboom van de trekhaak

Een paar sfeerfoto's:




Aftekenen zaagsnede:


Zaag er in:



Bijna plug-and-play:


Resultaat met gemonteerde haak:


En natuurlijk even melden aan de auto dat er een trekhaakmodule is gemonteerd:





Monteren silvervisions
Voor en na:



En achter:




Monteren led-lampjes Osram kentekenverlichting achter




Monteren Sharkfin + aansluiten



Kentekenhouder voor met dun frame gemonteerd. Achter volgt ná detailen i.v.m. lak er achter


Monteren 18" Magny Cours zomerset



Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Tris

Gave foto's! Wat tof van de dealer dat je mee mag helpen.
Waar komen de kentekenplaathouders vandaan? Ik zou ook graag zo'n setje hebben voor als ik mijn platen vervang voor exemplaren met opgelegde letters.
1.5 dCi EDC Bose estate 2016

mark29

Zie die dingen elke dag hangen zonder bumpers voor de trekhaken.
Ik zie de stippen op de bumper voor het aftekenen, in de bumper zitten al lijnen die je aan kan houden aan de binnen kant, maar die zijn vaak wat te ruim bemeten.
Ik hoef gelukkig niet vaak trekhaken te doen, vind dat geen bal aan, wel een paar clio s gedaan de laatste tijd.
Mooie uitvoering, blijf de blauwe het mooist vinden.

adinsx

Citaat van: Tris op 22 januari 2018, 18:14:23
Gave foto's! Wat tof van de dealer dat je mee mag helpen.
Waar komen de kentekenplaathouders vandaan? Ik zou ook graag zo'n setje hebben voor als ik mijn platen vervang voor exemplaren met opgelegde letters.

M'n vader is Cotech en chefwerkplaats bij de dealer, dus Renault is met de paplepel ingegoten en ik kom er geregeld. Daarnaast autotechnisch ingenieur dus best wel interesse in de techniek, en wat in de praktijk speelt. Nouja, lekker wat geklust dus, al stelt het niet heel veel voor allemaal. Simpel sleutelwerk ;)

Zo'n smal frame zonder reclame-rand kun je overal wel krijgen. Brezan o.i.d. heeft ze ook. Ook hier uiteraard luxe-platen, die komen deze week binnen. Zaterdag na het detailen maak ik ze er zelf op.

Citaat van: mark29 op 22 januari 2018, 22:48:51
Zie die dingen elke dag hangen zonder bumpers voor de trekhaken.
Ik zie de stippen op de bumper voor het aftekenen, in de bumper zitten al lijnen die je aan kan houden aan de binnen kant, maar die zijn vaak wat te ruim bemeten.
Ik hoef gelukkig niet vaak trekhaken te doen, vind dat geen bal aan, wel een paar clio s gedaan de laatste tijd.
Mooie uitvoering, blijf de blauwe het mooist vinden.

Klopt Mark, maar omdat ik het nog wat nauwkeuriger wil hebben, zelf wat krapper uitgemeten. Nu zit het snaarstrak, maar mét ruimte voor wat uitzetten natuurlijk in de zomer.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev