Advertenties


Keyless entry geluid bij sluiten

Gestart door Cocoon, 26 november 2017, 17:09:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cocoon

Als ik wegloop bij de auto dan sluit deze automatisch. Best handig.
Wel redelijk irritant vind ik het overdreven harde geluid (dubbele piep) als de auto op slot gaat
Is het mogelijk om het geluid aan te passen of uit te zetten?

Joske

geen antwoord..maar zag wel waar het speakertje zit, onder het paravan aan de bijrijderszijde. Denk dat je hem kan loshalen..maar goed. Niet de mooiste oplossing lijkt me zo

Fluppie

Geluid zit er niet voor niks is een melding dat je auto op slot zit.Maar goed als je het irritant vind zou zeggen probeer er van af te komen.
Maar dan niet in de volgende post vragen natuurlijk mijn auto geeft geen piep hoe weet ik of die op slot zit dan  :D

Joske

Als het je echt stoort dan kan je toch die speaker afplakken? Of iets omheen doen? Blijft ie en origineel EN geluid verminderd

Cocoon

Bedankt voor de reacties. Had eigenlijk gehoopt dat er een mogelijkheid was om het geluid zachter te zetten. Uit de reacties maak ik op dat dit niet het geval is. Helaas.

Abdelitto

Dan moet je blij zijn dat je geen Mercedes rijdt, die gaat via de claxon.

zapp

Een stukje ducktape over het piepertje doet wonderen  Y

hemi24

Vraag al gesteld bij de dealer? Ik meen een keer gehoord te hebben dat het bij de Megane 3 wel degelijk weg te programmeren was.
Dan zou het bij de Megane 4 ook moeten kunnen lijkt mij...

pagi

Citaat van: Cocoon op 28 november 2017, 20:36:04
Bedankt voor de reacties. Had eigenlijk gehoopt dat er een mogelijkheid was om het geluid zachter te zetten. Uit de reacties maak ik op dat dit niet het geval is. Helaas.

Bij de Laguna 3 kon de toeter van de claxon bij het key-less sluiten uit geprogrammeerd worden, moet bij de Megane volgens mij ook mogelijk zijn.
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

de7geitjes

Citaat van: zapp op 28 november 2017, 23:30:20
Een stukje ducktape over het piepertje doet wonderen  Y

Ga het meteen doen  Y

Earthbug

Citaat van: pagi op  4 december 2017, 21:56:24
Bij de Laguna 3 kon de toeter van de claxon bij het key-less sluiten uit geprogrammeerd worden, moet bij de Megane volgens mij ook mogelijk zijn.

Vraag nog niet gesteld bij de dealer.
Zal binnenkort toch contact hebben, kan ik dat direct ook vragen.

de7geitjes

Heb het geluid uit kunnen zetten in het menu, in auto configuratie. Scheelt me een hoop ergenis  :)

gjcvro

Grappig. Ik mis het juist, de piepjes als je bij de auto weg loopt. Moet nou elke keer kijken of de spiegels ingeklapt zijn om te weten of hij op slot staat. o-)

Daan675

Citaat van: de7geitjes op  8 december 2017, 08:53:42
Heb het geluid uit kunnen zetten in het menu, in auto configuratie. Scheelt me een hoop ergenis  :)

Waar heb je dit gevonden?

adinsx

Bij de Mégane IV kun je dit in het menu uitschakelen inderdaad. Als je de grote Rlink2 hebt (8,7") vind je het in het menu. Volgens mij onder instellingen / geluiden o.i.d. Ken het ook niet uit het hoofd.
Als je de landscape hebt weet ik niet of het ook via scherm kan, maar het instructieboekje (zie renault.nl) biedt vast tips.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev