Advertenties


Chiptuning 1,6 110pk

Gestart door smile1970, 30 april 2018, 21:45:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

smile1970

Sinds vorige week ben ik trotse bezitter van een Reanult Megane Coupe 1,6 16V.
Mijn vorige auto was een Mini Cooper, dus ik mis wel een beetje pit.
Zou chiptuning hier verbetering in kunnen brengen?
Ik las dat er dan 10 pk bijkomen. Echt te scheuren hoef ik niet, maar iets meer power zou wel fijn zijn.
Wat kan ik dan verwachten qua benzineverbruik?
Heeft iemand ervaring met het chiptunen van dit motortype?


Tedo

Ik zag dat je dezelfde vraag in het topic Unlimited Tuning gesteld hebt. Voor de duidelijkheid heb ik die daar verwijderd zodat iedereen hier kan reageren.

gjcvro

10 hele PK's.. nou daar ga je flink wat van merken denk ik.. o-)

Joske

#3
Hallo,
in genoemd topic lees je mijn ervaring met mn Megane 1.6 110 pk..Ik kreeg er net geen 20 pk bij. (128,8 pk gehaald, ook een koppel van 168 (ipv 150).
Merk qua verbruik niets (rij met deze station ca 1:12 / 1:13), eerste periode merkte je wel klein beetje meer pit...dat went snel. Dus idd geen enorme dingen verwachten, maar hij rijdt net iets beter.
Dit model is naar mijn mening normaal niet vooruit te branden dus alle beetjes helpen.

Maar met een atmosferisch blok haal je er gewoon niet veel uit. Zie topic, staat ook een grafiek bij. Koppel ging een heeeel klein beetje omhoog.

Gr

smile1970

Dank Joske!
Duidelijk verhaal. En wat je zegt - alle beetjes helpen.
De 18.8pk erbij is al boven verwachting 😉 had alleen gehoopt dat hij er ook iets zuiniger van wordt.
En ik vraag me af of het chiptunen geen invloed heeft op de levensduur van de motor.
Anders zouden ze toch al vanaf de fabriek anders afgesteld geleverd kunnen worden 🤔

Ik zal eens contact opnemen met de jongens in Amersfoort 👍🏻

Lucas Hermans

Eind juni komt er bij mij een BMC carbon luchtinlaat in, wat aanpassingen aan de uitlaat en betere bougies en bobines.
Zal een heel minimaal verschil geven. Daarna laat ik 'm wel nog chippen en dan heb ik hopelijk 20+ PK erbij. Zou niet slecht zijn voor een non-turbo motor.

Gaat hier wel om een Mégane 2 Ph 2 maar ook een 1.6 16v 110pk motor.
Hou jullie op de hoogte van de resultaten !-!

Felix

Bij de Twingo RS R2 halen ze er zelfs 160 pk uit ;)
Maar dan moet je wel iets meer aanpassen 8)7

gjcvro

Ik heb ergens een test gezien om een auto meer pk's te geven. Luchfilter, afstelling enz enz.. De meeste pk's werden gewonnen door een goede onderhoudsbeurt, en vooral met het reinigen van het brandstofsysteem.  Fifth gear of zoiets.

mark

Bij de k4m zit er standaard zowiezo een heul klein Babyluchtfiltertje op. Als je dit voor een fatsoenlijk luchtfilter systeem vervangt, scheeld dat ook al veel. En dan niet zo'n k&n 57i hete lucht systeem plaatsen, dat is gewoon troep.

Nikk

Wat je aangeeft qua onderhoud GJCVO is meer het terugvinden van PK's die er wel waren.

Voor het dagelijks gebruik is meer koppel en als het even kan ook nog eens bij een lager toerental prettig. Die Pk's zitten bovenin het toerenbereik waarin de meesten ( waaronder ikzelf ) nagenoeg nooit rijden.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev