Advertenties


Megane 3 1.5Dci. Luchttoevoer?

Gestart door WendellS38, 21 oktober 2017, 23:31:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WendellS38

Beste forumleden,

Allereerst wil ik mij bij deze nogmaals voorstellen.
Mijn naam is Wendell en sinds afgelopen vrijdag ben ik de eigenaar van een mooie Megane 3 estate gt. Dit is een 1.5dci
Tot nu toe nog geen spijt van de aankoop. Al een kleine 200 km gereden en nog steeds blij met de aankoop. Echter kwam ik zojuist tot de ontdekking dat ik een onderdeel onder de motorkap mis.
Kan iemand mij misschien vertellen wat dit precies is? Of weet een artikelnummer? Zie onderstaande foto. Het gaat dus om de toevoer/ slang/ buis rechtsonder op de foto. Ik kan deze helaas niet higlighten. Maar het is de buis die een beetje schuin staat met een flexibele hals.

Vriendelijke groet.



WendellS38

#1
Mocht iemand deze info ook nodig hebben; zie de onderdeelnummers in de foto hieronder.


Tedo

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik deze twee delen ook mis op mijn GT220. Bedankt voor de bestelnummers!

i2paq

Nou, lekker!

Die missen bij mij ook!

Wat zou daar de reden van kunnen zijn en wat zijn de (eventuele) nadelen van het ontbreken hiervan?
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

A110

De motor ECU zit daaronder. Ik vermoed rijwind koeling voor de ECU. Dat is het enigste wat ik kan bedenken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

i2paq

Citaat van: A110 op 27 juni 2021, 11:54:40
De motor ECU zit daaronder. Ik vermoed rijwind koeling voor de ECU. Dat is het enigste wat ik kan bedenken.

Met die onderdelen er omheen is hij beter beschermd tegen de elementen wat ik zo 1-2-3 zie.

Nu krijgt hij "alles" wat door en langs de radiator komt voor zijn kiezen.

Ook bakken water van auto's die voor je rijden.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev