Advertenties


Blind spot warning.... or not....

Gestart door pagi, 8 oktober 2017, 21:25:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pagi

Ik heb nu een aantal keren in zware regen gereden en het viel me op dat aan beide buiten spiegels het "Blind Spot Warning" systeem op willekeurige momenten gaan branden terwijl er geen auto's rondom mijn auto rijden. Best verwarrend als je al slecht zicht hebt en dan het idee krijgt dat er verkeer om je heen zit op de snelweg wat dus niet zo blijkt te zijn. Ik vroeg me af of dit alleen bij mij voorkomt of dat hier Megane rijders ervaring mee hebben?
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

Jeroen2016

Is mij ook wel eens overkomen . Moet zeggen dat het de laatse maanden goed gaat. Even  afkloppen....

mark29

Zie boekjes. Systeem heeft ook moeite met sneeuw. Kan hierdoor minder goed vormen en dergelijke onderscheiden.
Is gebruikelijk.

pagi

Welke pagina van het boekje?  Y Het is nogal een boekwerk maar het zit hem dus niet alleen in mijn auto  !-!
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

mark29

Er zal vast een inhoudsopgave inzitten, ik heb niet zo n auto, dus ook geen boekje.
Op de cursus met de introductie van deze systemen werden al de tekortkomingen genoemd. Die herkenningen van voertuigen, borden, personen enz staat nog een beetje in de kinderschoenen.
Het werkt best aardig, maar wel gevoelig voor weers omstandigheden en kleine kinderen pakt die bijvoorbeeld ook niet.
Denk als je een paar jaar verder bent het nog beter ontwikkeld zal zijn, kwa waarnemen.
Maar zolang er vuil op de opticsche plekken zit, blijft het lastig.
Als op jouw telefoon camera rotzooi zit, maakt die ook geen mooie foto.

Jacob

Inderdaad, zelfde probleem hier. Het hoeft bij mij niet eens extreme regenval te zijn, het systeem kan er inderdaad niet echt goed mee overweg.

Edwin

Idem.
Wat ik ook vervelend vind is dat de auto ontgrendeld wanneer ik hem was. Vervolgens vergrendeld hij weer en wanneer er weer water langs het handvat gaat.......en zo gaat het maar door.

mark29

Nog iets over boekjes, tip aan iedereen, lees dat ding eens van voor tot achteren.
Zoveel mensen die komen met vragen, hier en op het werk, die ze zelf hadden kunnen lezen. De meeste mensen kennen nog niet eens de helft van de functies in hun auto.

mark29

Citaat van: Edwin op 10 oktober 2017, 07:11:23
Idem.
Wat ik ook vervelend vind is dat de auto ontgrendeld wanneer ik hem was. Vervolgens vergrendeld hij weer en wanneer er weer water langs het handvat gaat.......en zo gaat het maar door.


De sleutel dan in de broekzak of ligt die in de auto dan nog?
Dat op slot gaan en weer openen hebben ze al jaaaaren, ik laat de sleutel dan in de auto tegenwoordig tijdens het wassen. Moet er wel bij zeggen dat ik dan een auto was, in een wasbox in de werkplaats, dus die word dan ook niet snel meegenomen natuurlijk.

Jacob

Dat openen en op slot hebben ze inderdaad al jaren, sinds het invoeren van die kaart / sensor.

Alleen was het zo dat bij de Megane 2 en 3 je de deuren open maakte via de kaart ze ook open bleven en de auto dus niet automatisch op slot ging, was ideaal voor tijdens het wassen van de auto. Helaas werkt dit niet bij de Megane 4, dus dan inderdaad maar de kaart in de auto leggen.

gjcvro

Of in een metalen trommeltje.. Ook veiliger om dat te doen als je thuis bent o-)

haelewyn

#11
-- Dat open en dicht gaan van de auto tijdens het wassen kan je ook uitschakelen in de RLink2.
Ik heb het standaard uit staan omdat mijn auto heel dicht bij huis staat en als ik de voordeur passeer begint hij me 'te begroeten'.

Toegang tot het menu met instellingen
Bij stilstaande auto, selecteert u vanaf het bedieningsscherm 1 het menu "Voertuig", "Gebruikersinstellingen" om naar de verschillende instellingen te gaan.
Selecteer de functie die u wilt instellen:
a) Freewheelen in ECO-modus;
(raadpleeg de informatie in "Tips voor het rijden, zuinig rijden" in hoofdstuk 2)
b) Automatische deurvergrendeling tijdens rijden ;
c) Handsfree Open / Sluiten ;
d) Volume knipperlichten ;
e) Intern welkomstgeluid ;
f) Extern welkom ;
g) Binnenverlicht. Automatisch ;
h) Achterste ruitenwisser bij ingeschakelde versnelling achter ;
i) Rijstijlindicator ;


--    De blind spot warning : het lijkt me redelijk normaal.. De simpele reden is dat de blind spot warning 4 detectoren gebruikt vooraan en achteraan je auto.
Daar komt ook nogal wat opspattend water rond...  de sensor ziet 'iets' binnen de afstand waarop hij geprogrammeerd is en waarschuwt.
Postief eraan is dat hij beter eens te vaak waarschuwt dan te weinig.
Ik las ook nog in de handleiding dat er een waarschuwing op het dashboard te lezen zal zijn als de sensoren vuil en bespat zijn.

Hier staat het uitgelegd :

http://gb.e-guide.renault.com/eng/Megane-hatch/BLIND-SPOT-WARNING

pagi

Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev