Advertenties


Interieurventilator werkt niet meer.

Gestart door Tilburg-Zuid, 13 juni 2017, 09:50:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tilburg-Zuid

Zaterdag mijn Interieurventilator flink laten werken op zijn hardst met de airco ,
Maandags doet hij het niet meer :(
Zou de weerstand nu misschien kapot zijn of de ventilator zelf ?
En hoe kun je zo'n weerstand testen heb wel gelezen dat die apart van de ventilator zit .
Of is het misschien verstandig om ze allebei te vervangen.
Iemand daar ervaring mee ?
of toch maar naar de garage met als nadeel dat het misschien veel geld gaat kosten.

Gaat hier om de Megane 2
Tech-Line


Rishca

Mijn ventilator werkte ook niet meer.
Kan weerstand zijn, OF zoals in mijn geval de stekker die niet goed goed vastzat in de ventilator.

Liggen bij het voeteneind en met arm omhoog langs de pedalen en naar rechts dan kan je hem net aanraken met je vingers en ff heen en weer halen, goed aandrukken. 

Toen werkte het weer perfect.

RichardP

De interieurventilator in mijn CC uit 2004 werkte ook niet meer. De 2 weken daarvoor nog wel met een bijgeluid, wat leek op een soort lagergeluid. Daarna niets meer.

Het klusje om de ventilator te vervangen zou ik 'pittig' noemen. Voornamelijk aangezien je er niet goed bijkomt, er weinig zicht op hebt en de ruimte om dit uit te voeren zeer beperkt is. En je ligt ook half ondersteboven in de auto of over de dorpel heen.

Op youtube staan een aantal goede filmpjes om je te leiden. Ik kan de link opzoeken als je wilt.

Ik zou alvast een nieuwe unit bestellen en als deze binnen is, gaan kijken wat nu mankeert aan de oude ventilator. Om de oude ventilator te verwijderen, dien je toch aardig wat onderdelen te verwijderen (ook rem- en gaspedaal). Mocht de oude ventilator het begeven hebben, kun je de nieuwe plaatsen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev