Advertenties


megane project 2018

Gestart door tripleM, 19 september 2017, 09:47:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tripleM

zo als de title al vertelt ben ik bezig met mijn megane 2, te voorzien van aftermarket (sonas HD). deze lampen hebben ccfl angeleyes, en nu ben met de lampen bezig beetje aanpassen. foto volgen.

upgades gedaan.
1. led t10 stadsverlichting
2. h1 led k6000 9000lm
3. h1 led grootlicht k6000 9000lm
4. us module moet nog geplaatst worden kabel voor bereiding ligt er al


mmx

Ik ben erg benieuwd hoe dit uiteindelijk geworden is, denk hier zelf ook over na :).
Heb je toevallig voor en na foto's?
En was het een hels karwei of goed te doen?

tripleM

srry voor de late reactie maar ze zitten er dus in :D bij het plaatsen van de koplampen heb ik er direct dim/grootlicht voor zien van led h1 met 9200lumen hier bij zijn foto's gemaakt maar heb deze nog niet kunnen uploaden. foto's zullen komende week verschijnen

tripleM

zo hier een paar foto's van de aftermarket lampen.




RichardP

Ik vind het mooi geworden!

Hoe is de lichtopbrengst?

En was het lastig om aan te sluiten?

tripleM

stelt niet veel voor bumper verwijderen door middel van 2x 7mm bouten in de linker en rechter wielbak, 3x 10mm bouten onder de bumper en nog alle druk doppen boven zijde.
als je deze eenmaal los hebt kun je dus bij de koplampen, deze gaan los door 3 bouten lost halen torx 25 of 30, als je deze los heb kun je achter de koplampen de stekker voor de koplampen verstelling en bij de stekker van de koplamp zelf deze 2 loshalen de anderen plaatsen.
hou er wel rekening mee dat je de stelmotoren moet over zetten of de andere koplampen.
hier nog een foto van een kameraad en mijn auto beide ccfl koplampen. :D


tripleM

hier eerst weer een kleine update.

voor de mooi tijd terug de begon de nokkenas versteller te ratelen en is deze vervangen door masterje samen met de d-riem, multi riem, waterpomp en koelvloeistof.
nu rijd mijn megi weer heerlijk.

nu weet ik niet meer precies of ik het voor of na het vangen, de dashboard verlichting, verlichting in de raam schakelaars heb aangepast naar mijn smaak.
door de kleur van het standaard orange naar blauw en warm wit verandert.







de megi direct voor maandje terug voorzien met een 8" costum wielbak kist (eigen bouw) wat ons eigenlijk in verbazing bracht de 10" klonk lekker diep en dreunde mooi
maar de 8" gaat tot onze verbazig harder dan de 10" die ik er eerst in had.

* 10" Hifoncs Warrior 550WRMS kist gepoort 55liter


*   8" Gladen SQX 8   250WRMS kist gepoort 16liter




tripleM

zij nog een paar dingen die er zwz gaan gebeuren aan de auto.

* verlaging veren of schroefset (twijfel nog een beetje)
* 18" wielen
* RS achterbumper met een clio 3 diffuser dus twin pipe links en recht
* uitlaat opmaat laten maken :D

tripleM

einde van de maand deze schoonheden ophalen :D


tripleM

na veel problemen met de auto nu eindelijk weer op weg naar het doel die ik wil behalen,
vorig jaar velgen gehaald voor €400 deze heb ik nu weer verkocht en ben dus weer opzoek naar een set nieuwe.
gaat nu een breed set worden van de JR Wheels series JR10 18" 8,5J en 9,5J.

maar door drukte op het werk zal ik niet heel snel weer berichten posten, hier voor kun je beter de berichten op mijn instagram bekijken marc_lowgo hier zul je alle upgrades zien die ik ga doen bij de megane II, leuke projectjes zijn onder weg dus blijf op de hoogte

tripleM

#10
toch nog geen geluk gehad met de megane, bijna alles vervangen aan de motor en nu is de auto eindelijk weer klaar.

nu zijn de wielen en schroefset ook bestelt, Japen Racing Wheels JR10, 18", 8,5J en 9,5J, ET waarde 35 en 30 (niet in 25 te krijgen) :D en de ta technix
alleen is de levertijd 2 maand omdat ze niet standaard in mijn maat zijn te krijgen.
banden worden 215/40R18 voor en 225/40R18 achter.

voor de rest gaan we nog bezig met alweer nieuwe audio, we gaan voor de zwaardere serie van de Gladen.
deze zullen worden versterkt door de GM-D1000. de subwoofer gaan we ook vervangen door een opmaat gemaakte kist, hier zal de 12" Gladen SQL 12 Extreme in worden geplaatst. deze is goed voor 1300WRMS.




EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev