Advertenties


remblokken elektrische handrem vervangen.

Gestart door duckie1098, 16 augustus 2017, 00:04:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duckie1098

Ik heb de reactie hierop van Mark29 gelezen.
Ik heb de remmen nog niet los gemaakt maar wil al wel weten hoe het zit met die elektrische handrem.
Kun je de spindel in de remzuiger zo terug draaien en dan de zuiger terug duwen?

En als alles weer in elkaar zit mag ik dan aan nemen dat de handrem zichzelf weer stelt als je deze activeert?

groetsels,

Ben

Mastertje

Handrem deactieveren, zuigers terug drukken, blokken vervangen en weer actieveren..
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

mark29

Wij gebruiken zo n setje op luchtdruk om terug te draaien. In onderhoudsmodus zetten doe ik nooit.

mark29

Owja als je hem in onderhoudsmodus zet, dan druk je hem inderdaad zo terug.

matthew

Deze dien met uitleesgereedschap in service stand gezet te worden. Als dat is gedaan kun je de zuiger zo terug duwen.

Als je de parkeerruimte niet in service stand zet en zo de zuiger wilt terug drukken, maak je de remklauw kapot en dien je dus een nieuwe te kopen.
Deze zijn niet goedkoop.

duckie1098

Als ik jou methode volg Mark29, stellen deze remmen zich weer automatisch?
Geen problemen met foutcodes oid?

groetsels,

Ben

mark29

Met niet in de ouderhoudsmodus te zetten krijg je hem bijna niet ingedrukt inderdaad, maar met het terugdraai gereedschap op lucht draai je hem zo terug.
Heb je dat niet, dan anders maar wel in onderhoudsmodus zetten, wij doen het nooit in ieder geval, het is dan net als andere autos.

mark29


duckie1098

Ik heb toch maar besloten om zo,n EPB service tool te kopen.Ik heb geen zin in klooien met remmen  of  de boel vernielen.Ook denk ik dat ik na zelf remblokken verwisselen in plaats van naar de garage brengen, dit ding er wel weer (bijna) uit heb.
Toch bedankt voor je uitleg Mark.

groetsels,

Ben

mark29


MarcN

Citaat van: duckie1098 op 17 augustus 2017, 11:27:11
Ook denk ik dat ik na zelf remblokken verwisselen in plaats van naar de garage brengen, dit ding er wel weer (bijna) uit heb.

Goede gedachte, op deze manier heb ik door de jaren heen een hele gereedschapskar bij elkaar gespaard :)

Met goed gereedschap wordt het ook steeds makkelijker om zelf klusjes aan de auto te doen en wat ik eventueel nog niet heb schaf ik op dat moment aan. Uiteraard wel een beetje afhankelijk van de kosten, want voor eenmalig of specifiek gebruik kan het soms toch handiger zijn om even langs een garage te gaan. Maar in jouw geval lijkt het me een goede keuze om het zelf te doen !-!

duckie1098

Nog een vraag:Kan iemand mij vertellen of de binnen diameter van het achterwiellager 25 of 30 mm is van een renault megane coupe TCE180, bouwjaar 2009?
Of worden beide diameters gebruikt in dit model?Ik heb geen zin om er een wiel af te trekken en de asmoer te verwijderen om dit te controleren, maarals het moet dan moet het.

groetsels,

Ben

Felix

Je zou de onderdeelnummers eens kunnen vergelijken.
Als die overeenkomen zal het wel het zelfde zijn  :q

http://catcar.info/renault/?lang=en&l=

duckie1098

Als ik aan mag nemen dat het type van mijn auto op het kenteken staat (in dit geval DZ0K) dan ben ik er wel uit nu. bedant voor het linkje.

groetsels,

Ben

duckie1098

FF een update.Inmiddels achter nieuwe remschijven en blokken gemonteerd.Zonder de EPB service tool overigens, want moest van alles instellen aandat ding.M´n maatje had een setje gereedschap om de remzuigers terug te draaien.Kost zo´n 40 euro dat setje, verkrijgbaar bij een beetje leverancier voor auto onderdelen.Ferwerda, Brezan.....
Rem stelt zichzelf weer na bedienen met schakelaar.

Maandag de remschijven voor laten afdraaien, nouja alleen het randje natuurlijk en nieuwe remblokken erop.Maar da´s natuurlijk een makkie vergeleken met de achterremmen.Niet moeilijk die achterremmen, maar je moet het ff weten.
Kan ik weer eeuwen vooruit.
Nog iemand tips over banden?Bandenmaat is 225-45-17
ik hoor goede dingen over vredestein of toyo, maar ikweet nog niet wat ik ga doen als ze er aantoe zijn om vervangen te worden.

Groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev