Advertenties


Update R-Link2 eindelijk officieël beschikbaar

Gestart door Abdelitto, 10 augustus 2017, 09:08:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abdelitto

Dat werd eens tijd maar dit kreeg ik vanmorgen in mijn mail box:


Geachte mevrouw, mijnheer,

Wij zijn blij u te kunnen melden dat de software update van het R-link systeem gefaseerd beschikbaar komt en vanaf nu
beschikbaar is voor het R-link systeem in úw Renault.

In tegenstelling tot eerdere berichten, ontvangt u hiervan geen 'push' bericht in uw auto. In verband met de recente cyber-
aanval wordt hier om veiligheidsredenen tijdelijk vanaf gezien. Er is daarom voor gekozen om de software update van
het R-link systeem door uw Renault dealer te laten installeren.

U kunt hiervoor een afspraak maken met uw Renault dealer.

Aansluitend kan dan de laatste kaartupdate via de R-link store worden gedownload.



Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met uw Renault dealer of met één van onze medewerkers via gratis
telefoonnummer 0800 0303 (op werkdagen van 8.30-17.00 uur).



Wij danken u voor uw geduld en wensen u nog veel rijplezier toe in uw Renault.


Met vriendelijke groet,


Manager Klant Relaties


http://group.renault.com/RCW_BINARIES/signature_renault/RENAULT_LOGO_english.png

Directie Service & Kwaliteit
Renault Nederland N.V.
Boeingavenue 275
1119 PD Schiphol-Rijk

Tel. : 0800 – 0303

www.renault.nl


Mick Jagger

Afgelopen maandag bij mijn dealer laten updaten.
Merk geen verschil.  :neen:
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

Abdelitto

Citaat van: Mick Jagger op 16 augustus 2017, 15:24:58
Afgelopen maandag bij mijn dealer laten updaten.
Merk geen verschil.  :neen:

Meen je dat nou? ik heb volgende week aan afspraak. Nou lekker zeg. En heb jij de kaartmap al geüpdate?

Mick Jagger

Je zou mogen verwachten als men het R-link 2 systeem een extra update geeft dat het  verbeteringen zou geven, maar die heb ik niet kunnen ontdekken. Ik heb vandaag de nieuwe Europa kaart op mijn USB stick gedownload en ga hem morgen in de auto activeren. Ik zal waarschijnlijk weer 35 minuten moeten rijden om de update te voltooien.
Ben benieuwd of daar nog verschil in zit.
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

matthew

Nee dat duurde idd ook even voordat erin staat helaas

Abdelitto

Nou lekker zeg. Ik hoop dat de map update wel degelijk een verbetering is, net als vandaag in Roosendaal werd ik alle verkeerde kanten op gestuurd en moest elke keer terug keren, ellende.

Mick Jagger

#6
Kaart ge-update maar ik zie geen verschil  :?
Kaart van Europa is nig steeds versie 2015.06 :-(
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

Edwin

ik had ook een kaartupdate gekocht maar werd dus ook niet geïnstalleerd. Nu wachten tot ik bericht krijg voor de software-update waarmee ook nieuwe kaarten geïnstalleerd kunnen worden. Renault zegt dat deze "onderweg"is. Vreemd dat je hem wel kan kopen maar dat het systeem niet aangeeft dat er eerst een software update plaats moet vinden. Dan heb ik er toch niets aan. Ga er dan ook vanuit dat na de software-update ik alsnog de laatste nieuwe navigatiekaart krijg van Renault. Dit heb ik ze zo vertelt.

Mick Jagger

Renault Nederland kwam met de volgende reactie:
Het spijt mij te vernemen dat u, na het uitvoeren van de software update van uw R-link systeem, er niet in bent
geslaagd om de kaartupdate uit te voeren. Vanwege uw vakantie was u, zo heb ik begrepen, niet meer in de
gelegenheid om bij uw Renault dealer langs te gaan.

Arend Renault dealer liet mij weten dat u na de vakantie hiervoor zelf een afspraak zult maken.

Omdat uw Map Update Service Europa binnenkort verloopt, heb ik deze ter compensatie van het ongemak voor
u kosteloos verlengd tot 28.10.2018. U kunt dus tot die tijd gebruik maken van de kaartupdates die 2 tot 4x per
jaar via de R-linkstore worden aangeboden.

Mooie geste van Renault Nederland  !-!
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.


puccini

Hier sinds een paar weken is de nieuwe update 2.2.18.590 door de garage er opgezet, daarna thuis de kaart 2016-06 gedownload en geupload in de Nieuwe Megane 2016. Alles verliep zonder problemen (vloeiend), en tot op heden nog geen rare dingen met de navigatie tegengekomen.
Megane IV HB TCe 130 Bose

Abdelitto

#11
Ik heb gisteren eindelijk bij de 1e beurt ook een update gehad, medewerker van de dealer moest wel eerst mijn chassisnummer nakijken want hij zei dat niet gelijk alle Megane's deze update kunnen krijgen, dat gaat geleidelijk of zoiets maar dat zat wel goed en kon die update krijgen.

Ik moet zeggen ik zag gelijk een verschil dat ie Radarcontroles in mijn navigatiescherm liet zien. Voorheen had ik dat niet, ik had eerst Cayote voor 3 maandjes maar heb het verwijderd toen het verlopen was. Dus ik zie nu echt duidelijk radarcontroles en morgen ga ik kijken of het ook gaat piepen en waar in te stellen.

Ik heb vandaag 4,7 gb kaartupdate op mijn stick laten zetten en morgen ga ik naar België, mooie gelegenheid om te laten updaten.

Mick Jagger

Ik heb al jaren coyote in mijn Renaults en ik ben daar erg tevreden over.
De update van het R-link systeem staat daar m.i. los van.
Jammer dat je coyote hebt verwijderd 8)7

De vraag naar Renault Nederland wat de update in hield  werd als volgt beantwoord.

Wij kunnen u mededelen dat de nieuwe RLink2 software update (versie 18.590) is ontwikkeld ter verbetering van de verkeersinformatie en het berekenen van de alternatieve routes. Daarnaast geeft de nieuwe software update de mogelijkheid om de navigatie kaartupdate (versie 2016.6) te downloaden en installeren vanaf de Rlink Store op https://nl.rlinkstore.com/Home. Ook zorgt de nieuwe software voor een verbeterde weergave van de DAB radiotekst. Indien dit bij uw systeem niet het geval is, adviseren wij u contact op te nemen met uw Renault dealer. Deze kan voor u nagaan of de software update correct is geïnstalleerd en een diagnose stellen van de eventuele problemen die zich nog voordoen.
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

Abdelitto

#13
Citaat van: Mick Jagger op  3 september 2017, 15:09:19
Ik heb al jaren coyote in mijn Renaults en ik ben daar erg tevreden over.
De update van het R-link systeem staat daar m.i. los van.
Jammer dat je coyote hebt verwijderd 8)7

De vraag naar Renault Nederland wat de update in hield  werd als volgt beantwoord.

Wij kunnen u mededelen dat de nieuwe RLink2 software update (versie 18.590) is ontwikkeld ter verbetering van de verkeersinformatie en het berekenen van de alternatieve routes. Daarnaast geeft de nieuwe software update de mogelijkheid om de navigatie kaartupdate (versie 2016.6) te downloaden en installeren vanaf de Rlink Store op https://nl.rlinkstore.com/Home. Ook zorgt de nieuwe software voor een verbeterde weergave van de DAB radiotekst. Indien dit bij uw systeem niet het geval is, adviseren wij u contact op te nemen met uw Renault dealer. Deze kan voor u nagaan of de software update correct is geïnstalleerd en een diagnose stellen van de eventuele problemen die zich nog voordoen.

Ik gebruik Flitsmeister op mijn mobiel, veel beter vind ik zelf.

Vandaag die USB stick in gedaan, vroeg me gelijk om te updaten, op OK gedrukt, een progressbar met "bezig met installeren" en na 5 minuten krijg ik een foutmelding: "Fout controlesom.", meer zin krijg ik niet te zien. Ik ga een ander USB stick gebruiken, je weet maar nooit, ga ik morgen weer proberen, lukt dat niet dan Renault NL mailtje sturen.

Abdelitto

#14
Dit is een ramp. Na de 2e Poging met andere USB stick is het van kwaad naar erger geworden. Nu wordt geen enkel USB meer herkend, krijg fouten. Toen heb ik die USB stick in mijn pc gedaan en ik zie allemaal rare bestanden met rare tekens e.d. Dus ff de dealer maar bellen morgen.

07-09-2017
Contact opgenomen met mijn dealer. Afspraak 22 september pas en gaan ze naar kijken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev