Advertenties


zoemend geluid motor gedeelte

Gestart door vinnie, 20 juli 2017, 18:44:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vinnie

Hallo Mensen,

Ik ben nieuw hier en zal mij even voorstellen:
Mijn naam is Vincenten woon net even iets boven Groningen en ben sinds een half jaar in het bezit vaneen Renault megane 1.5 diesel.Opzich een hele fijne auto,alleen heb ik er wel wat mee te stellen gehad al. Allereerst is er een nieuwe druk sensor ingekomen voor de koeling en een voor de airco. Vervolgens nieuwe drukgroepen voor de koppeling, en even later de egr klep laten reinigen. Totaal 1200 euro verder 😧,maar nu dient zich een nieuw probleem aan:
Afgelopen week naar lelystad heen en weer geweest, en bij terugkomst merkte ik dat er van onder de motorkap uit een soort van zoem komt.het lijkt uit de buurt te komen van de dynamo ergens ( dat gebied ) en klinkt als een soort stroom geluid. Indien ik gas geef wordt het meer. Vandaag bij de garage geweest en die kunnen niets vinden en zeggen dat dit niet heel ernstig is.
over 5 week ga ik met de megane naar italie toe en ben nog niet helemaal gerust hierop, heeft iemand hier een idee of ervaring mee?.

Alvast bedankt

mark29

Ik hoor alleen de koelkast hier zoemen. Wat had jij verwacht?
Als het heel duidelijk is, maak eens een filmpje, of laat een andere monteur luisteren.

vinnie

Even een aanvulling:

Bij het loslaten van het gas hoor je de zoem het luidst. Alof je naast een electriciteits kast staat. Nu gaan ze volgende week de waterpomp en spanrollen controleren om te kijken of het daar vandaan komt.

Greco

Dag leden,

Misschien heb ik hetzelfde, misschien niet: een laag zoemend geluid, met interval van zo'n 1 seconde hoog, 1 seconde laag, op hogere snelheden.

Geluid is heel constant, gaat mee in frequentie als de snelheid hoger wordt en blijft als ik de airco of andere gebruikers uit zet. Ik kan dit geluid niet plaatsen, beweegt er iets met deze frequentie? Weet best wat maar hier echt aan jet gissen.....ik heb wel wat water in de cabine gehad sinds een regenbui plus verstopte leidingen onder de parafaan, heb het geluid viel me daarvoor niet op.....iemand een idee? Alvast bedankt!

zapp

Ik zou zeggen (ik ben ook maar een stumpert die in het duister tast): kijk eens naar de pakkingen van de luchtaanzuiging of spruitstuk.

dre 7

 had idem ook zoemend geluid bleek poulie airco te zijn  loopt mee met v snaar dus tja geeft wel eens de geest maar blijft wel meelopen ook al is ie kapot geeft alleen naar geluid

mark

*Multiriem*  ;)
Vsnaar is van vroegah, die hebben al een tijdje niet meer.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev