Advertenties


Parrot MKI9100 inbouwen

Gestart door matrafreak, 28 juni 2017, 13:08:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matrafreak

Hoi

Heeft iemand ervaring met inbouw van mijn Parrot MKI9100 in mijn Megane II 2.0 CC
Ik heb een cabasse auditorium.

Het schijnt niet moeilijk te zijn maar ik stuit toch op een paar vragen.
De iso connectors van Parrot moet ik aansluiten op Radio. Maar hoe krijgt Radio dan zijn spanning en kan audio signaal naar luidsprekers.

Loop vast!#

HELP

Lucas Hermans

Je had toch al een Parrot in de auto? 8)7

De ISO stekker bestaat uit 2 helften. De 12 gekleurde stekkers (zal wel iets van groen, oranje, grijs enz. zijn) zijn voor de luidsprekers dus daar heeft de Parrot niets mee te maken. De andere kant (met 5 of 6 stekkers) is voor de stroom en signaal voor de radio. Dan zit er ook nog een gele stekker achter de radio, die is voor de stuurbediening.

Als het goed is, moet de stroomkant van de ISO stekker dan gesplitst worden op e.o.a. manier. Heb nog nooit een Parrot geïnstalleerd dus ik kan je niet met 100% helpen.

Check anders eens tutorials op YouTube.

matrafreak

Ja klopt. De oude parrot zit er nog in.
Maar ik lees altijd eerst de handleiding alvorens ik alles uitbouw.

Moet ook nog iets van een spijker vinden om radio te kunnen verwijderen

matrafreak

Ik lees hier elders op forum dat eerst armsteun en kap versnellingspook losmoeten. Dan kan pas frame om radio los worden geklikt. Echter beerje onnozel misdchien, maar hoe krijg ik armsteun los van handrem.

matrafreak

 >:(
Pfffff, Ben net naar Dealer geweest, wat info gevraagd.
Ik moet dus achteron de kofferbak zijn(daar zit de tuner)
Ongelofelijk die Fransen!!!
Kan ik kabels gaan verlengen(en alleen om een parrot aan te sluiten.

In de kofferbak(zijkant met klepje)
zie ik de gps cd speler, daar naast zie ik een gesloten kastje.(Is dit de Tuner???)
Hoe verwijder ik deze zodat ik de connectors kan zien.
Goh ik heb spijt dat ik hier ben aan begonnen.

mark29

Tja trekhaakje aansluiten is ook maar een ijzeren stang.
Moeten 9 van de 10 keer ook kabels naar voren getrokken worden, en netjes onder de bekleding door uiteraard.
Leven van een monteur gaat niet over rozen.

Felix

Ik heb ook de radio achterin de kofferbak, bij de vorige eigenaar van de auto is er wat geknutseld aan de bedrading achter het dashboardkasje zodat er ook een carkit op aangesloten kan worden.
Ik heb mij alleen nooit precies verdiept welke kabels dit zijn, maar het komt er op neer dat je dmv het mute-draadje (dat draadje loopt daar blijkbaar??) de radio mute. Je kan dan de voorste speakers gebruiken voor de carkit. De bedrading voor de voorste speakers lopen daar achterlangs. Als je daar een ISO stekker aan soldeert dan kan je de carkit daarop aansluiten.

Er zijn wel meer merken die de versterker achterin hebben liggen. Volgens mij past(e) BMW dit ook regelmatig toe.

matrafreak

Dealer wilt voor mij parrot installeren voor 125 euro.
Weet niet of dit 'veel' geld is

mark29

Ligt eraan hoeveel tijd er nodig is. Voor 125 euro doe je tegenwoordig als garage niet veel meer.

Lucas Hermans

Waarom niet meteen een nieuwe radio of multimedia systeem erin zetten?

Dan is die Parrot niet meer nodig (mits je een Bluetooth systeem besteld) maar zit alles netjes voorin in het dashboard.

matrafreak

Persoonlijk vind ik de inbouw van een nieuwe radio of multimediasysteem niet mooi.
De voorziening van uitklapbaar navigatiescherm zit er dan bior niets.
Dat vind ik afbreuk van de auto.

Lucas Hermans

Tsja, ligt er helemaal zelf aan hoe mooi je het maakt ;)



Scherm vervang je lekker door een 52mm instrumentenhouder, zet je daar een klokje, tempratuurmeter en voltmeter ofzo in, opgelost!

matrafreak

Jij hebt ook een ander dashboard(bij jou is dat wel mooi)
Ik heb een inklapbaar nav scherm :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev