Advertenties


Afdekklep cabrio gaat niet omlaag bij openen dak.

Gestart door Schaap, 7 mei 2017, 20:35:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schaap

Goedenavond mede Renault fans,

Ik heb nu bijna een jaar een Mégane cabrio uit 2004. Sinds de aanschaf heeft het dak het prima gedaan. Gisteren wilde ik het dak openen en hoorde ik gekraak toen de rechter waaier van de grijze afdekklep naar buiten wilde draaien. Daarna wilde de afdekklep niet meer automatisch naar beneden. de rechter waaier zit nu ook iets losser en zit uitgeklapt niet meer zoals hij hoort, maar hij klapt nog wel automatisch uit.

Handmatig kan ik de afdekken nog wel naar beneden drukken, maar dat is natuurlijk niet wat we willen. Als ik het dak vervolgens weer dicht wil doen, veert (zeg maar schiet) de afdekklep omhoog als de achterklep omhoog gaat. De afdekklep gaat wel weer automatisch naar beneden als ik het dak dichtdoe.

Scheefzittende waaier:


Omhoogstaande afdekklep:


Mechanismen van de afdekklep (rechts en links):



Iemand een idee? Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!
Trotse eigenaar van een Mégane II CC 2.0 16v 2004

Scooby9

Ik zie nu pas het bericht hoop dat het al verholpen is. Dit probleem heb ik ook gehad.
Als hij niets meer doet is er een kabel geknapt.

Schaap

Probleem heb ik helaas nooit kunnen oplossen. Inmiddels is de cabrio na een aanrijding van achteren bij een zebrapad (inclusief schade en een mooi schadebedrag o-) ) ingeruild voor een nieuwere clio.

Maar toch bedankt voor je reactie! Dat vermoeden had ik al, maar kon geen losse kabel vinden destijds.
Trotse eigenaar van een Mégane II CC 2.0 16v 2004

Scooby9

Is ook geen losse kabel. Zit een breuk die dan moeilijk te zien is.

Veel plezier van je andere auto

Marijke

Goedendag,
Ook ik heb sinds 2 dagen problemen .
De hoedenplank functioneert niet bij de laatste fase van dagopening.
De hoedenplank hoort iets eerder te starten met sluiten dan de kofferdeksel .
Echter blijft het geheel rechtop staan .

Kan m ook niet handmatig duwtje geven ( ben ook voorzichtig ).

Woonachtig in dordrecht

Zag positieve reactie op specifiek probleem maar dat is verholpen bij zaak in Enschede.

Renaultdealer in dordt liep niet warm na mijn tel. Contact

Iemand die mij kan helpen aan kundig adres ??

Eigenaar van Mégane cc 2.0 uit 2007

@ Scooby9

Waar zou ik een breuk kunnen constateren ?

Groetjes Marijke

mrmars

#5
Hallo Meganers,

Ik heb volgens mij eenzelfde soort probleem als dat in dit topic aangesneden wordt.
De hoedenplank blijft omhoog staan bij het openen van het dak. Ook hoor ik op een bepaald moment een geluid ("pangggggg) alsof er een veer los schiet.
Bij het sluiten van het dak gaat de hoedenplank wel netjes naar beneden....
Ik ben eigenlijk op zoek naar een adres waar ik de (hoogstwaarschijnlijk) defecte kabel kan laten vervangen.
Renault dealer is uiteraard een optie maar de dealer rekent dealer prijzen..........
Ik woon overigens in Rotterdam.

Ik hoop dat iemand een adresje heeft.

RonaldH

Heb ik ook met mijn cabrio.
Er is dan een kabel van de wegklapbare hoedenplank gebroken.
Helaas worden deze kabels niet meer geleverd door Renault Nederland.

mrmars

Bedankt voor je reactie!

Wel slecht nieuws dan......Jeetje ik hoop dat ik toch nog een oplossing kan vinden.
De Renault garage waar ik normaal gesproken kom vertelde mij dat de kabel ongeveer € 50,= zou kosten.
De pijn zou juist in de benodigde tijd gaan zitten.
Het zou om ongeveer € 400,= gaan.
Ik hoopte juist een goedkoper adres te kunnen vinden.

RonaldH

Klopt.
Laatstbekende prijs van de kabel € 49,00 exclusief BTW.
Ik heb de artikelnummers voor de kabels met Rode (3de generatie) en met Gele (4de generatie) markering eventueel voor je.
Ga zelf proberen of er via parallelimport nog aan de kabel te komen is.

Gewoon zelf aanpakken. Dat is het goedkoopste.

Groet,

Ronald

mrmars

Bedankt voor je reactie!

Mijn auto is van 2005. Dat is volgens mij een Megane 2 phase 1. Welke kabel ik nodig heb weet ik niet.
Zelf aanpassen durf ik denk ik sowieso niet aan.
Ik hoop dat iemand een adresje weet waar ik het kan laten repareren.

cabriodriver

Heeft iemand voor mij een onderdeelnummer van de kabel?

RonaldH

Hallo,
Een late reactie maar misschien toch nog nuttig voor je.
Zelf zoek ik al 1 1/2 jaar naar een kabel van de 3de generatie. Is met RODE markering.
Ik heb van een zeer vriendelijke Renault medewerker (toen het nog geen Van Mossel was) een onderdeel nummer gekregen met inderdaad de mededeling dat de kabel niet meer geleverd wordt.

Onderdeelnummer: 77 01 061 832

Kan je er aan komen dan hoor ik dat graag.

Ik weet ook 2 cabrio's in de demontage te staan en op marktplaats staan er diverse die in onderdelen worden aangeboden maar ik heb nog niemand zover kunnen krijgen om ze er uit te halen en te verkopen.
Zelf ben ik helaas ook niet zo'n geweldige monteur................

Eigenlijk is het gewoon schandalig dat Renault dit kabeltje niet meer leverd want er zijn er een heleboel met ons die hetzelfde euvel hebben.

Ronald Hoogstad

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev