Advertenties


Juul's Megane 2.0 16v Grand Tour

Gestart door juul, 19 april 2017, 22:39:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juul

Zo we gaan maar is beginnen aan een project pagina.
Het zal geen uitgebreid project worden, maar zal hier alles wat er verandert en wat ik er aan doe plaatsen.

Mijn Megane Grand Tour 2.0 16v uit 2005
http://

Radio vervangen voor een met Bluetooth en Usb-aansluiting.


Nu bezig met alles op orde maken voor APK.
-Sproeierpomp vervangen
-Kentekenverlichting gemaakt.


Heb nog wel wat wensen om de auto wat mooier en strakker te maken. Maar dit zal in verloop van tijd gebeuren denk ik :P


Eerste klusje na de APK wordt om een draadloze oplader voor telefoon in het bakje onder de radio te maken.
Deze is besteld bij Aliexpress en inmiddels binnen. Dus we moeten een reservebakje vinden om hem er eens mooi in te kunnen knutselen





juul

Zet ik 1x de radio harder gaat de box kapot.


En zo ziet het er dan uit.
Ze gelijk maar vervangen voor deze.


Hecht niet zo heel veel waarde aan het geluid als in ik hoef geen versterker etc.
Dit voldoet voor mij prima en geluid is goed genoeg.

juul

Ik had weer de pech. De auto moest vandaag gekeurd worden maar helaas. Aangezien de laatste sleutel er mee ophield kon
ik helaas niet naar de keuring. Nieuwe sleutel kost ongeveer €200,-.
Op internet gezocht of er mogelijkheden waren om de sleutel te repareren.
Gelukkig was deze er en heb ik de sleutel laten maken bij www.renault-reparatie.nl
Was ook weer lekker snel terug dus morgen op naar de keuring.

juul

We hebben een manier gevonden om hem onder het bakje van de radio te maken dus hoeft er geen gat in.
Nu iets verzinnen om hem veilig direct aan te sluiten op de sigaretten aansteker. zodat ie gelijk aan gaat als ik de auto start.

juul

Vorige week de gasveren van de achterklep vervangen. Bleef niet meer openstaan.
Bleken helaas 1 á 2 cm korter te zijn. Dus gaat iets minder ver open. En dicht doen gaat wat zwaarder.
Iemand een idee wat oorspronkelijke lengte en uitduwkracht moet zijn?

juul

Het was weer zover 2 kapotte sleutels. 1 was er al kapot en was te nonchalant om hem gelijk te laten maken.
Nu gaf gister dus de andere ook de geest.
Diverse reparateurs gebeld en hem toch maar bij dezelfde laten maken als de vorige keer.
Nu zelf er heen gereden aangezien er wat spoed bij was.
met zo'n 25 minuten wachten waren ze klaar. _o_
Dus nu gelukkig 2 werkende sleutels.
Aankomende week de voorschokdempers en lagers vervangen want rechtsvoor is wel gaar.

juul

Aangezien mijn schokdempers denk ik wel op zijn, vandaag maar is nieuwe gehaald.
En ook maar is gelijk veerspanners en assteunen en een nieuwe krik. Stuk makkelijker en veiliger voor het sleutelen.

juul

Vorige week de schokdempers voor vervangen en gelijk 4 nieuwe banden + uitlijnen.
Nu alleen nog een stabilisator stang en dan kan ie weer hopelijk gelijk door de keuring.

juul

Vandaag eindelijk is tijd gevonden om de draadloos laden te installeren.
Deze op de onderkant van het bakje met behulp van een lijmpistool erop gelijmd.


Met behulp van een speciaal kabeltje deze aangesloten, was van plan om hem via de aansteker aan te sluiten helaas werd dit wat moeilijk dus maar via de radio gedaan.

Nu zit het bakje weer op z,n plek en zie je het indicatie lampje dat ie aan het laden is net er tussendoor.



Ik weet het, moet hem nog stofzuigen. Doe ik wel als het wat minder warm is.

juul

Vorige week de draagarmen vervangen. Was best even een werkje op straat maar het is gelukt.

Misschien meer weggehaald als nodig, maar zo konden we overal makkelijker bij.
De oude matten gebruikt voor de knieën, hebben die er ook minder last van.

Verschil tussen oud en nieuw.


Tevens ook maar nieuwe ruitenwissers en dus ook nieuwe matten.

Volgende probleem heeft zich ook al weer aangediend.
Lambasensor is stuk.
Gelukkig alleen wat last vanbij koude motor, valt nog mee te rijden dus die na de vakantie maar is doen.


Uitlaten lezen met bovenstaande als resultaat.

juul

Vorige week de Lambdasensor vervangen en hij rijdt weer als een zonnetje.
Binnenkort maar is een rondje om de auto maken om is te kijken wat er nog aan moet gebeuren zodat ie weer helemaal perfect is.
Heb wat last van een kleine olielekkage en airco mag wel is een keer ververst worden.

Heb wel een kort lijstje met wat ik al weet

Olielekkage verhelpen.
Alle vloeistoffen vervangen. (olie/koelvloeistof/aircomiddel etc.)
Verlichting omzetten naar xenon.
Ramen blinderen.
Achter ophanging nazien (verzwaarde veren).
Velgen opknappen/ nieuwe.
Deurrubbers vervangen.
Stuurwiel interface voor radio + upgrade boxen.
Binnengrepen opknappen
Interieur opknappen/schoonmaken.
Buitenkant volledig polijsten.

Dus we hebben nog wel wat te doen.  ;) ;) ;)

Maar eerst even een verdieping extra op ons huis bouwen Y

juul

#11
Na wat gebonk vanuit aandrijving(afremmen op koppeling) Gister maar is even gekeken wat hier oorzaak van kan zijn.
aangezien er recentelijk nieuwe schokdempers en draagarmen onder gekomen zijn, deze eerst maar is gecontroleerd.
Hier zat niks in en alles zat uiteraard ;) nog goed vast.
Vervolgens op advies van enkele forumleden de motorsteunen is gecontroleerd. Bleek de achterste kapot te zijn.


Te zien op de foto's is er ook een klein olielekje, waardoor het rubber waarschijnlijk is aangevreten.
Nu dus ook echt op zoek naar het olie lekje, en deze oplossen.




Hopelijk weet iemand aan de hand van de (slechte) foto's waar het kan lekken of wat de meest voorkomende plekken kunnen zijn.


juul

Helaas komt er een einde aan dit "project". Hoogstwaarschijnlijk is de koppakking kapot en heb geen zin om hier nog wat aan te doen en dus besloten om hem weg te doen.
Ondertussen is er wel al een andere auto en wel een Opel Astra uit 2007.



Zal hier nog rondblijven neuzen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev