Advertenties


Megane 3 1.5DCI 110 EGR probleem?

Gestart door hoi3344, 30 maart 2017, 09:48:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoi3344

Hi mensen,

Auto: 04-XZL-2
Ik heb sinds korte tijd het probleem van de oranje tekst met : Controleer inspuiting.
Wanneer deze fout gegeven wordt, werkt mijn Cruisecontrol en Begrenzer niet. Dan zegt hij controleer regelaar, wanneer ik die aanzet (witte tekst)
De volgende foutcodes komen naar boven:









Zou iemand mij kunnen zeggen hoe de EGR hier in verbinding staat met de CC?
Heeft het uberhaupt met elkaar te maken?>
Is mijn EGR kapot, of moet hij gereinigd worden? (is nog niet gebeurd sinds ik hem heb gekocht á een half jaar geleden)
Is er hier ergens een how-to hoe je de EGR klep demonteert?

Alvast hartelijk bedankt!


mark29

Die egr die jij hebt gaan niet vaak meer kapot, het komt helaas af en toe wel eens voor nog.
Ik zou hem even laten uitlezen met een meer geavanceerde computer, door de dealer, die gebruikt de clip.
Dan heb je het helemaal uitgesloten, die kan zo zien of het zeker de egr is, universele testers zijn vaak wat minder specifiek en willen wel eens een ander component als boosdoener aanduiden, omdat ze eenmaal minder complex zijn. Kost misschien een paar tientjes die diagnose maar onnodig componenten vervangen is duurder.

Storing cruisecontrole is een gevolg, en hoeft maar iets te gebeuren kwa fouten wbt rekeneenheid inspuiting en dan gooit hij de cruisecontrole er al uit.

hoi3344

Citaat van: mark29 op 30 maart 2017, 11:43:09
Die egr die jij hebt gaan niet vaak meer kapot, het komt helaas af en toe wel eens voor nog.
Ik zou hem even laten uitlezen met een meer geavanceerde computer, door de dealer, die gebruikt de clip.
Dan heb je het helemaal uitgesloten, die kan zo zien of het zeker de egr is, universele testers zijn vaak wat minder specifiek en willen wel eens een ander component als boosdoener aanduiden, omdat ze eenmaal minder complex zijn. Kost misschien een paar tientjes die diagnose maar onnodig componenten vervangen is duurder.

Storing cruisecontrole is een gevolg, en hoeft maar iets te gebeuren kwa fouten wbt rekeneenheid inspuiting en dan gooit hij de cruisecontrole er al uit.

Ik heb ook al geruime tijd dat hij de CC snelheid niet goed vasthoudt bij snelheden als 130km/h (136 Geen probleem, grappig weer). 136 werd ook een probleem, wanneer er iemand bij me in de auto zat. Klinkt dit herkenbaar?

Het is zegmaar dat hij 1 km/h zakt en die dan weer gas geeft tot de gewenste snelheid, en dat telkens door.

mark29

Ja moeilijk te zeggen, als je al langer die egr storing had, nog oranje in geheugen kan het ook natuurlijk.

Was tijdje terug bezig met een Dacia, cruise controle deed het niet, gezocht kon niets vinden, uit gelezen, proefgereden.
Begreep er niets van, ineens dacht ik, wat als de bandenspanning lager staat en er daardoor een afwijking is, zouden ze al zo gek zijn om dat in die auto`s te maken? Banden opgepompt en ja hoor, cruise controle deed het weer.

Er hoeft maar iets te zijn en de cruise controle geeft al problemen.

hoi3344

Ik heb geen bandenspanning systeem gelukkig (was wel een optie)  :-*

Ik heb gisteren de errors nog gewist en vandaag zat hij er weer in, dus het is geen oude fout.

hoi3344

Zo af en toe komt de melding weer en reset ik hem weer.
Elke keer weer een EGR fout. Heb toch maar een nieuwe EGR-klep besteld, zonder uit te laten lezen met CLIP (want alleen maar extra kosten  :x :D)

Heb de huidige egr al gedemonteerd en schoon gemaakt, maar dat mocht niet baten. de kans is aanwezig dat hij gewoon niet meer de goede waardes geeft.
Met uitlezen met mijn apparaat gaf hij ook wat afwijkende getallen.

dodojuice

Het valt op dat de laatste tijd veel EGR problemen aan het licht komen...

Ik heb er ook last van, ben voornemens om de EGR helemaal te laten verwijderen danwel wegschrijven in de software, ook geen gedoe meer mee dan toch?

Havaas

Gisteren een vervelende storing laten verhelpen. "Controleer inspuiting" Deze storing had ik al langer. Kon gewoon rijden, ging niet in noodloop, alleen cruise control werkt niet. Oorzaak klein rubberen bochtje compleet door. Uitlaatgas bij turbo naar sensor. Wellicht een tip voor andere Megane 3 rijders. (1.6 diesel 130 pk)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev