Advertenties

Renault megane cc 2. Plastic afdekkapje sluit niet bij openen van dak

Gestart door Linze, 22 maart 2017, 17:03:01

Vorige topic - Volgende topic

Linze

Hallo. Het plastic afdekkapje tussen de achterbank en de achterklep sluit niet meer als ik mn dak open doe en dan in de kofferbak verdwijnt. Hij kantelt wel bij alle andere handelingen. Wat is het probleem en hoe los ik dit op?

Alvast bedankt
Linze

mark29

Misschien ligt er een banaan tussen.
Ja ik heb ook geen idee, doe maar een gok.
Hoe moeten wij zien dat hij los hangt, blokkeert, of er iets kapot is?
Je zult zelf even wat dingen moeten controleren of even filmen wat er gebeurt, dan maakt het voor ons wat makkelijker te oordelen.

Besef wel dat dit een complex dak is waarbij er veel afgesteld kan worden, maar dus ook veel verpest kan worden bij los schroeven.
Wat dus kan resulteren is niet goed werken, aanlopen, of waterlekkages.

Linze

Ik zit hier net op. Maar hoe krijg ik een filmpje ofzo hierop?

mark29

Heb je een YouTube account toevallig, of even maken en dan hier de link neerdroppen.

MeganeScenic1.9dCi

'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark29

Ok die grote plaat dus.
Zal straks thuis op de laptop nog eens kijken naar het filmpje.

MeganeScenic1.9dCi

'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Linze

mark29

Ja zat net als passagier in de auto, dat is op een telefoon lastig kijken.
Ik heb ook het filmpje naar een collega door gestuurd, we vermoeden dat een van die 2 kabels gebroken zal zijn.
Er zitten 2 van die kabels in bogen aan die plaat vast.
Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt of hoeven vervangen.

Wel zeg maar die `waaiers`die aan de zijkanten zitten die dan blijven hangen, vaak is dat dan vervuild, schoonmaken en invetten en het werkt weer perfect. En afstelling klopt niet altijd.

Je zou even door een garage kunnen laten controleren, ik gok dat je het niet zelf repareert? Dan kom je waarschijnlijk op 1 van die kabels uit. Wel handig een duidelijk filmpje bij het verhaal, maakt de klacht veel duidelijker.

Linze

Okee dank je wel! Ik ga het idd niet zelf proberen dan maar. Straks nog meer in de war. Haha. Zal straks ff langs de garage met deze info.

Linze

Nou ik heb zelf toch ook nog maar ff een keer gekeken. Blijkt dat de kabels achter de bekleding aan de zijkanten bij de achterlichten uit de houders geschoten zijn. En daarbij de plastic stoppers van de buitenhoes kapot zijn gegaan. Beide kabels zullen vervangen moeten worden dus.

mark29

Beetje jammer maar helaas.
Snel vervangen. Mooie weer komt er weer aan.

Linze

Ja idd. Vrijdag moet ik naar de garage. Maar ze moeten ze eerst nog bestellen. Gelukkig kan het dakje wel open. Moet alleen ff handmatig de hoedenplank omlaag drukken voordat de kofferbak sluit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev