Advertenties


Klets maar raak DEEL 222

Gestart door Stefan, 22 februari 2017, 09:02:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

Dank je Gjcvro. Denk dat je bij lage belasting met een eco wel ok uit kan komen maar als ie een beetje aan de bak moet niet.
Voordeel op lange ritten is ook dat ik een automaat heb die in het hoogste verzet minder toeren draait dan de handbakversies.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

gjcvro

Klopt, maar over het algemeen is een automaat minder zuinig.
(en je was niet bepaald leeg onderweg)

Nikk

Wat de 16V blokken uit deze periode betreft betwijfel ik of de automaat met mijn rijstijl meer verbruikt als de schakel versie. De DP0 bak schakelt snel op, je draait altijd weinig toeren en op de snelweg dus sowieso minder. Met een langer eindverzet voor de handbak zou die vast wel zuiniger kunnen zijn.

Verleden jaar met de Laguna naar Italie ging ik gewoon langzamer rijden door de ( irriterende ) hoge toeren op de snelweg. Ervaring met de automaat is een stuk prettiger. Kom met snelwegkilometers gewoon 900 km ver op een tank in de zomer. Heerlijk :->
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

gjcvro

Vandaag toch maar eens een keertje olie gepeild..  o-)
De vorige keren leek al dat het verbruik laag lag, hij is ondertussen aan een beurtje toe, na ruim 30.000 km.
Olie zit nu precies halverwege min en max. In die tijd is er niks bijgevuld.
Olieverbruik is dus echt keurig te noemen, en dat na 180.000km.  _o_

Blijkbaar zijn de 1.5 DCI blokjes zo slecht nog niet, zeker als ik zo de verhalen van andere merken lees.

Nikk

#139
Vroegere versies van de 1.5dci hadden geloof ik problemen met lagerschalen. Latere versies niet meer en zijn blijkbaar inderdaad betrouwbaar. Zelf de 1.5dci in verscheidene lease bakken gehad. Beste motor. Zelfs de 86pk versie in een 2006 Scenic viel niet tegen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

gjcvro

is het al iemand opgevallen dat de homepage van deze site ook last heeft van de photobucket aanpassing?

mark29

Ja veel forums hebben hier last van.

gjcvro

Ja, in topics vind ik dat normaal, maar dit ene plaatje kan natuurlijk gewoon bij het forum zelf gehost worden. Y
Denk eerder dat het een klein foutje is. En zolang je niet op de homepage komt valt het niet op.

Benjamin Renon

Hopelijk van het weekend mijn linker raammechanisme vervangen. Toen ik vorige week vrijdag naar huis reed bleef de raam steken. Motor werkte wel. Met pijn en moeite bijna in de bovenste stand gekregen. Deze met ductape dicht gemaakt. Zaterdag tijd gemaakt om raam te sluiten, dus paneel eraf en kijken. Toen knapte het staaldraadje en zakte de raam naar beneden.

Heb dus weer wat te doen. Nu provisorisch alles dicht en wachten tot het mechanisme binnen is.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Benjamin Renon

Mijn raammechanisme vervangen. Geen Renault OEM, maar eentje van van Wezel. Zag er hetzelde uit en voelde goed aan. Terugbouwen deurpaneel was even passen en meten. Mijn raam kan weer open en dicht. Dat is het belangrijkste voor mij.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Benjamin Renon

van 1 makkelijk naar 10 moeilijk? Denk een 6 of 7... Is best te doen als je wat handiger bent. (ik ben geen automonteur, maar heb een kantoorbaan bij een autobedrijf)
Was langer bezig om het deurpaneel terug te bouwen dan het wisselen van het mechanisme.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

Inderdaad, dat paneel is nog het lastigste. Geldt ook voor het vervangen van raammotoren en temic modules.

Nikk

Ok, dan durf ik het wel aan mocht ik aan de beurt zijn  :)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Benjamin Renon

Ik heb geen idee hoelang de vorige erin heeft gezeten. Heb nu een splinternieuwe en alles werk naar behoren. Alleen om alles weer in de deurpaneel te manoeuvreren kostte me bijna een uur tijd om ook gelijk de onderkant van het mechanisme goed uitgelijnd te krijgen zodat deze ook goed vast zit.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev