Advertenties


Verbruik

Gestart door RvR, 10 februari 2017, 21:06:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

#30
Dat klinkt als vrij veel omwentelingen Joske. Met de 4 bak automaat draai je er een stukkie minder:



Is 123 echte kilometers

Haal een 1:14 of wat beter. Megane I is wel wat kleiner en lichter als een III uiteraard. Gezien dat lijkt je verbruik me wel redelijk logisch


Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

roadrunner

1 december mijn nieuwe megane estate iv in ontvangst genomen de signaturen exclusief 1.2 130 pk
Edc automaat.
Verbruik volgens de dealer zeker 1 op 17.
Tot nu tot 80 % autobaan 1 op 12. Met een rustige rijstijl.

Joske

#32
Zat er aardig in de buurt, ...valt nog wel mee :)

Bij 100 km 2750
Bij 110 km 3000
Bij 120 km 3250
Bij 130 km 3500

Wel banden achter op 2.3 en voor op 2.6 gezet..zat tegen de 2.0.

Met zomerbanden reed ik geregeld 1:12 a 1:13 ..nu steeds 1:11

haelewyn

#33
Volgens mij zit de buitentemperatuur er ook wel voor iets tussen.
Ik merk een hoger verbruik bij 0 graden in vergelijking met 10 graden.

Koude start doet meer verbruiken. Ook constante snelheid op autostrade geeft een verschil naargelang de buitentemperatuur.

Joske

Ja zal zeker..meer gebruik verwarming / airco als ontwaseming

hemi24

Citaat van: Joske op 26 december 2017, 11:29:55
Zat er aardig in de buurt, ...valt nog wel mee :)

Bij 100 km 2750
Bij 110 km 3000
Bij 120 km 3250
Bij 130 km 3500

Wel banden achter op 2.3 en voor op 2.6 gezet..zat tegen de 2.0.

Met zomerbanden reed ik geregeld 1:12 a 1:13 ..nu steeds 1:11

Rekenkundig klopt er iets niet aan dit rijtje...

:neen:

Joske

Ik vat hem ff niet  ;(
Heb ff op genoemde snelheden gereden en ook ff foto.s gemaakt. Per 10km/u scheelt het exact steeds 250 toeren.
Vanaf 130 (3500 toeren) maakt het blokkie ook beduidend meer geluid.

hemi24

Dan zou je een onwaarschijnlijk technisch mirakel hebben en met ingeschakelde versnelling 250 omw. maken terwijl je stilstaat...

275 omw. per 10 km/h zal eerder in de buurt komen

Joske

oh oke..

Nou ik heb puur gekeken naar die toeren en viel me op dat hij in ieder geval strak op 3000 staat als ik 110 km/u rijd.
Bij 100 er net onder, bij 120 net boven.

mark29

Dat noemen we afronden om het leesbaar te houden toch?
Ik geloof dat ik rond de 2000 toeren rijd op de snelweg. Dat zijn er zat, 6 clinder klinkt zo veel fijner.

Kan niet wennen aan gezins autos die zoveel toeren maken op de snelweg. Ooit honda gereden, maakte ook veel toeren, maar ook een bijbehorende wegligging en vermogen.
Die ontbrekende 6e versnelling is een beetje jammer bij deze autos.

MarcN

Sinds mijn Volvo V50 heb ik een 6 bak en mijn Mégane III gelukkig ook. Ik zou niet snel meer een auto met minder versnellingen kopen, scheelt een hoop herrie op de snelweg.

Nikk

Valt tegen. Een 6 bak en dan nog zoveel toeren in het hoogste verzet. Zit dus met de DP0 automaat gewoon lager. Komt dan ook rustig over op de snelweg. Zeker in vergelijk met mn Laguna 5 bak. Stoorde me gewoon op de snelweg. 3000 rpm bij 100 km/u. Zelfs zitten vissen naar het aanpassen van de eindoverbrenging bij verschillende bedrijven maar dat leek niet echt een optie. Auto maar weggegeven aan mijn schoonzoon  8)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Joske

tja...zal maar niet zeggen DAT dit dus een 6-bak is :)
Medelijden voor de 5-bak rijders dan op 130 km/u  8)7

hemi24

Geen medelijden, want meestal komt de overbrenging van de 5 en 6 bak in de hoogste versnelling aardig overeen...

Joske


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev