Advertenties


Verbruik

Gestart door RvR, 10 februari 2017, 21:06:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hertogties

Klopt..maakt mij ook niet zo heel veel uit of die nu 1 op 13 of 1 op 15 rijdt.
De smile als ik de auto zie staan en het plezier als ik erin rijdt doet me veel meer!!

Nikk

Zie dat er in het topic wordt vergeleken tussen benzine / diesel en verschillend formaat auto's. We weten inmiddels dat werkelijk verbruik van turbo benzine motoren altijd stukken hoger ligt als het test verbruik waarbij de motoren het toevallig altijd heel netjes doen. Daar is ook al zat over gesproken.
Vindt je verbruik persoonlijk niet zo gek hoog. Ik zou het leuk vinden als er bijvoorbeeld in een 115TCE een K4M blok werd gehangen en kijken hoe dat zich verhoudt. 
De meerdere verbruiksmeters die er online te vinden zijn kun je vast meer vergelijkbare auto's als die van jezelf vinden.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Jeroen2016

@hertogties
stotteren eigenlijk niet ; hij doet het wel of niet ??? kun je wat duidelijker zijn. Bij constant bijv 60 km in IV wel of niet stotteren ??

hertogties

Alleen als motor koud is voelt het alsof motor constant dan wel en dan geen brandstof krijgt (snel achter elkaar).
Na 5 minuten is dat over hoor.
Ligt er ook wel aan in welke versnelling..60 in 4e vind ik zowiezo niet normaal.
60 km/uur rijdt ik toch gewoon in zijn 2 of 3.
Ik ervaar het (beetje) stotteren absoluut niet als vervelend..tis niet dat ik hoofdschuddend in de auto zit door het stotteren.

puccini

Megane 4 TCe 130 bose (april 2016)

Verbruik (binnenwegen en snelweg) zowel van boordcomputer als zelfcontrole bij tanken en in neutraalstand is gem. 6.4 of te wel 1:15.6. gemiddeld.
En dan rij ik best pittig.
Megane IV HB TCe 130 Bose

marcelca

Ik houd sinds het begin van de aankoop van mijn megane 4 , de 205 GT EDC estate mijn verbruik bij in een verbruiksmonitor

voor de mensen die het interresant vinden hieronder de link naar de verbruiksmonitor, rijd gemiddeld stevig door en rijd 80% van de tijd stadsverkeer

mijn zuinigste rit was een ritje heen en weer naar schiphol, snelheid constant onder de 100 km/h gehouden, na 75km gaf me verbruikmeter 5,2/100km aan oftewel 1:19,2, dit is wel extreem zuinig en zeker niet reprensentief voor de auto maar het kan dus wel zuinig met een auto met veel pk`s

de link naar verbruiksmonitor

http://www.autoweek.nl/verbruik/20800/renault-megane-estate-tce-205-gt-2017

$l@k!

Vergelijkbaar met de mijne  :) Banden staan bij mij op "eco" qua druk en zelfde manier van rijden (80% woon-werk via binnenwegen & sportief) kom ik rond de 8.5l/100km

Fluppie

#22
verbruik binnen beb. kom      9,8 l/100km
   1 op 10,2
infoverbruik buiten beb. kom      5,9 l/100km
   1 op 16,9
infoverbruik gemiddeld      7,3 l/100km
   1 op 13,7
infopraktijkverbruik verbruiksmonitor      7,3 l/100km (1)
   1 op 13,7
met de kap dicht kap open neem ik altijd me credit-card mee :lmao:

Edwin

Praktijk verbruik bij mij 1:15 met shell V-power. veel B-wegen en nauwelijks snelweg. Boordcomputer geeft 6.2/100km aan.
motor: 1.2Tce 130pk.

haelewyn

https://www.autoweek.nl/verbruik/21739/renault-megane-tce-130-bose-2016


Hier is mijn verbruiksmonitor. ik zit rond de 6 liter maar let erg op mijn verbruik en heb nooit haast.

knight-rider

Ik heb mijn Megane GT nu sinds februari dit jaar en na 12.000 km zit het gemiddeld verbruik op 7,6 liter.
(Verbruik zelf berekend, hou de gegevens bij op spritmotor.de en op carstats.nl)

Ik tank altijd bij Esso, heb een tijdje 98 getankt maar ben terug overgeschakeld op 95.

Joske

Hello..

Rijd zelf een MK3 grandtour, 1.6 16v (getuned 130pk)

Mijn verbruik is eigenlijk constant 1:11 / 1:12, heel af en toe 1:13.

Voor een station vrij aardig, maar goed..hoopte eerder op 1:14 gezien de 6e versnelling. Ik rijd overigens met name snelweg en vrij rustig.

Gr

Nikk

Hoeveel toeren draai je bij bijvoorbeeld 100 / 120 ( echte kilometers ) in het 6e verzet Joske?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Joske

 Volgens mij 3500 toeren bij 130, 3250 bij 120 en 3000 bij 100km/u. Zal zo eens kijken

henkwijers@hotmail.com

wat mij zeer goed bevalt is de KN Sportluchtfilter.
De motor  loopt er vlotter mee, het gebruik is  aardig gedaald.

Ik praat dan over Renault Megane  type 3  CC   CVT.  2liter.Dynamic.

Kleine stukjes 1op  12,5
Afstanden autoweg   1 op 16-     
Alles gemiddeld   .
Dak open of dicht  maakt heel weinig uit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev