Advertenties


Verbruik

Gestart door RvR, 10 februari 2017, 21:06:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RvR

Hallo forumleden,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het verbruik van de 1.2 TCe. Ik rijd dagelijks naar mijn werk (33 km enkele reis) en dit is voornamelijk (120km/h) snelweg. In het weekend rijd ik veel in de bebouwde kom. Het gemiddelde gebruik komt bij mij al een tijd uit op circa 8/100. In vergelijking met mijn vorige Renaults (Clio en Captur) vind ik dit best aan de hoge kant. Ik rijd meestal in de Comfort stand, maar ik heb ook een tijd de ECO stand geprobeerd en merkte weinig verschil in het verbruik (wel in de prestaties  :)).
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 GT-Line Bleu Iron

mark29

Gebruik je veel de cruisecontrol?

RvR

Nee, nagenoeg niet.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 GT-Line Bleu Iron

mark29

Ga die maar gebruiken dan. Dan rijd je veel constanter.

Bert O.

De Megane is ook een pak zwaarder dan de Clio, dus dat ie wat meer verbruik is niet zo gek. 8/100 is anderzijds wel aan de hoge kant.

Zelf deed ik in de Clio IV 1.5dCi 90pk zo'n 4,8 / 100 en zit ik nu in de Megane IV (1.5dCi 110pk) rond 5.2/ 100km

Edwin

Ik rijd veel b-wegen. Gemiddeld 1:15 gemeten aan de pomp. Dus niet volgens de boordcomputer. Tank altijd V-power.
Ps heb jij ook stottert? Zie andere topic.

RvR

Tuurlijk, de Clio is lichter en ik begrijp het lagere verbruik. Ik had hiervoor een Captur 1.2 automaat en daarmee kwam ik eigenlijk nooit boven 7/100. Maar misschien ligt het ook aan mijn rijgedrag.

En ik heb inderdaad ook last van enig gestotter bij lage toeren (en ook het licht ratelende geluid bij het gastgeven).
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 GT-Line Bleu Iron

Manutan

Ik heb mijn Megane nu een maandje of 9 en rij 99% in de comfort stand. Mijn gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer ligt steevast rond de 6.8 à 6.9 liter op de 100km. Dat is dus gemiddeld 1 op 14,5. Ik rij ongeveer 70% snelweg en 30% in de bebouwde kom.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

marcelca

Vind persoonlijk 8L op de 100km voor een 1.2 best aan de hoge kant

ik heb een een megane GT 205 ( estate ) en zit met 80% stadsverkeer en vlot rijden op 8,8L/100km ( houd verbruiksmonitor bij ), is natuurlijk een automaat, rijd eigenlijk altijd op Neutral en enkel keertje op Sport

Laatst had ik een lange snelwegrit met snelheden tot 130km/h, dan zit mijn verbruik rond de 7,3L/100km, hier ben ik eigenlijk zeer tevreden mee, want mijn vorige megane ( een 3 GT met 180pk verbruikte meer )

Abdelitto

Ik vind het ook wel aan de hoge kant. Ik met mijn 1.5 DCI automaat 6.7 ongeveer. Ik had hiervoor een Opel Astra 1.7 CDTI en kwam altijd op 5,8.

Moet wel zeggen dat deze nieuwe Megannetjes wel meer verbuikt. En dan komt er nog eens bij kijken dat het maar een 47 liter tank is vergeleken 60 liter bij de Megane 3. Ook nog zwaarder volgens mij. Wel jammer allemaal.

hertogties

Ik heb sinds 1 week de megane iv estate..1.2 130pk...blue cosmos/bose.
Na de 1e keer tanken was t verbruik rond 8.0/100km.
Daarbij aantekening lekker veel op sport stand gereden te hebben..en vooral niets aangetrokken aan de schakel-indicatie.
Ik ben van het type lekker 60 in zijn 3.
Het was mooi geweest als die zuiniger was in vergelijking met mijn oude megane 2, nu eigenlijk vergelijkbaar verbruik.
Hopelijk wordt hij nog wat zuiniger naar mate de kilometers vorderen.

Stotteren doet hij eigenlijk alleen bij koude motor..maar lekker in de toeren heb ik er geen last van.
Al met al stap ik steeds met een grote smile in!!

larsdijkstra

De zuinigheid ligt ook aan je rechtervoet... veel in sport stand en doortrekken heltp natuurlijk ook niet  :). En de IV is zwaarder
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

hertogties

inderdaad..als ik voor zuinigheid was gegaan had ik wel een prius gekocht  o-)

larsdijkstra

Citaat van: hertogties op 30 april 2017, 08:39:04
inderdaad..als ik voor zuinigheid was gegaan had ik wel een prius gekocht  o-)

Zo is dat, gas erop!  :q
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

marcelca

Citaat van: larsdijkstra op 30 april 2017, 09:47:36
Zo is dat, gas erop!  :q

Dat is precies waarom ik een GT rijd, brandstofverbruik maakt me niet zo veel uit, alleen wel opvallend dat een 205PK automaat ( zwaardere auto ) zuiniger is als mijn vorige megane, 180PK schakel

rijd ook niet zoveel kilometers dus als ik wat meer verbruik vind ik het niet erg, als ik zuinig had willen rijden had ik wel een diesel gekocht

belangrijkste is de snile die ik elke dag heb als ik in de auto rijd  :) :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev