Advertenties


Trekhaak

Gestart door SanderPeter, 29 januari 2017, 08:09:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcelca

#45
Hoi, heb even nieuwe foto`s gemaakt en even goed gekeken en moet mijn excuses aanbieden  o-) o-)

Ze hebben wel gezaagd in de diffusor alleen de zaagsnede zit volledig aan de onderkant waardoor je het niet ziet als je erachter staat, je ziet het pas als je op de grond gaat liggen en onder de auto kijkt, als ik de diffusor vergelijk van jou en mijn auto lijkt hij even hoog te zijn dus denk dat ze het bij jou ook op deze manier hadden kunnen doen


Jacob

Geen excuses nodig hoor !

Zaagsnede zit bij jouw difussor wel netter zo er helemaal onder, de stekker klapt ook net wat verder naar boven zo te zien. Ik zal bij die van mij nog wel eens wat foto's proberen te maken van eronder, kijken of het echt nodig was zoveel materiaal weg te halen (begreep van de verkoper van wel).

Het is overigens wel een ander merk trekhaak zo te zien, bij mij is het slotje niet uitneembaar. Zit vast in de "vergrendelknop".

Heb alleen nog wel een irritant ding qua multi-sense, elke keer bij het starten staat deze op "neutraal" terwijl ik toch duidelijk als 1e voorkeur persoonlijk heb opgegeven. Zal zo eens het forum doorlopen of ik er iets over kan vinden.

marcelca

waarschijnlijk zal het inderdaad een ander merk trekhaak zijn, blijft natuurlijk de vraag of ze het zo hadden moeten doen, hoeft zo wie zo je pret niet te bederven hoor, blijft een mooie auto  :) :)

ik zal vandaag even kijken wat er gebeurt bij mij als ik naar mijn werk ga en een weg zet op persoonlijk, toevallig rijd ik bijna altijd de auto op neutraal  :), op sport continue word je helemaal gek in een GT, dan word ie heel zenuwachtig

dacht wel dat als je een op sport wegzet dat je zodra je start een melding krijgt of je wel zeker weet dat je een in sport hebt staan ( ik laat het weten )

marcelca

heb het dus vandaag even geprobeerd, multi sense op persoonlijk gezet ( is bij mij op sport ingesteld ), bij opnieuw starten van de auto krijg ik de melding op de rlink of ik de sportmodus wil behouden ( klik dan op ja ), als je dit niet doet gaat ie automatisch in de neutraal stand

Jacob

Aha, bedankt voor het controleren ! Ik had het vandaag met een korte tussenstop (dus auto ook uit en op slot) dat de stand persoonlijk wel werd onthouden, maar verder is het standaard starten op neutraal. Wellicht dat er e.e.a. qua profiel niet goed staat, moet ik nog eens verder uitzoeken. Ik had gelezen dat hij de laatste stand zou moeten onthouden, maar dat is dus niet het geval (en ik krijg ook geen melding maar gelijk neutraal).

larsdijkstra

als je langer de auto niet gebruikt, vraagt ie steeds of je de Sportmodus wil behouden als je in je laatste actieve profiel Sport hebt staan bij aandrijving. wacht je te lang met accepteren (kan 15 seconden lang) dan gaat hij naar neutraal.
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Jacob

Of het met de trekhaak te maken heeft weet ik niet, maar : de Megane heeft slijtage sporen bovenop de rand van de bumper van de achterklep. Hij gaat in september terug naar de garage en dan gaan ze er naar kijken (al afspraak voor gemaakt en zal hem een paar dagen kwijt zijn).










larsdijkstra

Dan moet de klep afgehangen worden. Dealer had dit moeten zien en afstellen voor afleveren
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

$l@k!

Bij mij hangt ze ook scheef (de achterklep :)) en moet nog terug afgesteld worden. Heb lichtje krasjes links bovenaan.  l-

marcelca

Je kan je afvragen of het met je klep te maken heeft of met je trekhaak, bij mijn megane 4 estate heb ik in ieder geval nergens last van....

Mijn vorige auto, de megane 3 estate had exact dezelfde schade als hierboven getoond, auto was teruggegaan en bleek dat met het monteren van de trekhaak, de bumper iets te hoog was vastgezet, denk ook eerlijk gezegd dat dat het probleem is....

de marges zijn zeer klein en als de bumper iets te hoog is opgetild bij het vastzetten dan krijg je dit

Jacob

Ik gok zelf ook eerder op het verkeerd vastzetten van de bumper dan op het opnieuw afstellen van de achterklep. Maar ik ga het meemaken in september.

$l@k!

Ik heb vorige week mijn kofferklep laten afstellen (+ een deurtje extra). Ze hebben in 1 beweging de diffuser losgehaald en beter gemonteerd. Nu heb ik ruimte tussen de trekhaak en het middelste vinnetje.
Andere optie was het vinnetje eruit halen en herwerken. (Loont als je een goede vriend bij de carrosserie afdeling hebt werken  o-))

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev