Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen2016

Dat is goed nieuws. Die van mij wordt a.s. maandag vervangen alsmede nieuwe ruitensproeierkopjes die hopelijk wel OP de ruit sproeien....

Tedo

Het gaat nog wel eens wat worden met die Megane IV.  _o_

Yorick

Kinderziektes. Wordt wel wat! Prachtauto.

puccini

#243
Citaat van: wim1963 op 19 juni 2017, 22:33:13
Ook bij mij is afgelopen vrijdag de hogedrukleiding vervangen i.v.m. het geluid.
Nu heb ik er geen last meer van, dus het heeft geholpen.
Zelfs bij de leenauto, een TCE 100 pk, was het geluid wel hoorbaar, maar stukken minder in vergelijking met mijn TCE 130 pk.
Gelukkig is het opgelost.

Nou Wim1963

Nu een paar weekjes verder, maar hoor je het geluid zoals voorheen nog steeds niet.
Ik rij ook alweer een paar weken met de nieuwe hogedruk leiding maar het geluid begint boven de 80 km en bij het accelereren weer terug te komen, al is het iets minder luid maar het is weer terug.  >:(
Megane IV HB TCe 130 Bose

goos

#244
Citaat van: adinsx op  7 juni 2017, 16:22:38
Oh? Ik ken de 1.4 TCe toch vooral als een motor die moeilijk 1:10 haalt. Of hebben de software dermate aangepast (of vooral door jouw chipkuur) dat het nu beter gaat? Hmm... Ik loop achter dus ;)
Wel off-topic hier, maar wellicht goed om even te melden. Wij hebben twee keer de 1.4 TCE. Een  megane III hatchback en een megane III cabrio (voor zover we weten gewoon origineel, niet gechipt). Zelfs met de cabrio rij ik niet slechter dan 1 op 12, maar meestal tussen de 1 op 13 en 1 op 14. Sinds ik cabrio rij ben ik wel een rustigere rijder geworden (Tov de 3 RS die ik hier voor had) en rij zelden harder dan 120.

Met de hatchback wordt vaak iets harder gereden en zelfs met files erbij zitten we alsnog boven de 1 op 14. Wij zijn erg tevreden met het verbruik van beide auto's. Ook rijden ze heerlijk soepel en nooit last van haperingen of wat dan ook.

Jeroen2016


Edwin

Nee, niet vanuit mijn kant. Binnenkort terug naar de dealer voor de RLink2 update. Zal dan ook vragen of er nieuwe updates zijn mbt het stotteren.

densoft

Ook ik heb last van het schokken bij mijn Megane 4 Estate. Na vele malen de dealer bezocht te hebben kreeg ik vandaag een telefoontje dat ze via Renault NL een motormanagement update hebben speciaal voor de Megane. Het komt eigenlijk hier op neer dat er een soort tuning plaats vind en dat de dealer zelf indien nodig de correcties aanpast in de software. Dit duurt ongeveer 2,5 uur en ik mag zelf rijden bij elke testrit totdat het schokken eruit is. ben benieuwd......




Jeroen2016

Voor welke motortype is deze update (100 / 130PK?)
@Mark is dit bij jou ook bekend ?

mark29

Als je mij bedoelt. Nee weet ik niet precies.
Ik weet wel dat er nog een update komt om onder andere de egr optimaler te laten werken

Jeroen2016

#250
idd Mark29
Kun je wat meer uitleg geven . Heeft de egr bijvoorbeeld invloed op het onregelmatig lopen ?

mark29

Zit nu achter een laptop, dat zie ik beter en typt makkelijker.
Zover ik begrepen heb, zijn de autos die nu en straks afgeleverd worden al voorzien van deze software, maar word dus ook beschikbaar voor de iets `oudere` autos die al rondrijden. De eigenaren krijgen vanzelf een begeleide brief hierbij. De autos die hier onder vallen bedoel ik dan.
Wat ze al aangaven is dat er in word gegaan op het effecienter werken van de egr. En waar de software precies verder bijgesteld is, is niet gezegd, en dit soort dingen worden ook niet gauw prijs gegeven eigenlijk, er hangt wel een mist omheen ja.
Die software zal voor verschillende modellen zijn, welke motoren specifiek heb ik niet mee gekregen.

Edwin

ik weet dat diesel motoren een EGR klep hebben maar hebben benzinemotoren dit ook?

densoft

Ik rij zelf in een 130 PK versie. Het kan zijn dat het de software is die de EGR beter regelt. Bij de dealer hadden ze het ook over de inspuiting van de auto die een softwarematige aanpassing kreeg. De EGR kan zeker invloed hebben op een stotterend rijgedrag.
https://www.autoblog.nl/nieuws/techniek-wat-je-moet-weten-over-egr-96800

Jeroen2016

@densoft
Heb je al een afspraak gemaakt of laten uitvoeren ?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev