Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroen2016

Ik wacht eerst reactie importeur af alvorens richting dealer te gaan. De dealer is trouwens al wel op de hoogte.

Edwin

Vandaag contact gehad met de dealer die mijn auto heeft geleverd. Vriendelijk en behulpzaam maar wil zelf het onderzoek naar de auto ook doen dus dat betekend voor mij weer even op en neer vanuit Bergen op Zoom naar Roermond. Over drie weken heb ik een afspraak daar.

Jeroen2016

Er zou binnen 10 werkdagen contact worden opgenomen. Helaas, niet gebeurd en zelf moeten bellen. Om een lang verhaal kort te maken: Probleem is bekend en doorgespeeld naar de fabriek. Tot op heden heeft Renault nog geen oplossing kunnen bedenken.
Kortom: we deden een plas, heffen het glas.....en alles bleef zoals het was.
Je kunt verder geen kant op. Een zaak aanspannen heeft volgens mij ook geen zin.
Wat gaan we doen mensen: in colonne naar Renault NL ?

Nikk

Volg deze ontwikkelingen met verbazing. Lijkt er dus op dat Renault geen oplossing kan bieden om het probleem technisch op te lossen. Geen upgrade, niks. En dan maar kop in het zand en wachten tot het over is gewaaid.

Een gezamelijk initiatief ( niet door Ferdie Roet laten organiseren  ) en de media erbij betrekken kan wellicht nog helpen.   

Wens jullie veel sterkte
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Edwin

Tot op heden is er geen passende oplossing geboden door renault Nederland en wij zijn niet de eerste he. Dit probleem was er ook al bij het vorige model. Mijn suggestie wanneer er niets komt om bv "tros radar" massaal te schrijven en advies inwinnen bij je rechtsbijstand verzekering.
8 februari heb ik een afspraak met de verkopende dealer. Nog even geduld voor mij.
We houden elkaar op de hoogte

Tedo

Niet fijn voor jullie. Hoop op een goede oplossing.
Nog beter zou het zijn als niemand meer auto's met gedownsizede motoren koopt, zodat ze weer meer modellen met "normale" motoren gaan maken. Helaas doen bijna alle merken (uitgezonderd Mazda) mee aan die trend.

mark29

Ze moeten vanwege die onmogelijke euro normen.

Lisette

Wij zijn nog in onderhandeling met de dealer. Ze hebben een oplossing aangedragen, en ze zijn nu aan het testen op een demo auto of het werkt. Zodra er iets meer bekend is, laat ik het weten!

Jeroen2016

@ Lisette: Kun je iets meer vertellen waar de dealer mee bezig is ?

Edwin

Ik ben ook erg benieuwd Lisette dan kan ik jou info ook meenemen naar mijn dealer volgende week woensdag

Lisette

Het is helaas op niks uitgelopen. Ze wilden de auto laten tunen en alle garanties op eigen rekening nemen. Ze geven nu aan dat tuning niet mogelijk is vanwege een afwijkende motor code  :?

We hebben het nu uit handen gegeven.

Jeroen2016

@ Lisette

Jammer dat het niets heeft opgeleverd. (tuning had ik ook al naar geinformeerd maar helaas nog niet leverbaar).
Wat bedoel je met "uit handen gegeven". Een rechtszaak beginnen en eventueel aansturen op koopontbinding ?
Wil je ons op de hoogte houden.

Edwin

vandaag mijn auto naar de verkopende dealer gebracht. Samen met een monteur een proefrit gemaakt en ook een proefrit met een andere vergelijkbare auto, in ieder geval qua motor. Ook deze auto had lichte stotter problemen maar in mindere mate dan mijn auto. Nu gaan ze kijken of ze het euvel op kunnen lossen waar ik niet zo veel hoop op heb gezien de reacties op dit forum. Ook was er nog een rateltje hoorbaar tijdens gas geven en schakelen. ook hier gaan ze naar kijken. Nu een leenauto mee gekregen. Heel vriendelijk geholpen. Nu hopelijk de rest.

Jeroen2016

Ben benieuwd.

Rateltje bij gasgeven: ook hier is niets aan te doen (ik weet niet precies wat het is / of functie heeft) maar het is een lichtgrijze stekkertje die, als je deze lostrekt, het geluid doet verdwijnen. Maar dit is niet toegestaan.

mark

Waar zit dat stekkertje? heb je er een foto van?  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev