Advertenties


standaard dak antenne vs shark antenne

Gestart door rfm, 23 november 2016, 19:59:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rfm

Standaard zit er een kleine antenne op het dak, is deze voor de radio of voor telefoon etc ?
Ik weet dat er een shark antenne accessoire is (blijkbaar maar in 2 kleuren, maar dat terzijde) wat ik toch netter vind ogen dan dat simpele antennetje.
Maar nu vertelde een collega dat de shark op zijn auto (bmw) alleen voor de telefoon is en niet de radio, is dat bij de megane ook zo ?

Lucas Hermans

Het lijkt me dat de antenne alleen voor radio ontvangst is. Ik heb nog nooit gehoord dat die antenne iets met telefoons te maken heeft. Of ik loop gewoon jaren achter l-

Een sharkfin is gewoon een vervanging/extensie van je antenne en ziet (persoonlijke mening) er mooier uit. Je sharkfin sluit je ook gewoon aan op je antenne.

Via Ebay/Aliexpress zijn er genoeg sharkfins verkrijgbaar in zowat alle kleuren!

Manutan

'Minpuntje' is dat de DAB+ niet werkt icm de sharkantenne.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

MadBull

#3
Meestal zit de GPS in een sharkvin-antenne verwerkt. Kijk wel goed welke soort je koopt, er zit namelijk verschil in ontvangst  Y

Abdelitto

#4
Ik wil namelijk ook een sharkvin, ziet er veel mooier uit.

Abdelitto

Citaat van: Manutan op 24 november 2016, 19:10:48
'Minpuntje' is dat de DAB+ niet werkt icm de sharkantenne.

Dat is toch wel vreemd want bij Renault kan je zelf zo'n sharvin antenne kopen als accessoires.....

Lucas Hermans

Correctie op wat ik eerder zei: De antenne op het dak versterkt wel degelijk je GPS signaal. Zelfs bij de Mégane II. Vond ik in de handleiding terug.

Een DAB antenne plak je op je voorruit en werkt helemaal afhankelijk van de antenne op je dak. Ligt ook aan je radio, ik heb een Pioneer radio met extra DAB ingang.

Zou je eens een linkje willen sturen van zo'n Renault sharkfin? Ben daar wel benieuwd naar!

Fluppie

Citaat van: Lucas Hermans op 18 december 2016, 23:17:07
Correctie op wat ik eerder zei: De antenne op het dak versterkt wel degelijk je GPS signaal. Zelfs bij de Mégane II. Vond ik in de handleiding terug.

Een DAB antenne plak je op je voorruit en werkt helemaal afhankelijk van de antenne op je dak. Ligt ook aan je radio, ik heb een Pioneer radio met extra DAB ingang.

Zou je eens een linkje willen sturen van zo'n Renault sharkfin? Ben daar wel benieuwd naar!

https://www.aliexpress.com/store/product/Car-anten-Shark-fin-signal-radio-for-Peugeot-Volkswagen-vw-car-styling-ford-toyota-renault-skoda/2136135_32650567613.html

Lucas Hermans

Ah! Da's gewoon een universele sharkfin, niet van Renault zelf Y

richard65

#9
Hier van renault zelf
Shark antenne
Met deze strakke shark fin antenne die fraai in het
dak van uw Renault Mégane wordt gemonteerd
geeft u de auto een sportieve en stijlvolle touch.
Twee kleuren naar keuze: gris platine en noir étoile.
Niet compatible met ontvangst van digitale radio
(DAB).
82 01 643 012
(
Gris platine)
82 01 638 593
(
Noir étoile)
Reken ongeveer op 250 euro

Manutan

Citaat van: Abdelitto op 18 december 2016, 22:31:58
Dat is toch wel vreemd want bij Renault kan je zelf zo'n sharvin antenne kopen als accessoires.....

Zoals je in de post hierboven kan lezen zegt Renault erbij dat de sharkvin niet compatible is met DAB+
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

rfm

En hij kost volgens de accessoire folder 350,- (!)
Vraag me af wat er in zit dat het ding zo duur maakt.

Oh en hij staat er maar met 2 kleuren in (gris en noire), dus de kosten voor overspuiten komen er ook nog bij waarschijnlijk.

Het lijkt bijna interessanter om inderdaad zo'n ebay dingetje te kopen van een paar tientjes.

Fluppie

Mij zien ze zo wie zo nooit meer bij Renault voor een deurslot reparatie € 350,00 (zeker standaard prijzen :D) en de plaatselijke garage voor € 50,00

BMA

Net de nieuwe DAB+ antenne geplaatst. Denk maximaal een uurtje werk.
De juiste antenne is de 82 01 684 054. Origineel Renault besteld in Spanje voor €72 en €10 verzendkosten.

Atzuuh

Ik heb ook de sharkfin erop van Renault en DAB+ werkt gewoon.
Mégane IV Ph I - TCe 130 - Bose - Titanium Grey - (HB)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev