Advertenties


Antenne

Gestart door kapitein3oog, 16 november 2016, 18:19:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucas Hermans

Tsja :?
Dan denk ik aan een onwetende of oneerlijke fabrikant of verkoper 8)7

dengol93

ja, dat kan ook. Je weet nooit.
Ik wacht jouw reactie/post af ;) Ben benieuwd.
Auto's:
Opel Tigra '94(verkocht)
Renault Clio '01(ingeruild voor Megane)
Renault Megane GT180 '11
BMW E23 735 '82(steeds in bezit)

Tedo

Ik had er een voor de Clio gekocht in zilver, maar die paste ook niet over de originele "klont" heen. Dus nu zit er een kortere alu antenne op.

dengol93

Heb je je antenne al binnen? ben benieuwd of die past.
Auto's:
Opel Tigra '94(verkocht)
Renault Clio '01(ingeruild voor Megane)
Renault Megane GT180 '11
BMW E23 735 '82(steeds in bezit)

zapp

Allemaal leuk en aardig. Misschien past ie, misschien niet.
Maar ik vraag me af of je een behoorlijke ontvangst heb met zo'n sharkfin.
Ik denk van niet  :')

Lucas Hermans

Nog niet helaas.. Laat lang op zich wachten 8)7

Over de ontvangst maak ik me 0 zorgen. Ik luister normaal gesproken geen radio, maar voor als ik dat wel doe, heb ik een mooie DAB antenne Y

robinbeckers

#21
Ik wil i.p.v. een spriet ook een haaienvin gaan aanschaffen. Vanuit Renault zelf zowel de dealer als ik zelf niets origineels te vinden voor Renault al maanden lang.
Echter, gisteren heb ik de brochure gezien en staat nu wel een haaienvin in:

https://brochure.renault.nl/megane-accessoires/index_html5.html?init=init_html5.xml&

Pagina 5 en 6 voor meer info. Alleen kost hij wel € 350,-.
Best gek.. aangezien ik bij een eenmanszaak, waar ik kom voor audio en verlichting aan de auto, ook een haaienvin kan laten plaatsen voor € 200,- incl. of € 250,- incl. spuiten (dan zou ik een grote krijgen, volgens mij van BMW waar navigatie en radio ontvangst in zit).

Ik ga dadelijk nog even naar de VW dealer om te vragen of ik een antenne van hun erop kan krijgen, weet namelijk niet of dat past:
https://www.google.nl/search?q=VW+antenne&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjM8uiytufTAhXDfxoKHR3vCkwQ_AUICigB&biw=1600&bih=770#imgrc=-HyVbfuofK3rFM:

Heb enkel radio verbinding nodig, heb geen ingebouwde navigatie.

Lucas Hermans

Met de sharkfins die ik tot nu toe hier heb gehad (vrij goedkoop via EBay) had ik het probleem dat het dak op mijn Grand Tour té schuin is om zo'n sharkfin met rechte bodem te monteren. Misschien eventjes controleren voordat je iets gaat (laten) monteren.

Ik heb op een begeven moment maar een antennetje van maar een paar CM hoog laten komen via EBay, ziet er prima uit zo.

Timeless

Wellicht een idee om een raam antenne te gebruiken zodat de hele antenne van het dak kan :) ?
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Lucas Hermans

In mijn Mégane heb ik een DAB antenne geplaatst die bij mijn radio hoort. Werkt prima Y

Er zit overigens ook een GPS versterker in de antenne, dus weghalen zou ik niet doen.

pagi

De DAB+ raam (plak) antennes zijn vaak geen aanrader, dit is echt het minimale om DAB+ ontvangst te krijgen. Beter een dakantenne die hiervoor geschikt is. DAB+ in een "vin" is een actieve antenne en hiervoor zul je mogelijk bedrading (voeding) voor aan moeten passen.
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev