Advertenties


Tuning GT

Gestart door helmar, 28 augustus 2016, 10:38:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin

Snap sowieso niet dat ze de Gt hatch wel een dubbele uitlaat geven en de estate niet.

knight-rider

Liever de enkele van de estate dan dat fake gat bij de hatch.
Het is daardoor natuurlijl wel iets moeilijker om bij de estate aan te passen naar een echte dubbele uitlaat.

helmar

Die is niet lang meer fake _o_ :D.  Ben in onderhandeling voor een goedkopere aanschaf. Zijn er niet meer GT rijders die beide gaten willen laten roken?


knight-rider

Als het er enkel om te doen is dat die fake uitlaat ook gaat gebruikt worden lijkt het mij dat een buis bij laten lassen op de bestaande uitlaat de simpelste en goedkoopste oplossing is.

knight-rider

Ik heb enkele tuningvraagjes aangaande de Megane GT
1. Wat is er allemaal mogelijk wat betreft motortuning? En wat is de pk en koppelwinst die we daarbij kunnen krijgen?
2. Hoe zit het met de uitlaatsystemen, wat word er tegenwoordig aangeboden? Uitlaat met wat extra geluid en mogelijk een dubbele (links - rechts) uitlaat.

adinsx

Ik zit er ook met een schuin oog naar te kijken. Wat ik zo hoor kun je van 205 naar 225 pk en kan het koppel van 280 Nm naar 330 tot 350 Nm. Vraag is even wel wanneer de 7DCT300 is aangepast.
De eerste serie kon tot 320 Nm, de update-versie naar 350 Nm aldus enkele buitenlandse fora.

M.b.t. de dubbele uitlaat, ik vind mijn photoshop nog altijd geweldig, maar heb nog niet het onderzoek / lef gehad om het ook in de praktijk te brengen met een uitlaatspecialist. Wat me ook tegenhoudt: het is een leaseauto, dus moet als het even kan ook weer origineel gemaakt kunnen worden.

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Renault93

#22
.

Renault93

#23
Ha, ben nieuw hier, ook een Megane GT Hatchback iron Blue en erg geïnteresseerd in de uitlaat.

Hier een filmpje van de fox uitlaat en dan is volgens mij de voorste demper weggehaald en de achterste op beide uitlaatstukken aangesloten.
Vind het persoonlijk wel aardig klinken.

https://www.youtube.com/watch?v=NUub-wMmv00

In de comments word er doorgelinkt naar deze uilaat, is gewoon dezelfde zo te zien.
https://www.fox-echappements.fr/constructeurs/3771-silencieux-arriere-duplex-inox-pour-renault-megane-iv-gt.html
Kost 495 euro op de Franse site

Zit ook nog over de chiptuning na te denken. De hoeveelheid aan nm koppel zal een merkbaar verschil moeten zijn, die 20 pk voel je denk niet heel veel van.


adinsx

Bij een hatchback is die dubbele uitlaat een stuk gemakkelijker en er zijn vele voorbeelden van te vinden. Makkelijker vooral om dat de bumper rechts natuurlijk al een 'fake'-uitgang heeft. Bij de Estate zoals ik heb, en zoals op de photoshop van me, zit rechts in de bumper geen 'voorbereiding'. Sterker, je zal als je het netjes wil doen de inkeping moeten bijwerken om het mooi te maken ipv een afgezaagd randje.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Renault93

Ja, dat wordt een veel kostbaarder project als je het echt netjes gedaan wilt hebben.
Het ziet er wel erg gaaf uit op de Photoshop!

knight-rider

Als er nu eens een tuner begon met aftermarket aangepaste diffusers te maken, dan zou het al een stuk makkelijker zijn.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev