Advertenties


Renault megane 2, 2003 1.4 16v, schokt tijdens stationair

Gestart door Eduude, 25 juli 2016, 13:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eduude

Goedendag,

Mijn auto heeft momenteel een beetje irritant probleem.
Hij start prima, loopt dan ook goed stationair, maar als ik na een stukje rijden bij bijv. een stoplicht sta dan schommelt/schokt de motor.
Toerental schommelt ook een klein beetje ca.50 á 100 tpm, als een een klein beetje gas geef tot ongeveer 1000tpm is er geen trilling voelbaar.
Ook als ik een stuk gereden heb en mijn auto geparkeerd heb en na ongeveer 30minuten de auto weer start, kan het toerental zo erg teruglopen dat hij uitvalt.
Ik moet dan gas geven om te zorgen dat de motor niet uitvalt. Heb ik een klein stukje gereden, of wat meer gasgegeven dan blijft hij gewoon lopen.

Auto heeft pasgeleden een kop revisie gehad door een gesprongen distributie riem, bogies zijn hierbij ook vervangen.
Het probleem kwam voor deze revisie al voor, ik heb momenteel nog 1 originele bobine erin zitten.
In het afgelopen jaar zijn er twee vervangen, zou het kunnen dat de laatste orginele bobine ook aan zijn einde zit?

Alvast bedankt,

GR Eduard

mark

Het zou idd goed kunnen dat er een bobine op z'n einde is.

Eduude

Is dit makkelijk te checken zonder gelijk een nieuwe te kopen?

Eduude

Ik hen vandaag ook gemerkt dat af en toe na verloop van tijd (met warme motor) er een gierend/aanlopend geluid uit de motor komt. Het gaat weg als ik de koppeling intrap.
Kan dit in relatie staan met elkaar?

richard65

#4
Gierend geluid is met grote aangrenzende waarschijnlijkheid Druklager van de koppeling.
Staat niet in relatie tot elkaar.
Waar woon je heb hier nog wel vier goede bobine's liggen om te proberen.

Eduude

Bij druklag er is het zeker heel de koppeling vervangen?
Ik woon in Puttershoek.

richard65

#6
Oke ik zit in Tilburg dus niet echt dichtbij.
Heel de koppeling vervangen hoeft niet mag wel als je het doet alles ligt dan toch los en ben je in een keer klaar met de koppeling.
Sterker nog als voor de rest de koppeling goed is en het geluid niet te hard en rauw klinkt
zou ik het lekker zo laten en niks aan doen.Heb ik ook last van gehad maar heb ermee gewacht totdat de koppeling echt versleten was.

Nokkenas positie sensor,Bdp sensor,Gasklephuis kunnen hierin ook een rol spelen dus uit laten lezen is beter dan allemaal te gissen en dingen vervangen.(slecht lopen afslaan)zoek maar eens op google met jou probleem.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev