Advertenties


Defecte airco en foutcode DF1070; radeloos

Gestart door superkoe32, 7 juli 2016, 20:15:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superkoe32

Onze Megane Estate heeft nogal wat achter de rug met de airco..De bekende DF1070 code dook sinds vorig jaar op. Renault dealer gaf toen aan dat druksensor vervangen moest worden..Dit op hun advies gedaan..Dit heeft toen 1 maandje gewerkt en kwam weer de code DF1070 naar voren. Op advies van de renault toen de gehele airco pomp vervangen (dit was vorig jaar juni). Tot en met mei dit jaar probleemloos kunnen rond rijden zonder reset of dergelijke. In mei begon het gedonder weer, echter nu was de druk niet goed, airco weer gevuld en weer door gereden tot vorige week. Auto weer uit laten lezen, en weer kwam de code DF1070 voor. Auto weer gereset en hij doet het weer..tot aan huis....dan weer starten en weer slaat ie niet aan...Renault dealer zegt het eigenlijk zelf ook niet meer te weten...

Hebben jullie tips/ideeën wat we nog verder kunnen doen om van die verrekte code af te komen? Of zoeken we het helemaal in de verkeerde hoek?

martijndelaat

Heb ook een defecte Airco gehad met voldoende druk maar bij mij was de sensor wel kapot. Tijdens mijn zoektoch toen ben ik ook onderstaande bericht tegengekomen;

De storing df1070 is een drama.. Beginnen met de bedrading van de connenctor naar de airco pomp te vervangen. Een oranje en zwarte draad is origineel, zie je 2 paarse draden is de stekker al vervangen. Hier zit een slechte connectie in, die je met het ook niet ziet.
Is het hier niet mee opgelost, kan je zoals hier ook te lezen naar de dealer en vragen om coulance. De oplossing is nieuwe software die deze storing laat verdwijnen. Hier moet wel een originele pomp gemonteerd zijn en aan diverse voorwaarden voldaan worden.
Dealer weet hier zeker raad mee.
Rustdruk ligt rond de 4 bar, met draaiende motor zal deze rond de 10-12 bar moeten liggen.
Druksensor kapot geeft een storing aan.. Meestal df049.

superkoe32

#2
De stekker is al in onze opdracht  vervangen op advies van de renault dealer, dus heeft nu een paarse draad....
Overigens heeft de auto daarvoor al een nieuwe software ontvangen wat helaas niet mocht baten...Volgens de renault dealer kwam dit uitzonderlijke gevallen wel eens voor... :x Vervolgens daarom maar het traject in gegaan van nieuwe pomp etc

Tedo

#3
Op het Franse Megane forum vond ik als oorzaken:

1 / te weinig koudemiddel, waardoor het systeem zichzelf uitveiligheid uitschakelt
2 / compressorbedrading of compressor zelf
3 / Reprogrammeren injectie calculator

Auto's van 2005 en 2006 schijnen hier wel vaker last van te hebben.

superkoe32

Citaat van: Tedo op  7 juli 2016, 21:53:06
Op het Franse Megane forum vond ik als oorzaken:

1 / te weinig koudemiddel, waardoor het systeem zichzelf uitveiligheid uitschakelt
2 / compressorbedrading of compressor zelf
3 / Reprogrammeren injectie calculator

Auto's van 2005 en 2006 schijnen hier wel vaker last van te hebben.

Dank voor je reactie! We gaan aanstaande weekend de boel weer laten controleren door de dealer (stekkers etc) en alles bijvullen..Hopelijk gaat dat werken want zonder airco naar zuid frankrijk zie ik echt niet zitten.... :x

mark29

Als je steeds aan het bijvullen bent. Heb je toch echt een lekkage.
Overigend jaren terug wel veel gedoe meegeweest.
Die oplossing met nieuwe stekker en vast maken aan de pomp dat de stekker niet meer wiebelt!! Scheelde veel klachten.
Vaak aircolekkage bij de aansluiting van de leiding bij deze megane.

superkoe32

#6
Dank voor je reactie mark. Gekke is dat de clip gewoon een goede druk meet. Hij leest het uit als correct zag ik bij toeval met eigen ogen.  Omdat onze ervaring is na de laatste keer bijvullen in mei dat ie het gewoon weer deed was mijn idee om dat voor de zekerheid gewoon weer te doen en dan inderdaad met kleurstof erin. Morgen gaat ie de brug weer op bij de dealer en gaan ze alle stekkers weer controleren.
Ik hoop dat het gaat lukken. ..

Nog andere forumleden met tips wellicht?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev