Advertenties


verbouwen interieur, speakers mogen ook mee!

Gestart door Njiua, 27 juni 2016, 00:37:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Njiua

Ha mensen!

Ik ben nieuw op het forum, zal me nog even voorstellen (in het daar voor bedoelde topic).
Even heel kort: Ik ben eigenaar van een geweldige megane cabrio uit 2001. Echter omdat de auto toch al een paar jaartjes levenservaring heeft en wat gedateerd is wil ik het interieur wat opfrissen.

Een aantal  dingen welk ik ga doen zijn: Een roadbox installeren, het dashboard carbon dippen, nieuwe stoel bekleding en niet te vergeten... Het audio systeem flink  onderhandennemen!

Ik wil van de standaard radio, met 6 speakers naar een 4x55 watt pioneer systeem met maar liefst 12 speakers. Mijn vraag is alleen hoe zou ik dit het beste kunnen doen?

Natuurlijk gaan alle originele blaupunkt speakers er uit en zullen deze achter en in het dashbord  vervangen worden door coax jbl speakers. In de roadbox wil ik graag 2 subwoofers monteren met een apart versterker, zo ver weet ik hoe dit allemaal netjes geïnstalleerd zal moeten worden.

Nu komt mijn vraag echter. Ik wil in de deuren van een simpele speaker aan beide kanten naar een 3 weg systeem. (dit gaat doormiddel van een crossover welke ik waarschijnlijk uit twee towers haal). Het enige probleem is dat ik vermoed dat 2x55 watt te weinig is voor deze setup. Ik wil er dus graag een versterker tussen proppen. Is het dan zo dat ik eenvoudig een 2 kanaals versterker moet aansluiten (op de zelfde manier als de subs) en dan de front speaker draadjes hier doorheen moet gooien, of komt hier meer bij kijken?

Ik zal voor de geïnteresseerden binnenkort wel wat foto's online gooien.

Groetjes!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev