Advertenties


Motor houdt in

Gestart door Yannick21, 16 mei 2016, 13:43:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yannick21

Hoi allemaal,

Ik heb al een tijdje last van een slecht stationair lopende motor. ik heb al een keer mijn gasklephuis schoongemaakt, toen liep hij al beter en viel hij ook niet meer zomaar uit. Ook heb ik de map sensor vervangen samen met het slangetje. maar hij was nog steeds niet regelmatig dus heb ik een andere stappenmotor erop gezet, toen werd het nog wel een stukje beter maar nog steeds niet regelmatig.

Tijdens het starten start hij soms 6000 toeren en de andere keer 1200 toeren en dan is hij nog steeds een beetje aan het schommelen, de ene keer is het goed en de andere keer niet.

Ook tijdens het afremmen schommelt hij in de toeren. Maar waar ik mij de laatste het meest aan erger is dat hij op sommige momenten erg inhoud. En soms al ik schakel en dan weer gas geef doet hij niks, als ik het gas los laat en weer gas geef doet hij het weer.

Toen ik hem heb uitgelezen was er ook niks mis mee volgens de computer. Ik heb gehoord dat het misschien ook aan de lambdasonde kan liggen, want je ruikt soms ook onverbrand benzine.

Maar misschien weten jullie nog iets wat het kan zijn.

mark29

Pak eens een bus remmenreiniger doe die eens sprayen over slangtjes en pakkingen, mogelijk heb je ergens een lekkage.
Kleppen stellen scheelt ook met mooi lopen overigens.

Yannick21

Sprayen heb ik ook al gedaan, en ook daar is nergens iets te vinden. Kleppen stellen kan nog een optie zijn.

Christian de Vriend

kleppen stellen heeft er niks mee te maken.

Als het om een 1.6e gaat,slangetje map sensor vervangen,en eventueel stappen motor vervangen
of reinigen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Yannick21

Dat is het nou juist, ik heb de stappenmotor al vervangen en ook het slangetje vervangen. Het is toen wel een beetje beter geworden. Maar hij werkt nog steeds niet naar behoren. En het is inderdaad een 1.6e.

Ik weet zo niet meer wat ik dan zelf nog kan controleren of vervangen zodat het beter wordt, dus misschien zijn er nog meer opties die jullie weten.

mark29

Ja de klachten zijn te erg voor kleppenstellen, maar veel mensen doen dit praktisch nooit, en een motor zou er zoveel mooier door lopen.
Of stappenmotor of een lekkage langs een vacuumslang of pakking verwacht ik dat het is.

Christian de Vriend

lambdasonde kan ook rare klachten/storingen geven,heb het met de 1.6e ook moeten ondervinden.

gasklep in zn geheel demonteren en schoonmaken is ook wel een aanrader.
mapsensor zelf defect?

ik raadt ook aan om die slang naar de mapsensor te vervangen door een normaal vacuum slangetje
ipv die van renault zelf.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev