Advertenties


Motorstoring megane estate 1.5dci

Gestart door Francois, 15 mei 2016, 08:23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Ik zou toch eerst laten uitlezen bij een garage.
Het zou ook nog de uitlaatklep kunnen zijn (niet verwarren met de EGR-klep).
Er zitten bij mijn weten altijd 2 slangen op de sensor die kapot gaan.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Dutchy76

Dank voor je reactie A110...

Heb jij enige indicatie wat het vervangen van zo'n klep ongeveer kan gaan kosten?

Bedankt!

mark29

Uhh eerst uitlezen. Zo kunnen we prijzen opnoemen van 100 dingen.

Dutchy76

Nou, de auto is uitgelezen. Ik heb uitgelzen codes in een afbeelding op mijn PC en telefoon staan...
Hoe kan ik die afbeelding posten? Want van [IMG] etc heb ik geen kaas gegeten :(

Bedankt,
Joris


Dutchy76

Goedenavond,

Zoals hierboven te lezen valt, heb ook ik een jaar of 5 geleden de beruchte slangetjes laten vervangen in mijn Mégane 1.5 DCI 110 Bose.

De Mégane geeft de melding nu echter weer. Zou het kunnen dat een van die gemodificeerde slangetjes wederom gescheurd is, of is die kans klein?

Ik snap natuurlijk dat uitlezen de enige manier is om er achter te komen, maar wellicht weet iemand hier toch wat het zou kunnen zijn.

De auto rijdt verder zo goed als normaal. Dat wil zeggen, alleen bij het accelereren in de 2e of 3e versnelling voelt het alsof de auto zich even verslikt of stottert alvorens hij het oppakt. Boven de 2500 a 3000 toeren doet hij het niet meer.

Alvast bedankt voor de reacties.

mark

Die slangetjes kun je zo voelen of ze gescheurd zijn
Kom je net bij. Maar dan moet je natuurlijk wel precies weten waar ze zitten.  :D ook de nieuwe slangetjes scheuren.

Verder is het gewoon een standaard melding, die door 100 verschillende dingen tevoorschijn kan komen. Dus dat wordt weer uitlezen.

Dutchy76

Bedankt voor de reactie, Mark.

Dat het weer uitlezen wordt, was ik al bang voor. Dat ook de gemodificeerde slangetjes scheuren wist ik niet.

Op naar de garage dan maar.


mark29

Het zijn rubberen slangetjes, die dicht bij warme componenten zitten, tja niet heel handig, maar ze gaan geregeld scheuren.
De nieuwe uit eindelijk ook.
Ik zou gewoon even voelen aan de slangetjes.

Dutchy76

Nogmaals bedankt voor het reageren.

Ik weet dat dit ook eigenlijk een niet te beantwoorden vraag is, zolang de auto niet is uitgelezen het en het euvel bekend is, maar ik stel hem toch..  :)

Onze garage heeft pas eind volgende week tijd en ik ga met zoiets (wat dus van alles kan zijn) liever niet naar een garage waar ik nog nooit eerder ben geweest, want ze kunnen mij echt alles wijs maken. Ik wacht dus liever tot onze vaste garage tijd heeft. Of er moet iemand nog een betrouwbare, liefst universele garage in Hoorn weten  _o_

De vraag is of ik er nog een week of 2 mee door kan rijden, of dat ik de auto beter kan laten staan?
Hij rijdt op zich nog prima, alleen hikt hij een klein beetje onder de 2000 toeren. Als de turbo aanslaat (zo voelt het tenminste) is dat hikkerige over en rijdt hij normaal.

Kan (of mag) ik er vanuit gaan dat, zolang de melding niet veranderd in "Stop, kans op motorschade", de auto nog te gebruiken is?

Alvast bedankt voor het meedenken!!

mark29

Niemand gaat die verantwoordelijkheid voor jou nemen, nogmaals deze storing kunnen 100 dingen zijn.
Ik zou even de mouwen opstropen en zelf voelen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev