Advertenties


Motorstoring megane estate 1.5dci

Gestart door Francois, 15 mei 2016, 08:23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Francois

Hallo mijn megane 1.5dci gt line van 2012 geeft storing inspuiting controleren en vermogen valt ook weg dan.
Nu heb ik hem zelf uitgelezen en geeft hij het volgende aan:
Diff druksensor circuit deeltjesfilter.
Als ik de storing wis dan blijft hij weer even weg.
Is nu in een week tijd de 2e keer gekomen.

Weet iemand waar deze storing vanaf komt? Komt het van de beruchte slangetjes die porreus worden?
Alvast bedankt.

mark29

Ja.
Even voelen, keer eraan trekken. Breken ze, dan weet je voldoende.

Francois

Ja die zullen het zijn.
Weet je daar toevallig ook een benaming van en eventueel een artikelnummer?

mark29

Slangetjes drukverschil roetfilter schrijf ik altijd op de werk order.
Nummer geen idee, ik ben geen magazijn man.
Maar nummer heb je ook niet nodig, je gaat ff naar de dealer vraagt daar aan de balie naar bovenstaande en je krijgt je onderdelen.
Die worden intern in de werkplaats meerdere keren per week verkocht, dus de kans is groot dat ze die gewoon op voorraad hebben.

Francois


mark29

Afgelopen week 2 keer een megane gehad met gescheurde slangetjes.
Heb er een foto van gemaakt voor de onderdeelnummers.
Maar goed als je om het onderdeel naam zeg maar vraagt, weten ze toch wel wat je bedoelt bij renault dealer magazijn.
208741307r
208744205r
en dan nog 4 klemmetjes die je er dan bij krijgt, heb ik niet op de foto gezet zie ik nu.

matthew

Komt idd vaker voor.
Alleende rode scheurt eigenlijk. En die zijn gemodificeerd naar een zwart slangetje.
Klemmen zet ik gewoon over.

gjcvro

Heeft het nog zin om ze preventief te vervangen, of is eenvoudig te zien of ze al vervangen zijn?

Francois

Ze zijn vervangen en storing blijft idd weg.
De rode was gescheurd, de zwarte was nog helemaal ok.
Maar hebben ze dus alle 2 vervangen en auto rijd weer goed.

Dutchy76

Goedemiddag,

Mijn Mégane 1.5dci 110 heeft last van hetzelfde euvel.
Ik zou graag willen weten wat het vervangen van deze twee slangetjes zou kosten?

Alvast bedankt,
Joris

matthew

Slangetjes zelf kost net geen 30 Euro samen. En dan nog arbeidstijd.

Dutchy76

Dank je wel voor je snelle reactie.

Is dat per set van twee of per stuk?

Groetjes
Joris

mark29

30 euro samen, is dan inderdaad 2 slangetjes.
Heb nog een wond op mijn pols zitten van dit klusje, begin van de week losgehaald bij een auto, later op de dag heeft een leerling de boel dicht gebouwd. Kwam ik mooi mee weg  :D :D

Fluppie


Dutchy76

#14
Goedemorgen,

Ik heb nog een vraagje, een paar eigenlijk. Vergeef me als ik rare vragen stel, of naar de bekende weg vraag, maar ik ben zeer A-technisch :(

Ik las ergens dat de modellen na november 2012 geen 2 maar 1 zo'n slangetje hebben. Mijn auto is van (datum eerste toelating) 14 november 2012. Ik heb geen idee waar ik die slangetjes zou moeten zoeken. Zou mijn auto er 1 of 2 hebben? Als het er maar 1 is, is de kans groot dat het ergens anders aan ligt, lijkt me. Klopt dat?

Verder verdween de melding van de inspuiting dezelfde dag (dag van mijn eerste post hierboven) en kwam gisteren weer terug. Ook gisteren verdween deze weer, maar kwam er de melding "controleer luchtvervuiling" bij. Die gaat echter niet weg. Ik heb dus wel gewoon vermogen en ook de Cruise Control werkt gewoon. Echter blijven het oranje motorbloklampje en het oranje steeksleutellampje branden.

Ik begrijp dat laten lezen met CLIP de enige manier tot zekerheid is, maar zou dit nog steeds allemaal door die slangetjes kunnen komen? En kan ik hier nog een dag of wat mee doorrijden, want ik kan de auto niet missen dit weekend :(

Mocht de tendens op dit forum nog steeds zijn dat het aan de slangetjes ligt, heeft iemand daar een OE nummer van Renault van?
Dat besteld makkelijker dan dat ik aan de balie moet gaan uitleggen wat ik bedoel haha :)
EDIT: De OE nummers staan hoger in dit draadje vermeld, dus die heb ik al :):)

Alvast bedankt voor alle moeite.
Joris

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev