Advertenties


Megane Grand Tour 2005 tik in kachelventilator

Gestart door Anton van Aart, 2 mei 2016, 09:38:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anton van Aart

Hallo,
Mijn ventilator loopt aan of heeft een versleten onderdeel of zo, in ieder geval hij tikt en de tik neemt toe en af met de snelheid die je instelt. Is al langer zo. Soms hielp het om de ventilator een minuutje op max te zetten, maar dat helpt nu ook niet meer. Ik las onderstaande werkwijze die mij erg complex lijkt, vooral vanwqege mogelijk storingsmeldingen als je gaspedaal gaat afkoppelen etc. Is er niet een manier om het via het dashboard te doen op een redelijk eenvoudige wijze?
Dit is wat ik vond op het forum, weet ook niet voor welk type reanault megane deze is trouwens.

1st gaspedaal verwijderen 3 boutjes geloof ik.
Zijkant kap bij gaspedaal eraf,dan kun je met een lamp naar boven kijken en je kijkt tegen het kachelhuis aan.
Om het makkelijk te maken heb ik ff m'n stoel eruit gedraaid en naast de auto gezet gewoon met de gordel er nog aan.
Nu kun je in de auto gaan liggen en met je armen naar boven daar voel je de ventilator.
Let op aan de bovenkant zit 1 torx schroefje deze draai je eruit en dan kun je de ventilator losdraaien zoals een bajonet sluiting.(wel ff stekker er afhalen maar dit spreekt voor zich).
Nu kun je hem een stukje naar beneden halen en je moet hem een slag draaien zodat de ventilatorzijde naar de kant van het gaspedaal zit.
Heel rustig laten zakken want het past echt echt net.
Montage omgekeerde volgorde.

mark29

Die handleiding die je knippen plakken gekopieerd hebt klopt wel.
Het is best wat werk.
Maar als je heel je paravan eraf haalt, kan je met een zaklamp en een flexibel grijpertje eventueel takjes er ook uit plukken.
Dit heb ik zo op deze manier al vaker gedaan.
Ook niet handig, maar minder werk dan de kachelmotor eruit halen.
Plus dat ik het nooit zo prettig werk vind om in een houdini houding onder het dashboard te liggen.

mark29

Met zo`n ding : http://www.tools2go.nl/7780069/flexibele-grijper-600mm
Die gebruiken we veel voor allerlei dingen, waar je net niet bij kan, of je vingers of tang te dik voor is.

appie

Vanaf de boven kant zoals Mark zegt gaat het het beste , heb dat zelf een keer gedaan met een meg 2 met een compressor wel het filter eruit halen. Blaast echt alles wat e in zit eruit.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev